borstvoeding geven en iets tegen het hoesten

Discussion in 'Borstvoeding' started by denicepino1, Jan 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Ik geef nog altijd borstvoeding :D ( super trots op )

maar nu ben ik al dik 2 weken constant aan het hoesten. En nu ook slijm ophoesten. en soms nog piepen erbij ook als ik ga plat leggen. ik heb dus de telefoniste van night care aan de lijn gehad dit weekend. die wilde me niet eens een afspraak maken.
    huisarts gebelt en die zei het zelfde !! HET HEERST !!! en nog geen afspraak.

ik geef dus borstvoeding en nu wil ik toch graag er wat voor gaan halen. of een of ander huismiddeltje wat helpt tegen het hoesten. heb net namelijk in de kruidvat gestaan en alles wat op pakte wat mogelijk kon helpen in de vorm van bruistablet, drankjes, pilletjes of inhaal dingen. staat op de achterkant niet gebruiken bij geven borstvoeding of kinderen jonger als 6 jaar/ zwangerschap.

Ik heb geprobeert te stomen, vicks te smeren, thee met honing te drinken ( maar dat durfde ik na 2 keer niet meer omdat honing is dit wel goed voor de kleine ? ) warm douchen dan me sokken aan en dan met elektrisch deken warm bed maken en dan gaan slapen. ( dan wel dat elektrisch deken uit he :p )
    maar niets helpt!!

word er gek van. omdat ik me longen er zowat uithoest !!

mijn zoontje is van t weekend naar de night care geweest en die blijkt het rs virus te hebben. zou ik dat ook heben?? of kan dat niet!? omdat ik bijna moet overgeven bij het hoesten ook. die heeft nu ook fentolin met zo inhalator voor baby's.
    waarom ken ik niet normaal een afspraak maken met misschien zo zelfde inhalator?? zou dat niet helpen ook voor mij?zou het bijna ook zelf gaan gebruiken.

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,998
    6,747
    113
    zuid-holland zuid
    wat vervelend dat je zo hoest! Ik had het een poosje terug met keelpijn, waar ik helemaal niks tegen in mocht nemen, behalve paracetamol.
    Misschien toch voor het slapen gaan 2 paracetamol innemen? Ik word er altijd toch een beetje suf van waardoor ik lekkerder slaap.
    Honing mag je niet aan babys geven idd maar zelf mag je het gewoon nemen hoor, die bacterie geef je niet door via je voeding! lekker thee met honing nemen!

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    -Thee met honing mag gewoon, je kindje mag geen honing, maar jij wel, ook als je borstvoeding geeft.
    -Heet water+halve geperste citroen+suiker en dat opdrinken
    -Natte lappen over de verwarming hangen
    -Paracetamol kan inderdaad
    -Warme natte lap om je nek (steeds verversen) schijnt te helpen
    Verder gezond eten, af en toe een keertje stomen kan geen kwaad, maar verder niet teveel rommelen en goed proberen te rusten.

Beterschap!

4. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Naast alle huis/tuin en keukenmiddeltjes, mag je ook noscapine gebruiken. Gewoon vrij verkrijgbaar bij de apotheek.

Mocht je twijfelen over een medicijn: op borstvoeding.com staat een lijst met alle medicijnen die wel/of juist niet mogen bij bv.

succes en beterschap!

5. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    dankjewel dames !! wat lekker is dat he een kopje thee met honing!!

ik krijg in ieder geval wat meer lucht nu. ik denk dat het ergste nu over is. heb gisteravond lekker met kopje thee op de bank gezeten en daarna super heet gaan douchen tot de stoom zo erg was dat brandalarm opde gang af ging. en toen met 2 paracetamols me bedje in gedoken ! :D ogh wat is dat lekker zeg zo even rust. ( mijn meisje is nu ook vandaag een dagje bij oma en opa logeren ) en mijn kleine man die leg lekker te slapen en me vriend die is aan het werk :) lekker zo gaan slapen dus.

Share This Page