weinig nodig en tevreden (soms niet)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door thalina, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    Mijn zoontje heeft 2.5 weken in het ziekenhuis gelegen ivm hartproblemen
    Daar kreeg ie 7/8x per dag 70 cc mamamelk en dat dronk ie ook altijd op
    Als ik kwam om te voeden dronk ie de laatste dagen uit 1 borst bij mij 100 cc
    Nu is ie bijna 7 weken en heb het gevoel dat mijn borstvoeding aan het teruglopen is
    HIj heeft soms dat ie niet tevreden is was en of ie niets meer uit mijn borst kreeg.
    ik had geen weegschaal en heb ene paar keer als ie ontevreden was een flesje moedermelk nagegeven (3x )

Nu heb ik een weegschaal geleend omdat het me heel onzeker maakte.
    Nu weeg ik al 4 dagen en het meest wat ie bij mij gedronken heeft is 75 cc
    heel vaak zit ie tussen de 40 en 60 cc en dan komt ie om de 3 uur en 's nachts soms om de 4 uur.
    Maar dit is toch veel te weinig??
    1ne keer is ie tevreden als ie 45 cc gedronken heeft en soms niet maar lijkt wel of ie er niets meer uit krijgt, hij loopt te moren te trekken en word boos.
    Nu ben ik op advies van de LT nagaan kolven na een voeding en er komt dan echt heel weinig uit

Maar wat ik dus raar vind is dat ie soms ook gewoon tevreden is met 45 cc en soms heeft ie een hele dag dat ie gewoon tevreden is en max 70 cc heeft gedronken bij mij en dan op 6/7 voedingen zit 420/490 cc

Is mijn voeding dan gewoon heel dik en vult het goed of????

En groeien doet ie ook wel, want toen ik begon met wegen was ie 4300 gram en nu 4500 gram (4 dagen later)

2. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    nu ook heeft ie vanmorgen om half 12 gehad, en heeft ie 60 cc gedronken bij me
    en nu net 45 cc en helemaal tevreden:(

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou echt niet na elke voeding gaan wegen, daar wordt je juist onzeker van. Je zoontje komt om de 3 uur, dat is perfect, hij is tevreden, hij komt aan....als zijn pasluiers dan ook nog goed zijn is er echt niets om je zorgen over te maken en ik zou die weegschaal snel de deur uit doen. Volgens mij kun je daar helemaal niet zo precies uit afleiden hoeveel cc's er gedronken zijn. En het doet er ook niet zoveel toe, als hij honger heeft laat hij het wel merken. Probeer erop te vertrouwen dat zijn en jouw lichaam dit prima kunnen regelen.

4. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    maar krijgt ie dan wel genoeg vocht binnen???

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Waarom niet? Hij drinkt om de 3 uur, is tevreden....dan is het goed hoor :) . Probeer je niet teveel te focussen op die cc´s, daar heb je met borstvoeding helemaal niets aan.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ook ik zou adviseren om de weegschaal weg te doen ;)

Je raakte er alleen onzeker van terwijl het verder zo goed gaat. Ik snap wel dat als je kindje in het zh heeft gelegen, je toch wel extra bang bent. Maar als je kinje voldoende natte luiers heeft mag je er wel vanuit gaan dat het goed gaat hoor!! :)

De hoeveelheid cc's alleen belangrijk bij kunstvoer kindjes, niet bij bv: genoeg plasluiers, alert kindje en genoeg aankomen (weg met je eigen weegschaal ;) maar bezoek regelmatig het cb op de inloopdagen om ff te wegen) zeggen zoveel meer.

Enneh, over de cc's: mijn dochter drinkt vaak maar 50 cc per keer en is een half jaar ;) op andere momenten wil ze 2 flesjes van 50 achter elkaar aan. Ik voed op verzoek dus vind alles prima. Ik heb zelf ook niet altijd even veel dorst ;)

Succes en je doet het echt wel goed hoor ;)

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik sluit me hier helemaal bij aan!

Wat ik nog wou zeggen, als je écht de indruk hebt dat je kindje niet voldoende heeft en er komt niets meer uit, is het laatste wat je moet doen KV bijgeven! Bied hem dan een 3e, 4e, 5e,... borst aan en las desnoods een regeldag/enkele regeldagen in! :)

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    En daar sluit ik mij weer bij aan ;)

Hoe meer je aanlegd, hoe hoger de productie aangezien het echt vraag/aanbod is!! :)

9. Elke1984

Wat komen wij toch altijd goed overeen hè! :D

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    ;)

Jij mede-ere-lid-van-de-maffia ;) :p
    Ghighi

11. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    heb hem geen kv nagegeven hoor, heb mijn vriezer vol van dat ie in het ziekenhuis lag aan moedermelk;)

maar vanavond weigerde hij om bij me te drinken:(

12. Elke1984

Super! Maar ik bedoel er natuurlijk mee dat als je kindje voeding vraagt, dat je je borst moet aanbieden en niet een flesje omdat je daarmee de productie verstoort. ;)

Begrijp ik goed dat je op vaste uren voeding aanbiedt? Of wacht je tot je kindje zelf voeding vraagt?

13. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    ik geef als ie komt, hij is door het ziekenhuis eigenlijk een beetje op een vast ritme gekomen van 3 uur.
    dit heeft ie aangehouden er zitten wel dagen bij dat ie er iets langer tussen laat of iets korter

maar ja je zegt wel aanbieden maar hij loopt dan al 20 min te moren aan mijn borst en laat dan continu los en word boos en begint te huilen omdat het niet lukt (of zo)

Maar vannacht is het gelukkig goed gegaan

14. Elke1984

Ik denk dat je hem eens een paar keer moet wegen zonder kleren en op hetzelfde moment van de dag en die waardes invullen op BV.com zodat we echt een goed objectief beeld krijgen van zijn gewichtstoename. Dat is véél betrouwbaarder dan hem wegen voor en na een voeding (met kleren aan is trouwens héél onbetrouwbaar). Dan kunnen we eens verder kijken of er een probleem is. :)

Deel Deze Pagina