Dit wordt een dubbele vraag, eentje voor nu, en eentje voor de toekomst. Ik geef volledige bv, wil proberen om minstens een jaar bv te blijven geven (en bij 6 maanden rapley-en we er ander lekkers bij). Ik durf niet af te gaan op de redenering dat je bij een zeer regelmatig borstvoedingspatroon niet zwanger kan raken, dus ik ben sinds 2 maanden braaf aan de pil (minipil, Cerazette). Toch ben ik de laatste dagen wat iebelig en misselijk steeds 1. ik mag toch aannemen dat ik nu, met volledige bv EN de pil, niet naar een winkel hoef om een zwangerschapstestje? Als onze Renskedijn nou straks een dreumesje wordt, en mama braaf haar proefschrift af heeft geschreven, dan willen we gaan denken aan een brusje. Maar, het zou best kunnen dat ik rond die tijd haar nog af en toe de borst geef (bijvoorbeeld elke ochtend en avond ofzo). En mezelf kennende, ga ik als een debiel mijn cyclus bijhouden en wil ik gisteren zwanger worden als we eenmaal gaan klussen 2. als ik nog regelmatig bv geef (maar dus niet volledig), ben ik dan net zo vruchtbaar als wanneer ik dat NIET zou geven?
tja ik heb ook al een keer getest omdat ik me zo voelde.. was negatief.. maar had het ook.. misselijk enz. nr 2.. ja.. je bent wel vruchtbaar ja, daarom die pil ook toch?
Ik heb in de borstvoedingsperiode ook al wel 2 keer getest hoor of ik niet zwanger was. Nu overgeschakeld van de cerazette naar een gewone pil, en ook weer getest omdat ik steeds zo misselijk was. Ik denk dat de kans dat je zwanger bent niet groot is hoor, ik zou het gewoon nog even afwachten. Je hormonen zullen ook nog wel een rol spelen denk ik.
Ik sluit me aan bij Natasja en Wup, ik heb me ook zwanger gevoeld terwijl ik dat echt niet was. Ik vermoed dat het te maken heeft met de hormoonveranderingen die je nog steeds doormaakt. Ik kan je natuurlijk niet garanderen dat je niet zwanger bent, maar gezien de bv en de cerazette lijkt me dat niet waarschijnlijk. Het geven van borstvoeding kan inderdaad de vruchtbaarheid negatief beïnvloeden, maar in hoeverre dat geld verschilt per vrouw. Ik had bijvoorbeeld al heel snel ondanks de volledige bv weer een natuurlijke cyclus. Terwijl andere vrouwen óf heel blij zijn of balen dat het een stuk langzamer weer allemaal op gang komt. Zodra je weer een normale cyclus hebt ben je weer normaal vruchtbaar.
Aha, dan zal ik dus gewoon moeten stoppen met de pil en kijken hoe mijn cyclus het tzt gaat doen terwijl ik nog bv geef. Ik lees vaak genoeg dat mensen nog bv geven met een dikke buik van een nieuwe frummel, dus ik hoop dat ik dat misschien ook kan doen in de toekomst (mocht ik zo lang bv geven). Ben dus ws. gewoon lekker aan het ontzwangeren is ook de bedoeling
lijkt me idd niet logisch dat je zwanger raakt met de pil. De bv is zoals hierboven al staat bij sommige vrouwen erg van invloed op de cyclus, bij anderen niet. dus idd tzt je cyclus gaan bijhouden. in het algemeen is het wel zo dat je cyclus sneller op gang komt/beter wordt als je minder voedingen geeft. Ik geloof dat gemiddeld vrouwen bij volledig bv met 14 mnd weer menstrueren. Maar ik hoor eigenlijk vaker dat het eerder alweer zo is. suc6 ermee
ohja dat misselijke had ik ook en toen kwam bij mij de menstruatie weer op gang. Slikte alleen geen pil naast de bv toen.