Borstvoeding geven, flesvoeding in huis hebben?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mangoo, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    De titel zegt het eigenlijk al..

Ik wil borstvoeding gaan geven, maar stel dat het niet lukt/kan weet ik veel.
    Is het dan niet handig om flesvoeding in huis te hebben?? :)

Weet niet of dit voorkomt hoor, maar goed, de uitgerekende datum begint te naderen, en het begint te kriebelen of ik wel overal aan gedacht heb.

Stel: dat het toch handig is flesvoeding in huis te hebben, welke zou ik dan moeten halen??

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik had het de vorige keer in huis, heb het toevallig van de week weggegooid haha :)

Ik had nutrilon 1. Ik haal ook weer een pak voor de zekerheid als de 2e bijna komt, vond het toen wel een fijn idee, zeker omdat mijn dochter in december geboren is, ik was toen bang dat ze eerder zou komen, en dat de bv niet op gang zou komen en dat er dan met 1e en 2e kerstdag nergens fv te krijgen zou zijn.... Waar ik me toen allemaal druk om maakte zeg haha :)

Uiteindelijk heeft ze 6 maanden bv gehad, ging hardstikke goed :)

3. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden ook voor de zekerheid 1 pak in huis, uiteindelijk hebben we dat ook moeten gebruiken voor de bijvoeding omdat ze alleen maar af bleef vallen, en mijn voeding niet goed opgang kwam.

4. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Ja het is het idee he!
    Denk dat ik maar gewoon een pak/blik haal, zal wel kijken of ze een kleine verpakking hebben, want het is ook weer zonde om het zo weg te gooien.. :p

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja, kost toch 10 euro, zo'n pak nutrilon!

6. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, flesvoeding in huis hebben is in principe niet nodig. Het moet wel heel raar lopen wil je absoluut geen borstvoeding kunnen geven. En bovendien: flesvoeding kun je ook gewoon bij de apotheek halen, dus ook buiten de normale winkel-openingstijden te krijgen!

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik had voor de geboorte van ons dochtertje geen pak kunstvoeding in huis gehaald, omdat ik graag bv wilde gaan geven. Mijn dochter heeft 1 week bv gehad, maar het kwam niet goed op gang. Ik had dus geen kv in huis. Maar de vk had standaard een voorraadje(friso) op de praktijk. Daarvan heeft ze een pak aan ons gegeven. Ik weet natuurlijk niet of dat overal zo is. Maar er zijn ook avond- en weekendapotheken en is er dus zo kv opgehaald mocht het niet gaan met de bv. Als je bv wel heel goed loopt is het jammer van het geld dat je dan hebt uitgegeven aan kv.

8. Maia

Maia Niet meer actief

je hebt ze ook in portieverpakkingen als het goed is. Een soort pakjes waar je normaal bijv. van wicky of roosvice hebt om mee te nemen als je weggaat. Die zijn niet zo duur en groot als een heel pak. daar hadden wij er 2 van liggen.

9. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, nergens voor nodig.

10. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik haal voor de zekerheid wel flesvoeding in huis.
    Ik weet nog bij mijn tweede, dat ik 3 dagen na de bevalling ziek werd en naar het ziekenhuis moest. Mijn ouders waren thuis gebleven met de kleine en ik had borstvoeding in de vriezer en mocht dat opraken dan had ik flesvoeding in huis. Dus het is eigenlijk wel handig.

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bij de Etos hebben ze mini-pakjes Nutrilon 1 (ook de hypoalergene trouwens) voor maar een goede 2 euro. Je doet er dan ook maar 2 dagen ofzo mee maar dan ben je altijd een weekend oid voorbij en kan er wel iemand een pak gaan halen indien nodig :).
    En als bv gewoon lukt, dan wordt het toch weggegooid of gegeven dus is een groot pak zonde....
    Ik eb overigens ook maar 1 flesje (Avent) voor het prille begin indien nodig. Daarna zien we we verder!

12. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik had t bij de tweede wel in huis (eerste kreeg meteen flesje) maar nu doe ik het niet er is hier een 24uurs apotheek die alles heeft dus dat is zo gehaald, wil hopelijk als t lukt wel wat langer zelf voeden en er staat toch een hhdatum op vind t zond eom anders weer weg t egooien

13. McGyver

McGyver Niet meer actief

ik raadt aan van wel,
    bij de eerste ging de bv uiteindelijk niet en moest manlief midden in de nacht naar de apotheek, een hel was dat.....

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou zeggen; niet nodig! Bij bv kunnen kindjes namelijk die eerste dagen met weinig voeding toe, mijn dochter dronk pas na ruim een dag aan de borst.

