Allergie bij eerste en tweede kind

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Linnie1985, 15 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mijn dochter heeft een melk, ei en soja allergie gehad tot haar tweede verjaardag. Ik ben zelf 1,5 jaar op dieet geweest, daarna reageerde zij er via de borstvoeding niet meer op.

Ik weet dat de kans groot is dat zoon ook een allergie zou krijgen. Maar ik begin nu toch te twijfelen.
    Hij spuugt veel. Maar komt dat spugen doordat ik zoveel melk heb? Of is hij gewoon een spuger van zichzelf? Of komt het toch door een mogelijke allergie?

Ik heb in ieder geval besloten om per vandaag op dieet te gaan. Dan weet ik het hopelijk snel genoeg.

Hoe is dat bij jullie gegaan? Had de eerste een allergie? En had je tweede het toen ook? Na hoe lang ben je op dieet gegaan? Herkende je gelijk de symptomen?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier oudste met KMA en soja-allergie. Is er net overheen.
    In de 2e zwangerschap weinig zuivel gebruikt en de laatste weken vrijwel niets.
    De eerste weken ook weinig zuivel gebruikt en merkte als ik (2x gedaan) ineens meer melkproducten gebruikte, ze krampjes kreeg.
    Toen ze erg onrustig werd, rond 5 weken, ben ik helemaal op dieet gegaan maar werkte weinig verschil en gevoelsmatig wist ik ook eigenlijk wel dat dat niet het probleem was bij haar.
    Spugen deed ze hier ook flink, heeft ze tot een maand of 4 gedaan.
    Zuivel rustig aan opgebouwd en zorgde toen niet voor problemen.
    Inmiddels krijgt ze ook roomboter en yoghurt.

Deel Deze Pagina