Ik geef Silvester vanaf de geboorte al borstvoeding. Nu is hij de laatste tijd na het voeden aan het spugen. Ik hou hem na het voeden al recht zodat het niet gelijk terug kan stromen. Wie heeft er nog tips voor me om het spugen te stoppen of te verminderen?
Ze zeggen wel eens dat het help als je voor en na de BV een beetje van een Nutriton papje geeft. 2 lepeltjes voor en 2 lepeltjes na. Of het echt helpt weet ik niet. Geef zelf FV, maar daar kan je het weer doorheen doen. Voor de rest zou ik het zo ook niet echt weten. Greetz
meestal is dat wel normaal, dan heeft hij teveel gedronken en zijn maagklepje werkt nog niet goed en dan komt er wat terug. Is het echt super veel dan zou ik ff cb vragen. Weet ook niet wat je dan kan doen als je bv geeft. succes
is de eerste maanden heel normeel. Elyesa heeft dit gedaan tot 4 maanden. nu nog soms na een bv maar dat is omdat meneer gewoon borst veslaafd is en niet van ophouden weet hihi. groetjes Talia
Mijn neefjes dronken veel te gulzig en daardoor kwam er ook weer veel uit. Ze dronken dan teveel als het ware. Mijn schoonzusje maakte zich er niet druk om, het was alleen nogal lastig omdat alles altijd onder zat. Maar ze groeiden ontzettend goed en waren gewoon alert enzo dus verder maakte het niet uit.
Leo dronk aan de borst heel gulzig en kreeg op die manier ook lucht mee naar binnen. Als hij dan volledig "afgetankt" was en ik legde hem terug in de wieg, dan kwam er vaak ook nog een plensje melk uit. Totdat een kennis aan me vroeg: "Laat je hem ook boeren tussen de voeding door (tietwissel)?" Nou, dat deed ik dus niet, maar toen ik hem net zolang tegen mijn schouder hield tot er een boer kwam (en man, dat klinkt als een volwassen kerel!) was het spugen eigenlijk ook over. Ik had nooit geweten dat kindjes na borstvoeding ook kunnen boeren. Misschien een tip? Groet van Kiki
Het lukt me maar heel af en toe om hem een boertje te laten doen. Meestal hou ik hem en hele tijd omhoog, wrijf en klopt zachtjes op zijn rugje, met soms als gevolg dat heel mijn nek onder de melk komt (!) en heel soms een (inderdaad) erg harde boer. Ik wil hem liever geen Nutrilon geven, zolang ik borstvoeding geef. Heb er mindere verhalen over gelezen op een borstvoedingsite. Silvester groeit verder gewoon goed. Dus het is niet zo heel erg dat hij soms wat spuugt, maar is lastig omdat zijn kleertjes dan nat worden en koud.
En als het boer(tje) wel lukt, liefst zonder melk , spuugt hij dan ook nog? Sja, de was... die bult lijkt oneindig door te groeien he. Ben je net klaar met wassen en vouwen en dan heb je het volgende item alweer... zucht.
@ Kiki, als het boertje lukt, dan spuugt hij meestal ook nog een mondje vol. Hij vind het in ieder geval niet lekker, want hij trekt er zo'n vies gezichtje bij.... arme jongen. En tsja, de was, ik geloof dat ik nog nooit zoveel gewassen heb als de laatste tijd!
Toen ik Serjenka nog bv gaf, heb ik door omstandigheden moeten bijvoeden met de fles. En mijn ervaring zegt, dat je best geen nutrilon (of wat dan ook) geeft na de bv, want dan spuugt je kindje nog meer. Dat was bij Serjenka toch het geval.
euh... dames nutrilon is wat anders dan nutriTon hoor! Da's johannesbroodpitmeel. Toevallig vandaag door afgekolfde melk gedaan. En ze spuugde minder. Wel veel gekwijlen gebellenblaas, dus nog steeds een nat shirtje Groetjes, Ellen