Ik ben ook zeer pro-bv maar voor kolven heb ik echt echt rust nodig, dus dat zie ik mezelf niet in een cafe doen ofzo
Ik zou het zelf nooit doen, is toch niet praktisch? Ik bestel een lekker drankje en een hapje in een horeca gelegeheid en voed daar mijn zoontje. Ik krijg er alleen maar positieve reacties op! Zelf mensen die even komen kijken, haha. En krijg regelmatig te horen hoe mooi het is en hoe fijn het is dat ik zo mijn kindje kan voeden. De negatieve reacties die ik hier soms lees, heb ik (gelukkig) nog nooit ervaren! En heel vreemd om te lezen dat iemand de v&d uit werd gezet! Dat is hier juist mijn favoriete plek, want daar hebben ze lekkere stoelen om te voeden. Maar om je vraag helemaal te beantwoorden. Ik vind het zelf dus helemaal niet praktisch, maar als er geen rij staat heb ik er geen probleem mee. Oh, en hier ook geen gedoe met doeken over mijn kindje hoor. Wat zie je nou? Een paar centimeter blote huid!
Ik vind dat pashokjes, net als bijvoorbeeld WC's, niet bedoeld zijn om in te eten. En dus ook niet om te voeden, of dat nou met een borst of fles gebeurt. Dus nee, ik vind het niet kunnen. Ik vind ook dat bv niet verstopt hoeft te worden, vooral iet onder zo'n belachelijke bv-burka. Maar even goed denk ik dat elke vrouw voor zichzelf moet weten of ze wel of niet wil voeden waar anderen bij zijn. Al vind ik aan de andere kant ook dat haar kind niet mag lijden onder haar beslissing. Kind half uur laten krijsen omdat mama zich ongemakkelijk voelt...daar heb ik wel moeite mee, eerlijk gezegd. Het is gewoon jammer dat er in Nederland zo weinig rekening gehouden wordt met ouders van jonge kinderen. Ik ben net terug uit Australië. Daar heb je in elke openbare gelegenheid (winkelcentrum, grote winkel, vliegveld, bieb) parent rooms. Gemakkelijke stoelen, kamerscherm voor wie wat apart wil, stopcontact voor kolven en fleswarmers, magnetron, verschoontafels, stromend water. Dan wordt het ouders toch eht stukken gemakkelijker gemaakt om met kind op pad te gaan! (En dan heb ik het nog niet eens over de publieke opinie die veel meer pro-bv is dan in Nederland).
Ohhhh het is dat ik niet vlieg, anders was ik gelijk naar Australië vertrokken! Hier een tijdje terug in België. Heel mooi hoor, ook een babykamer met voedingssticker...uhhh....zonder stoel. Nou ben ik best handig met voeden, maar staand? Nee, dat lukt mij zelfs niet. Maar ik dek Hugo ook niet af met voeden. Enerzijds vind ik dat niet nodig en anderzijds vindt hij dat niet fijn. Heb wel heel flinke borsten en daardoor is er bij mij best wel wat te zien. Dan leg ik gewoon mijn hand erop en dan zie je bijna niets. Bijkomend voordeel is dat ik dan mijn tepel iets omhoog haal. Kolven zou ik niet doen in het openbaar, tenzij er helemaal geen andere mogelijkheid was.
Ik heb het ook nooit een probleem gevonden om in het openbaar te voeden. Thuis trek ik me ook niet terug om mijn dochter te voeden mijn huis en als ze er problemen hebben kijken ze maar de andere kant uit hihi. Maar mijn dochter is nu 9 maanden en ze drinkt niet meer zo heel vaak maar zouden jullie dan nog in het openbaar voeden. Ze is namelijk super snel afgeleid en gaat gewoon achteroverhangen om naar iedereen te lachen en dan zit je gewoon echt open en bloot.
Mijn dochter is nog een stukje jonger, maar als de buitenwereld interessanter is dan mama's borst heeft ze blijkbaar niet zo'n trek. Dan mag ze weer als ze zich wel kan concentreren.
