Fop speen & borstvoeding ?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Behappy, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Behappy

Behappy Niet meer actief

Kan je een speen gebruiken in combinatie met borstvoeding ?

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    wij gebruiken hier wel een fopspeen ( bibi) maar zijn hier mee begonnen toen onze kleine 4 weken was omdat bij ons de bv al goed liep toen ! Wij hebben onze man een speen geven omdat hij aan de borst niet zijn zuigbehoefte kon voldoen !

de ene baby heeft hellemaal geen probleem met tepel speen verwaring en de ander wel dus wat wijsheid is weet ik niet ;) ik heb het risco gewoon genomen en het pakte goed uit!

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier een fopspeen vanaf dat ze een week oud was. Ze had sterke zuigbehoefte en ik was het geven van mijn pink inmiddels wel zat ;)
    Geen tepel-speen verwarring gehad.

4. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ja , ze heeft na mijn idee ook meer zuigbehoefte.
    Soms heeft ze super goed gedronken , ( ik hoor haar goede teugen nemen)
    En dan een half uur later wilt ze weer .. Maar dan drinkt ze dus niet echt..

Maandag komt het cb hiee thuis .. Ik zal eens vragen dan hoe of wat
    Want ik wil inderdaad niet dat ze de speen boven mn tepels verkiest .

5. Behappy

Behappy Niet meer actief

En op welke momenten geven jullie de speen .
    Gewoon op de momenten dat je denkt van dit is zuig behoefte ?

6. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hier begonnen met een speen toen hij ongeveer een week was, gestopt met de speen na drie maanden......

Stond toen op het punt om te stoppen met BV, zo een drama was het,kreeg meneer niet meer normaal aan de borst, het stoppen met de speen heeft er voor gezorgd dat hij weer goed aan de borst drinkt! Gelukkig!

7. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier al na 4 dagen de speen, een nuby natural flex, die geeft net als de borst mee. Gezien hij met en zonder tepelhoedje al kon drinken en goed aankwam was dat prima. Hij gebruikt m met name om rustiger te worden als ie moe is.

8. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ja hoor! Hier en bv en speen ( speen is overigens niet favoriet)

9. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Hier vanaf 2 weken, ze had een enorme zuigbehoefte. Bv ging goed, maar door krampjes en elke keer aanleggen een vicieuze cirkel. Doorbroken met een bibi speen en deze gebruik ik nog steeds. Ik gebruik hem vooral na het voeden dus absoluut niet om te rekken ofzo

10. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Dit kan goed uitpakken, maar niet de eerste 2 weken wordt het geadviseerd.
    En zet het het zo weinig mogelijk in, alleen na het voeden wanneer er nog zuigbehoefte aanwezig is. Zo min mogelijk als " zoethoudertje" - schrijf ik vanuit mijn professie-

Mijn zoon dronk soms 10 tot 12 keer oer etmaal tijdens regeldagen en daarmee was zijnzuigbehoefte vervuld

11. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Hier geen speen gebruikt, mijn dochter is wel na 3 maanden gaan duimen.
    Inmiddels is ze ook al bijna van de duim af, ze duimt alleen nog als ze naar bed gaat.

12. Behappy

Behappy Niet meer actief

Oke nou vannacht heb ik het risico dus genomen ..ik had haar gevoed en Was toen daarna een uur ofzo aan mn vinger zuigen .. Dat t gewoon pijn deed ..
    En als ik mn vinger weg haalde werd ze weer wakker ...
    Met die speen is ze in slaap gevallen en ze heeft hem toen zelf utgespuugd.

Welke speen is het beste met borstvoeding ??
    Ik had nu de difrax ..

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ja dat kan.

Hier na 2 weken een speen gepakt omdat mijn tiet geen speen is en mijn pink ook niet.
    Dan maar een kunstding in der mond maar ik heb de vrijheid en ze slaapt een stuk beter.
    Geen problemen met verwarring trouwens.

Bij de oudste had na een week al een speen en toen ze haar eerste tanden kreeg wilde ze hem niet meer.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier na een week of 3 geloof ik. Beide kindjes hadden veel zuigbehoefte, de jongste nog steeds. Ik gaf de speen in het begin alleen direct na de voeding als ik zeker wist dat ze helemaal vol zaten en dan weer gingen zoeken. De jongste wilde de borst ook niet als ze geen honger meer had, de oudste begon dan wel weer te drinken maar bleef vervolgens aan het spugen.
    Als ze hier na een uur of wat weer kwamen, gaf ik ze weer de borst.
    Nu is het bij de jongste ook wel duidelijk wanneer ze honger heeft, dan wil ze de speen ook niet.
    Ik heb de eerste weken 8-12x per dag gevoed, vanaf een week of 6 7x per dag en nu drinkt ze alweer een tijdje een keer of 8 per dag.
    Dus geen speen ten koste van de borstvoeding.

15. Behappy

Behappy Niet meer actief

Kijk toch positieve verhalen , en handige tips :)

Ze drinkt hier de ene dag mee dan de andere dag ..
    Ik mag nu op vraag voeden en soms komt ze 10 keer maar soms ook maar 7 of 8 keer.

Als ze echt vol zit laat ze soms ook wat melk weer uit der mond lopen.

Maar welke speen kan ik volgens jullie het beste gebruiken bij bv ?

En het is dus het beste als ze na de voeding de speen krijgt , als ze echt vol is ?

16. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Hier ook al na een week begonnen met de speen (difrax). Hij had ook erg veel zuigbehoefte. Geen probleem gehad met de borstvoeding, ik voed nu al tien weken. Wel altijd met een tepelhoedje gevoed, weet niet of dat nog verschil uitmaakt.

17. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik ben erg tevreden over de Difrax speen, maar heb geen ervaring met andere spenen. Hij is wel speciaal ontworpen om op een tepel te lijken.

18. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ja ik heb die ook .. Speciaal om op de tepel te lijken ..

19. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Maakt niet echt uit welk merk. Hangt van je baby's voorkeur af. Onze beide meiden konden niks met Difrax, spuugden ze meteen uit. Avent gaat wel goed. Maar Difrax is prima.

Wij gebruikten het speentje na de voeding, als ze binnen 2 uur weer op zoek ging (buiten regeldagen) en bij het in slaap vallen.

20. Behappy

Behappy Niet meer actief

Oke dankjewel .
    Ja vannacht pakte ze die speen van difrax eigenlijk gelijk goed en is toen in slaap gevallen .. Toen ik later keek had ze hem zelf uitgespuugd .

Bedankt voor jullie reacties nu weer beetje gerust gesteld en weet ik wat ik kan doen :) en dat het dus helemaal niet ernstig is om het te geven :)

Deel Deze Pagina