Sinds een paar dagen heb ik verschrikkelijk last van obstipatie. Ik geef zelf volledige BV. Gisteren lukte het al niet en vandaag is het alleen nog maar erger geworden. Nu gebruikte ik voor de zwangerschap nog wel eens een zetpil dulcolax, omdat dat de ontlasting die in de weg zit zachter maakt. Alles wat ik er namelijk van bovenaf in doe (via mijn mond) komt niet bij het onderste deel van de ontlasting die juist zo hard is. Maar nu staat er bij dulcolax dat er geen duidelijkheid is over eventueel sporen of resten in de borstvoeding. Ik durf het dus niet te gebruiken. Mijn eetpatroon is juist nu heel erg goed, maar ik denk dat het komt omdat ik gewoon heel veel met mijn kleintje op mijn armen zit en vanwege de KS niet zoveel beweeg... Heeft iemand tips die snel kunnen helpen?? Want ik begin nu wel aardige buikpijn te krijgen....en met een boekje op het toilet lukt niet meer
Op borstvoeding.com vind je een overzicht van medicijnen en hun classificatie in combinatie met borstvoeding: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Medicijnen - Overzicht: medicijnen en borstvoeding Dulcolax heeft als werkzame stof Bisacodyl. In de lijst staat daar L2 achter en L2 betekend: L2 Veilig Een beperkte aantal borstvoedende vrouwen heeft dit geneesmiddel gebruikt en er is geen toename in nadelige effecten bij hun kinderen waargenomen. De kans op mogelijke nadelige bijwerkingen is uiterst klein. Je kunt natuurlijk altijd als je het niet vertrouwd een medicijnconsult aanvragen via de link op die pagina.
super bedankt voor je snelle reactie! Ik ga meteen even kijken! Op internet vond ik soms ook vrouwen die het zonder problemen gebruikten alleen omdat er op de bijsluiter staat dat er niet veel bekend is, durf ik het risico niet goed te nemen omdat ik bang ben dat Lucas daar straks enorme kramp van zal krijgen en dat wil ik natuurlijk niet!! Ga meteen effe kijken
In elk geval zelf voldoende drinken, maar nog beter voldoende "vochtig eten" eten. Drinken verdwijnt in de maag direct, en komt dus niet in je darmen en heeft daar dus geen effect. Vochtig eten is minder makkelijk te scheiden, dus denk aan dikke soep, goed gaar gekookte pasta's, groenten, fruit, liever geweekte muesli dan cruesli met melk, liever yoghurt dan melk, etc. Extra olie door je eten. Daarnaast werken lijnzaadolie capsules geweldig. Slikte er tijdens mijn zwangerschaps soms 5 of 7 op een dag, en er gebeurt verder niets raars maar je ontlasting wordt gewoon soepel en niks geen verstopping meer!
@Heppiedepeppie Vraag bij je huisarts een recept voor Lactulose siroop. Dit mag je gebruiken tijdens de zwangerschap en tijdens de borstvoedingsperiode. Voldoende drinken, voldoende bewegen (lees:veel) en vezels alleen helpen bij mij niet. Succes!
Nadeel van lactulose is dat het klachten kan geven zoals bij lactose intolerantie, als je daar gevoelig voor bent (zoals ik). Ik heb ook wel movicolon gebruikt, maar die lijnzaadoliecapsules werkten vele malen beter en prettiger...
ik heb vannacht huilend op toilet gezeten, pff dacht dat ik zou uitscheuren hihi maar ben het kwijt...zonder middeltjes (ja lauw water drinken). mijn ventje had gsteren ook voor het eerst kramp. er werd toen al een verband gemaakt, daar had ik helemaal niet aan gedacht... vanmorgen had hij een groene poepluier. Vanmiddag een hele volle gele maar later op de middag weer groen. heeft ook weer flinke krampen gehad vanmiddag, gelukkig nu niet zo lang!!
Nou hoop dat het weg blijft! En idd, lauw water wordt wel genoemd ja, ga ik ook weer onthouden. Pff en ik weet nog van verstopping en ks, de eerste keer naar het toilet na de operatie, dacht ik ook dat ik uitscheurde, op de wond dan wel Dat verband is misschien niet wetenschappelijk verantwoord, maar ik heb het zelf altijd gedacht en denk het nog, dat mama en kind wel eens dezelfde klachten kunnen hebben als het op de spijsvertering aankomt. En ik heb een heel enkele keer iemand anders hier de vergelijking ook zien maken...