Mocht je toch flesvoeding willen halen, haal dan hypo allergeen! Dan word je kindje niet blootgesteld aan koemelk, mocht je moeten bijvoeden. Ik had overigens wel pakjes kunstvoeding in huis, omdat de kans bij mij heel groot was dat ik niet zelf kon voeden door een borstverkleining. Heb 10 dagen bv gegeven maar hebben toch 's nachts op den duur de kv aan moeten breken en nu drinkt ze -helaas- volledig kv.

15. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat jammer Suusjeuh! Maar je hebt het toch maar mooi geprobeerd en ze heeft er wel 10 dagen profijt van gehad!! Ik heb nog maar één goede borst, maar ga het gewoon proberen. Flesvoeding kun je dag en nacht bijhalen... dus die heb ik niet in huis!

16. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Ik had het ook niet in huis gehaald en ga het deze keer ook niet doen. Ik wilde er heel graag positief ingaan: ik ging er gewoon van uit dat het wel ging lukken met de borstvoeding en dat die KV dus niet nodig was. En dat was het hier ook niet. Bovendien... Vriendlief is die eerste week wel tig keer op en neer gereden naar de drogisterij en apotheek voor al die dingen waar we er geen genoeg van hadden of die we vergeten waren :D. Ik noem:
    - pampers (1 pak in huis, dat dus na 2 dagen ook al bijna op was. BV babies produceren veel en echte spuitluiers)
    - lekschelpen (heten ze zo?). Kon die eerste dagen niks op mijn boobies verdragen en compressen drukken zo hard. Die schelpen zorgen dat er lucht tussen je tepels en bh zit.
    - Nagelschaartje en vijltje: had ik nog niet in de veronderstelling dat de 1e nageltjes pas na weken geknipt hoeven te worden. Dochterlief is echter met lange nagels geboren.
    - Extra hydrofiele luiers: had er veel maar wilde er nog VEEL MEER!!! Net als pampers gingen die dingen razendsnel.
    - Een extra droogrek: die luiers moesten uitgewassen worden en de kraamhulp kon niet toe met ons bestaande arsenaal aan droogrekjes.
    - Bepanthen (bij nader inzien veel fijner dan sudocreme, kan namelijk ook je tepels gesmeerd worden).
    En nog zo wat zaken. Ik herinner me dat ie steeds weer met tassen vol terugkwam (ook onnodig maar "leuk" spul trouwens).

Waarmee ik maar wil zeggen: die eerste dagen/weken moet je vent er echt nog wel een paar keer tussenuit en mocht KV nodig zijn dan is die echt zo gehaald.

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zou het wel doen. Of i.i.g van die kleine pakjes (je vk heeft die).
    De eerste week kwam het bij mijn nauwelijks op gang en hebben we onze kleine man na 2 dagen bijvoeding moeten geven omdat hij gewoon honger had, je hoorde zijn buikje knorren :(
    Na die week had ik meer dan genoeg en hebben we de kv weer weggelaten.

Nu bij de 2e haal ik voor de zekerheid weer hoor, al is het maar voor je eigen gemoedsrust dat je i.i.g iets in huis hebt ;)

18. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik had het op advies van degene waarbij ik bv cursus heb gevolgd niet in huis en heb het nooit gemist. Ik haal het deze keer ook niet. Ik ging ook voor de positieve insteek: kans dat het niet lukt is met goede voorbereiding en steun minimaal en als dat zo is dan heb je het zo in huis via vk/apotheek.

19. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

Wij hadden het niet in huis maar we moesten na 2 dagen wel bijvoeden omdat de bv maar niet op gang kwam en zoontje bleef maar huilen en viel teveel af.maar mijn vk had standaard een pak bij zich die wij mochten hebben.na 5 dagen was het goed op gang en hij heeft een jaar bv gehad.nu bij de 2e ga ik het ook niet in huis halen,wil het liefst voorkomen dat hij/zij kv krijgt.ik ga wel ox.neusspray in huis halen.

20. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vond het prettiger om in huis te hebben. Zeker als je een flinke baby hebt, is zelfs als de borstvoeding wel behoorlijk op gang komt er een behoorlijk kans dat je die enkele dagen wat zou willen bijvoeden. Maarmijn ervaring bij de eerste was ook dat de verloskundige ook noodvoorraad heeft en de apotheek. Wel raad ik aan om dit bijvoeden niet met een flesje te doen maar dmv zgn finger feeding, waarbij je de kleine op je pink laat sabbelen en een heel kleine beetje melk in het mondje spuit met een plastic spuitje, op het moment dat de kleine goed zuigt. Hierdoor hinder je het borstdrinken niet. normaal kan je verloskundige op kraamhulp hierin natuurlijk helpen.

Deel Deze Pagina