Ik zou het zelf niet zo snel doen. Verder wel overal waar ik gewoon even rustig kan zitten. Ik heb de oudste tot 1 jaar buitenshuis gevoed, daarna was het niet meer nodig en kon ze wel even wachten.
Hihihi, zo doe ik het ook altijd...ik zeg dan dat hij nog 1 kans heeft en dat het anders klaar is. Hij snapt er natuurlijk nog weinig van, maar ja, je moet toch eens beginnen. En als hij dan niet gaat drinken, dan berg ik "de boel" op. Hij mag dan even later natuurlijk wel weer drinken als hij dat wil.
Toch is het niet zo heel moeilijk hoor, vind ik dan. Ik voedde Eva vaak lopend in slaap op haar kamer en Lisa dronk op een gegeven moment alleen nog maar als ik rondliep met haar (en daarna helaas helemaal niet meer... Maar goed, is weer een ander verhaal)
Absoluut! Mits er geen rijen mensen staan... Heb in Antwerpen ooit in een winkel gevoed omdat; A) er in de winkel geen plekje was waar ik normaal kon zitten B) het buiten regende en ik ook niet even buiten kon zitten (heb absoluut geen probleem met openbar voeden C) ik te ver van huis was om naar huis te gaan (of de auto) D) ik een hongerig kind had... Maar zoals ik zeg, er waren geen wachtende mensen voor het pashokje, als dit wel zo was had ik het niet gedaan. Manlief was in de winkel en die hield in de gaten of het ook niet druk werd... Bizar dat ik hier lees dat mensen weg gestuurd worden bij de V&D omdat ze daar voeden (echt belachelijk!) @ Openbaar kolven; voor kolven heb ik echt mijn rust nodig, stress, meekijkers,drukte etc zorgt voor geen productie....
Hier hetzelfde. Ik heb het nog nooit gedaan, maar als ik het zou doen zou ik het ff vragen. Laatst was ik met mijn moeder een hele poos in een winkel (klein boutiekje), beetje passen, gezellig. Toen had Sifra honger, dus ik wilde weg, maar mijn moeder was nog niet klaar. Toen heb ik aan de verkoopster gevraagd of ik daar even mocht voeden, stond ook een tafeltje met 2 stoeltjes. Was geen probleem, ondanks dat ik midden in de winkel zat, kreeg zelfs nog een leuk gesprek! Mocht er echt geen andere optie zijn, dan zou ik het wel doen als het kan, maar ook dan zou ik het het liefst even vragen!
Tja, ik zou zelf niet in een pashokje gaan zitten voeden. Net als dat ik niet in het openbaar zou gaan kolven. Voeden heb ik al op tig plaatsen gedaan, gewoon in het winkelcentrum op een bankje, bij de LaPlace, maar ook een keer in een schoenenwinkel (tja, zoontje 2-3 weken, honger, en ik was er net 10 minuten om met dochter schoenen te kopen wat ook al drama was. Zweet brak me aan alle kanten uit, omdat dochter niet wilde, en zoon aan het brullen was, dus ja, ben daar gewoon op een stoel gaan zitten, dochter in de buggy naast me, en zoon gevoed.
Ja pas nog gedaan toen mijn dochtertje 2 weken was. Ze kwam toen nog redelijk vaak en ik ga liever voeden ipv dat ze de hele winkel bij elkaar krijst. Overigens was er verder niemand aanwezig in de pashokjes. Toen ik bezig was kwam er 1 vrouw binnen, dus die ging in het hokje naast mij, bleek mijn oude buurvrouw te zijn. Maar mijn dochtertje drinkt sneller dan dat sommige mensen aan het passen zijn dus als er wel wat wachtende stonden had ik me er weinig van aangetrokken. Openbaar kolven, behalve op de parkeerplaatsen bij tankstations in frankrijk op weg naar vakantie, nooit gedaan. Voel me dan toch wel heel bloot en net een melkkoe. Owja wel trouwens een keer in de bus met het bedrijfsuitje van mijn man naar duitsland, telt dat ook? Zat wel zo dat niemand het kon zien.