Ik doe het deze keer niet meer. Mijn ervaring de vorige keer was dat ik veel makkelijker de stap zette om bij te voeden met flesvoeding als ze hongerig bleven. Dat wil ik nu absoluut niet weer. Dus geen flesvoeding in huis. Pas als het echt nodig is kan ik m'n vriend altijd nog naar een winkel (of 's avonds apotheek) sturen.
De stap naar fv heb ik nooit gemaakt, ik heb het idee dat de bv sneller op gang kwam omdat ik de rust had dat we het in huis hadden
ik ga bv geven en als het om 1 of andere reden niet lukt kan ik altijd nog kv halen of door iemand anders laten halen..ga ik me nu niet druk om maken..
Wat een verschil in reacties... 8) Weet even niet meer wie het zei, maar ga gewoon zo een mini verpakking halen voor 2 euro, is beter voor mijn gemoedsrust
Hier gaan we wederom borstvoeding geven, maar wel heb ik gezorgd voor flesvoeding in huis, mocht er iets niet lukken, je weet maar nooit of na een aantal dagen, kan altijd natuurlijk dus heb ik de normale friso 1 genomen en de hypoalergene fryso. Kan ze immers altijd nog in een later stadium gebruiken, combineren doe ik niet, want flv zal dan gekolft zijn.
hee meis is niet nodig hoor als het alsnog nodig is bijv bijvoeding of iets anders dan heeft in t weekend een speciale apotheek het of de vlk. en anders kan papa door de weeks wat halen dus niet over in zitten we komen altijd aan voeding hihi. ben kraamverzorgster vandaar. genietse!!!
Hier wel fv in huis gehad. Vond het toch wel een fijne gedachte. Ons meiske moest ook bijgevoed worden omdat ze best veel afviel en al een lichtgewicht was. Mijn neefje moest ook bijgevoed worden en die hadden niets in huis, moesten naar een andere plaats naar de weekend apotheek om het te halen. Was niet echt fijn voor hun. Dus gewoon voor het geruststellend idee heb ik het nu aankomende keer weer in huis maar wil zeker weer voor bv gaan is me zo goed bevallen bij nr 1.
Hoi Ik zat met dezelfde vraag. Maar de verloskundige heeft mij toen verteld dat ze altijd kunstvoeding in de auto had liggen. Dus als het nodig was hadden ze die altijd bij zich. Zodat je de eerste dagen toch vooruit kon. En dan later altijd in de winkel kon halen. Ik heb het dus niet gehaald. Groetjes Sabrina
Je bedoeld het niet verkeerd, maar het kwetst toch een beetje. Bij mij ging bv namelijk totaal niet en de kleine was na 2 dagen zwaar ondervoed. Het is niet vanzelfsprekend dat bv altijd lukt. Iedereen bij wie het wel lukt mag in haar handjes knijpen, want er zijn genoeg vrouwen bij wie het niet kan. Uiteraard ga ik het weer proberen, maar ik heb sowieso fv in huis.
bij mij lukte borstvoeding de eertse keer ook niet. De kleine man zoog enkel op zijn tongetje en hapte dus niet goed vast. Via de verloskundige een pak kv gekocht. Die hebben idd vaak een voorraadje voor dit soort gevallen. En apotheek idd ook een oplossing. Ik moest overigens wel hypoalergeen voeding geven ivm combinatie van borstvoeding. Heb gekolfd totdat hij 8 weken oud was. Ik het begin was er niet genoeg melk dus moest bijvoeden. Maar dit is wat de verloskundige zei hoor...
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Ook bij mij is het onzeker of het gaat lukken. Ivm operatie is de kans zelfs groot dat het niet gaat. Desondanks wil ik het toch proberen. Voor de zekerheid heb ik daarom ook de kant-en-klare portieverpakkingen van Nutrilon 1 alvast in huis gehaald, dan zit ik straks niet zonder. In het begin drinkt zo'n kleintje nog niet superveel, maar je moet er niet aan denken dat baby ondervoed raakt...
ik had t de vorige keer niet, maar jayden was maar 6 pond (bij 51 cm) dus erg mager en mn voeding kwam heel langzaam op gang, dus wij hebben de eerste week bijvoeding gegeven manlief op zondag naar de apotheek gestuurd. dus nu wil ik 2 of 3 van die pakjes kant en klaar (heb je van nutrilon) in huis hebben gewoon voor t geval dat. ik heb trouwens ook de spullen voor fingerfeeding in huis.....
Ik heb een paar proefpakketjes Nutrilon van een vriendin gekregen, ik wilde niets gaan halen (ook omdat ik de eerste dagen toch in het ziekenhuis ben) maar vind het toch wel een prettig idee om wat te hebben. De apotheek hier is echt niet altijd open. Ik heb nog geen ervaring maar kan me zo voorstellen dat als je met een hongerig kind zit dat het niet heel erg prettig om dan nog op zoek te moeten naar een apotheek die open is.
:x Hier hetzelfde. Is wel makkelijk gezegd!!ik was ontzettend blij dat ik het in huis had toen mijn kind krijste van de honger en ik geen voeding had.
Ja precies! Hier ook geen apotheek die open is 's nachts, daarvoor zouden wij dus al 40 kilometer heen en weer moeten rijden en ik kan wél uit ervaring vertellen dat dat niet prettig is als je een krijsend kind hebt midden in de nacht
Ik had niets in huis omdat ik ineens aan het bevallen was. Maar bij de 2e haal ik echt wel iets in huis. Anders zit ik heel de dag te piekeren, stel dit, stel dat.... En ik vind ook dat sommige heel gemakkelijk over bv praten, ik heb wat afgezien met van die tepel hoedjes en kloven bah. Na 6 weken heb ik het huilend opgegeven.
Ik heb 4 weken bv gegeven, het deed heel erg pijn en dus hebben we op een zaterdag voor de zekerheid een pak Friso gehaald, mocht het echt niet gaan dan konden we Loghan tenminste de fles geven.
Ik had het ook niet! Als het nodig is, is het zo gehaald bij een huisartsenpost oid. Gelukkig was dat bij ons niet nodig en drinkt onze kleine nog steeds lekker uit mama's borst. Onze vk had na de bevalling trouwens een pakje kv achter gelaten, voor het geval dat! Maar ik weet niet of iedere vk dat doet!