BV meegeven in een thermosfles

Discussion in 'Borstvoeding' started by popje, Jan 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Mag je BV meegeven in een Thermosfles naar het KDV?
    Dat ik maar 1 flesje mee geef en dat ze zelf kunnen regelen hoeveel in het flesje komt?
    bijv: Geef 500 ml mee in de Thermosfles, en dan kunnen ze zeggen eerst 60ml geven om te kijken of hi dat op drinkt en dan weer 60ml ga zo maar door.
    Anders moet ik ( net bij mijn dochterje) 4 flesjes mee geven.

2. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Zou toch iet hygienischers kiezen...niet vies bedoeld hoor maar een thermosfles kan niet in de sterisator. En het is zeker de eerste tijd nog belangrijk dat alles echt heel schoon is.

Het idee is mooi maar misschien moet je toch iets als die Aveant bekers kopen ofzo. (gewoone plastic bekers kunnen vaak niet tegen de magnetron...) dan kunnen ze ook zelf doseren ...en opwarmen doe ze daar toch wel.....

3. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het probleem met de thermosfles is inderdaad het steriliseren.

Maar je hebt bij bv de Thuiszorgwinkel ook kolfflesjes van 250 cc. Die zou je ook mee kunnen geven met een label eraan voor in de koelkast van het KDV. en zij kunnen daaruit ook in de fles schenken wat ze dan weer geven aan je kleintje.

Misschien kun je alvast met hen overleggen en hebben ze zelf nog goede ideeën.

Succes!

4. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    28 januari moet ik met mijn zoontje er heen voor zijn eerste wendag. Dan zal ik het wel met hun over leggen.....

5. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Hier geef ik vaak een grote Avent-fles mee. Gaat zo'n 300cc in. Ideaal.

6. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    En dan 1 losse flesje waar hij/zij uit drinkt?

7. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Yes, en die laat ik daar!

8. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Hoeveel melk geef je mee dan?
    hoeveel drinkt ze ?

9. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Mijn dochter is nu bijna een jaar en drinkt heel moeilijk (wat ik ook geef).

Hier 's morgens borstvoeding thuis. Dan water/thee/ofwatdanook bij het fruit op het kdv. Als lunch een bambixpapje van 150 cc mm. 's Middags nog 100-150 (niet altijd wil ze). Met het avondeten op het kdv wil ze niets drinken.

's Avonds wat water (misschien 20cc) en voor het slapen afgekolfd zo'n 150-175 cc. Soms heb ik niet genoeg en dan krijgt ze een avondpapje of Goedenacht.

En als ze dan weer wakker wordt de borst.

10. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    bedankt voor je antwoord ga maar even kijken voor een grote beker of zo iets

Share This Page