Borstvoeding geven met 1 borst?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mauw, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Allereerst; ik hoop niet dat ik onnodig een topic heb aangemaakt. Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar krijg zoveel resultaten, zonder een overzichtelijk resultaat ;)

Ik ben nog niet zwanger maar als het zo ver is, wil ik heel graag borstvoeding geven. Alleen weet ik niet in hoeverre ik dit kan. Wegens medische redenen ben ik in het verleden geopereerd aan mijn rechter tepel. Ik heb toen te horen gekregen dat ik geen borstvoeding kan geven met mijn rechtervoet, maar dat mijn borst wel 'vol' zal lopen wat pijnlijk zal zijn aangezien het er niet uit kan. Met mijn linkerborst kan ik wel voeden, daar is niets mis mee.

Ik weet van borstvoeding dat het om en om gaat. Nu vraag ik mij af of het met 1 borst ook mogelijk is en of iemand daar ervaring mee heeft. Dan kan ik mij daar vast op voorbereiden ;)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja hoor dat kan.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik denk ook niet dat je bv kunt geven met je rechtervoet hahaha! Autocorrect aanstaan?
    Maar met één borst kun je voeden hoor.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dat kan idd prima. Het is 'gewoon' een kwestie van vraag en aanbod.

5. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Hahaha! Oeps, inderdaad autocorrect aanstaan!
    Bedankt voor jullie antwoorden! Een fijn idee dat het straks mogelijk is.

6. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Hm, wel een interessant geval. Je kan prima borstvoeding geven met één borst, maar of je nou stuwing houdt met je rechterborst daar zou ik geen antwoord op weten. Vooral omdat je daarvoor bent gewaarschuwd... Voorleggen bij de lactatiekundige? Wellicht dat zij dit een keer in de praktijk heeft meegemaakt. Of misschien bij het kenniscentrum borstvoeding. Je kan natuurlijk ook afwachten en zien wat er gebeurt.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Je houd die stuwing niet hoor, als die borst niet geleegd wordt verdwijnt de melkproductie vanzelf. Maar voor de borst dat doorheeft kun je wel even last hebben.

Deel Deze Pagina