Borstvoeding geven, flesvoeding in huis hebben?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mangoo, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik had het niet in huis en heb het niet gemist. Maar als je het een prettig idee vindt zou ik het gewoon halen, haalt ook de druk van de bv af misschien. En als ze zo klein zijn drinken ze ook bijna niets dus een hele voorraad heb je in eerste instantie niet nodig.

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik ben ook van plan om weer bv te geven, maar haal zeker weten wel een pak fv in huis. Geen gedoe hier hoor en zeker geen hongerige baby!

3. Miep83

Miep83 Lid

21 aug 2009
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mangoo,
    Ik had het ook niet en toen moest mijn man er midden in de nacht naar op zoek! Bij mij lukte het allemaal niet met die borstvoeding, mijn zoon wilde namelijk helemaal geen tepel in zn mond... Uitijdelijk heb ik moeten kolfen en het in een flesje aan meneer moeten geven. Ik geloof dat mijn man toen nutrilon hypoallergeen voeding moest halen omdat dat het best gecombineerd kon worden met borstvoeding, zei de verloskundige. Ik zou het dus zeker doen!
    Groetjes!

4. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het was niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen. Ik zeg ook niet dat het zomaar zonder meer met iedereen direct goed gaat, maar wat sunnybaby zegt daar ben ik het wel mee eens: een bv cursus is een goede voorbereiding!

5. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Hier geen flesvoeding in huis en ga het ook niet halen van tevoren.
    Mocht het nodig zijn dan is het gauw genoeg gehaald.

6. Ik had het wel in huis, want het was de bedoeling om het te gaan combineren. Uiteindelijk ben ik toch volledige bv gaan geven..
    Als het je op je gemak stelt, 'voor het geval dat' kan je het gewoon in huis halen. Maar ja het is niet gratis.. en 1 pak is best groot!

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ipv te investering in flesvoeding, zou je ook alvast het telefoonnummer van een lactatiekundige klaar kunnen leggen. Mochten er dan problemen zijn, dan kan zij je daarmee helpen. Als je flesvoeding in huis haalt, ben je misschien eerder geneigd het op te geven. Het is volkomen normaal dat bv de eerste weken wat stroef kan verlopen, soms is het echt even knokken. Maar met hulp van een lk zal het je vast lukken! (en ga ervan te voren uit dat het gewoon goed gaat, niet twijfelen aan jezelf en je borsten ;)) En als het eenmaal goed gaat, is het zo heerlijk!

8. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ik had voor de zekerheid iedere keer flesvoeding in huis. Niet nodig gehad, maar het is gewoon het idee. Daardoor alleen kreeg ik al rust.

9. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik denk dat je moet doen waar JIJ je goed bij voelt.

Liefs, Huismus

10. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Nou ik heb een pakje met 5x 100 ml hypoallergeen van nutrilon gehaald, koste 2 euro.
    Nou ben ik weer minder gestrest :D

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

Bij mijn eerste gaf ik ook bv, maar had toch alle benodigdheden voor flesvoeding in huis, gewoon puur voor het geval dat de bv niet lukte, en ik dus gelijk kon overstappen of flesvoeding.
    Nu ben ik zwanger van de 2e, maar ga geen bv geven.
    Heb dus alles voor flesvoeding.

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Nooit fv in huis gehad en 3x goed gekomen... bij de 2de wel gekolfd maar als je echt bv wil geven vermijd je flesjes beter zoveel mogelijk. Bij voorkeur afgekolfde melk geef je dan in een cupje.

Het was ook een psycholgisch iets om het niet in huis te hebben, vooral bij de eerste was het soms best zwaar en viel het tegen en wat je niet in huis hebt kan je ook niet geven...

In echt hele erge acute nood heb je altijd nog apotheken ed. maar denk echt dat dat heel zelden nodig is. Babys hebben ook niet veel nodig de eerste dagen...

Deel Deze Pagina