fruit fruit en nog eens fruit!!!

Discussie in 'Voeding' gestart door samantha1985, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Ja het zeg het al ik kan kilo's fruit halen als het aan me zoontje lig want die eet zo een kilo fruit per dag op wat ik niet goed vindt...

Me zoontje vindt het heerlijk daar niet van maar is zoveel fruit nu wel goed voor een kleintje van 20 maanden...!!!???

Hij krijg bevoorbeeld 1 sinaasappel, een groene appel, 1 banaan, en wat druifjes...
    Is dit te veel want hij vindt het heel erg lekker...

Ik had ooit een fruitmand gewonnen en geloof me die was best wel groot en zodra ik er mee na binnenkwam was die gewoon niet meer wegteslaan bij het fruit...
    Hij weet ook waar alles licht in de winkel en zodra we erlangs lopen strijk hij ze handje en zegt honger honger honger of hij zeg die die die!!!!
    En thuis trek de gewoon de koelkast open voor fruit want op de eethoek of waar dan ook kan ik het niet neerzetten omdat zoonlief een stoel pakt en ja dan klimt die op tafel...

Wat geve jullie je kindje kwa fruit en hoeveel...???

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier ook een mannetje wat helemaal gek is op fruit,ik zou willen dat ie ook zo gek was op groenten,pffff.......
    Hij is helemaal gek op appels,als ik em zijn gang laat gaan eet ie er wel 3-4 per dag denk ik! Maar hij krijgt hier dus elke dag 1 appel en dan nog een anders stuk fruit.Ik denk dat meer echt te veel word want dat gaat ie zich alleen vol eten met fruit en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

3. samantha1985

groente eet me zoon ook goed eigelijk lust die alles en heb geen probleem als we iets eten dat hij niet wil of niet lust.. droom boy kwa eet gedrag eigelijk...
    Want hij lust echt alles wat je hem geef... Zelf wat wij ik en me vriend dus niet lusten maken we voor hem wel klaar zoals zalm en spruiten en bladspinazie enz...
    Me zoon mag alleen niet veel banaan van mij wat banaan is best wel vettig fruit...
    maar me zo is gek op mandarijnen en sinaasappels en druiven als die erzijn ooooh dan is die de heledag blij en vrolijk haha...
    zit overal te kijken 2 stuks fruit per dag minimaal maar wat is max maal dat vraag ik me nog steeds af...

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @samantha; banaan is net zo 'vet' als sinaasappel ;)

5. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    het enige kleine nadeel wat ik vind is dat sommige kindjes diaree krijgen van fruit.
    Maar het zijn allemaal verschillende soorten ik denk dat menigeen jaloers zal zijn, er zijn namelijk genoeg kindjes van die leeftijd die het helemaal niet eten.
    Ik ben eigenlijk erg benieuwd of hij het op zijn 25ste nog steeds graag eet.

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée is ook verslaafd! Ze zei ook eerder appel dan mama ;) ze krijgt 's ochtends 2 stuks en 's middags ook nog een stuk, maar dat wisseld. De fruitschaal moet buiten zicht staan als we gaan eten anders eet ze niets.. En wilt ze weer een Appl ;)

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    2 stuks, misschien 3 is wel ook het maximum volgens mij. Zit veel suiker in fruit.

Een mandarijn of kiwi telt als een half stuk fruit trouwens. Daar mogen ze dan wel 4 van op een dag.

Wel fijn dat je zoontje zo'n goede fruit en groente eter is!

8. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Lekker toch als je kindje zo graag fruit eet.
    Ik zal dan gewoon 3 stuks als max houden.
    Maar het moet niet enkoste gaan van zijn eetlust voor het brood en warm eten.

Ons meisje krijgt 1 tot 2 stuks fruit op 1 dag. Ze zit nu in de ik eet geen brood fase, maar fruit, warm eten groente gaan er als een speer in. Hier ook 1 van courgette tot spinazie, vis etc.

9. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Mijn zoontje is ook gek op fruit. Ik kijk ook echt uit naar de zomer want dan kun je wat meer afwisselen met perzik, nectarines aardbeien etc. Nu is het vaak banaan, appel, peer, minneola of sinaasappel. Hij lust eigenlijk ook alles even graag.
    Dennis krijgt zonder uitzondering 2 stuks op een dag, soms nog half gepureerd en dan vaak wat sinaasappelsap erdoor, of met een Liga koek erdoor, dat vult wat meer als ie z'n boterham 's ochtends niet helemaal heeft opgegeten.
    Meer dan 2 st. fruit geef ik (nog) niet, het is niet nodig en ik wil dat ie ook z'n granen / brood binnen krijgt.
    Met groente gaat het ook goed gelukkig, hij heeft hierin overigens wel heel duidelijk z'n voorkeur maar ja, die hebben wij ook.;)

Kiwi werkt trouwens erg laxerend en sommige kindjes zijn er overgevoelig voor dus die laat ik vooralsnog even voor wat ze zijn.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Volgens mij is het maximum inderdaad 3 stuks...
    Hier ben ik blij als er 1 heel stuk fruit in gaat per dag en krijgt ze vaak nog een knijpfruitje of zo erbij of door de yoghurt.
    Banaan is inderdaad niet 'extra vet' en bevat eigenlijk juist veel vitamines. Hier laat ik ze altijd wel wat bruin worden, anders kan ze moeilijker poepen :D
    Vers geperst sinaasappelsap gaat overigens ook nog redelijk goed, maar het is maar net hoe haar pet staat of ze het wil of niet!

Verder groenten, brood etc gaat allemaal super goed...
    Ben ook benieuwd inderdaad of ze komende zomer ook aarbeien en zo lust!

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Banaan vet? Nee joh gewoon lekker geven..
    Ik heb nooit echt een maximum aangehouden hoor. Wel opgelet dat ze niet bijvoorbeeld op 5 momenten een handje druifjes eet o.i.d., liever een grote hoeveelheid in 1 x. Maar hier is het meestal sochtends en smiddags tussendoor fruit en dan verder 3 hoofdmaaltijden.
    Ik zou er gewoon van genieten dat hij zo graag fruit eet, en wellicht eens afwisselen met rauwkost? Tomaatjes, komkommertjes, papirka, worteltjes oid?

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    In een (rijpe) banaan zit over het algemeen wat meer suiker dan in ander fruit,dat is ook zo met druiven.Ik denk alleen niet dat je daar nu al rekening mee hoeft te houden (of hij moet er exteem veel van eten).

13. samantha1985

nee me zoontje die eet goed...

Ik hoef voor me zoontje ook geen klein bordje warm eten neer te zetten want het bord dat die krijg is wel kleiner als die van ons maar die zit wel aardig vol ongeveer netzoveel wat wij ook eten...
    soms denk ik wel eens of vaak eigelijk pfff dat krijg ik nog geneens op maar hj eet het heel makkelijk weg..

avond eten is bijvoorbeeld 4 aardappels half stuk of 3/4 vlees 4 schreppen groente...

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Fijn toch. Hier ook een erg goede eter, nooit anders geweest. Fijn hoor!

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik zou willen dat mijn zoontje dat zou eten maar krijg er s'avonds met net een aardappel,wat groente en stukje vlees in.Vind dat soms wel lastig maar wil em niks opdringen want dat lijkt me helemaal niet goed.

16. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook echt een verslaafde, ik moet ook altijd een doek over de fruitmand leggen tijdens het avondeten ..wantz odra fruit in zn zicht is...pff...

ik houd in principe 3 stuks aan ( bijv 1 appel, 1 banaan, 1 peer)
    klein fruit zoals pruimen, kiwi's, manderijntjes, tel ik per 2 als 1 stuk ofzo...en druiven en aardbeien snijdt ik al extra klein...lijkt het meer hihih...maar ik begin bijv met 10 druifjes of 4 aardbeitjes..

Als hij veel fruit eet, krijgt hij heel wienig diksap, liever niet...meestal water
    maar moet zeggen er zijn ook dagen tussendoor dat ie bijv alleen 1 pruimpje en 1 mandeirjntje heeft gegeten...

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wat ongelofelijk schattig!
    Wat ik zou doen is hem gewoon zijn portie fruit geven (twee stuks in ons geval, soms drie) en in plaats van een koekje 's middags weer een stuk fruit. Als je hem daar nou blijer mee maakt dan met een koekje of een snoepje, super toch.

Deel Deze Pagina