feriliteitsarts

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door liza1991, 26 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    Hoiii

Misschien een rare vraag , ik ben vorige week bij de feriliteitsarts geweest en die kon vaststellen dat mijn eisprong er binnen een paar dagen aan kwam. Is het mogelijk dat ik al zwanger was tijdens die inwendige echo die ze heeft gedaan? (heb wat vreemde klachten waaronder enorm misselijk enz. ) . Ik weet dat je geen eisprong kan hebben maar misschien dat je ''ei'' in de eierstok wel groter kan worden of iets dergelijks. Zit met 1 groot vraagteken op het moment.

ps : enorme duidelijke streep op onderbuik?? Vreemd nooit gehad.

2. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    niemand?(A)

3. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Lijkt me sterk.. Zwangerschapstest?

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je eisprong er aan zat te komen, kun je op dat moment niet zwanger zijn geweest. Om zwanger te worden heb je eerst een eisprong nodig, aangezien een zaadcel een eicel moet bevruchten. Zonder eisprong is er geen eicel. Dus onmogelijk om voor je eisprong zwanger te worden.

Stel dat je op dat moment zwanger was geweest, geworden tijdens de vorige cyclus, dan was er nu geen eiblaasje gaan groeien. Want als je eenmaal zwanger bent, krijg je geen eisprong meer.

Op een inwendige echo is vrij duidelijk te zien of er een follikel (eiblaasje) groeit. Als hij behoorlijk groot was, kun je inderdaad bepalen of 'ie wel of niet gaat springen binnen een aantal dagen. Tevens was een zwangerschap ook wel zichtbaar geweest op een inwendige echo, als je al zwanger was geweest van de vorige cyclus. Want dan moet je een week of 6 zijn geweest. Bij zes weken is er een duidelijk vruchtje met dooierzakje aanwezig, vaak ook al met een hartslag. Dus daar was echt niet overheen gekeken.

Hormonale klachten komen overeen met zwangerschapskwaaltjes: misselijk, koud/warm hebben, duizelig, beter ruiken. Helaas zeggen die klachten dus soms niks over het wel of niet zwanger zijn. Als je hormonen niet in balans zijn of als je rond je eisprong of menstruatie zit, kun je vergelijkbare klachten hebben.

5. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ik sluit me hier volledig bij aan!

Deel Deze Pagina