Hey meiden, Jullie als borstvoedingsmama's gaan me misschien kunnen helpen! Wie heeft er ervaring met een borstvoedingskussen? Is dit handig(er)? Is natuurlijk ook te gebruiken voor een flesje, maar vonden jullie dit praktischer bij het voeden of niet? Alvast bedankt!
Ja, de eerste tijd zeker! Je kindje is dan nog zo klein, (en dat terwijl Thirza bij geboorte al heel groot was 53 cm en 4330 gram), dat het dus fijn is om een kussen ter ondersteuning te hebben, zodat je kindje echt goed voor de borst ligt. Koop er wel eentje met een balletjesvulling, die blijft namelijk gewoon goed en is gewoon steeds weer goed op te kloppen en te vormen naar hoe jij op dat moment zit te voeden. Kussens met een synthetische vulling gaan, zoals dat met synthetische vulling nu eenmaal gebeurt, erg krimpen, (dat de vulling inzakt), en dat krijg je na een tijdje niet meer lekker opgeschud.
Helemaal met Rozemarijke eens. Ik vond het in het begin super handig. Ik gebruikte dat ding zelfs 's nachts.
Ook helemaal eens met mijn voorgangsters. Ik gebruikte hem zelfs tijdens mijn zwangerschap al om lekker mee op de bank te kunnen liggen. Voor in bed vond ik m te groot. Voor het voeden vind ik m echt ideaal. Zo'n beetje onze beste baby-aankoop . Maar ik weet wel dat de meningen er erg over verdeeld zijn, dus tja
Ik heb hem heel intensief gebruikt, maar allen de eerste twee/drie weken. Toen had ik niet zonder gekund. Maar probeer er niet te veel geld aan te spenderen, dat is het niet waard.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden! Zo'n Doomoo is met bolletjesvulling dacht ik? En achteraf kan baby er ook nog op liggen, toch? Toch eens gaan kijken dan!
Doomoo is idd met bolletjesvulling geloof ik ja. Ik heb hem alleen als 'kussen voor de baby' gebruikt in de kraamweek ofzo. Als babytjes eenmaal beweeglijker worden, vind ik het zelf niet meer zo handig/veilig ivm wegzakken.
Ohw, ik vond het juist echt helemaal niets en was pas van mijn kloven af toen ik dat ding niet meer gebruikte. Maar goed, das voor iedereen anders. Ik vind ze verder wel handig om lekker te lezen in bed. Maar bijv. na een keizersnede kan het misschien ook handig zijn om er 1 in huis te hebben.
ik kan niet zonder, maar heb helaas een kussen waarvan de bolletjes met gebruik kleiner worden en mijnkussen is dus nu nog maar half zo vol als eerst (comfy big gekocht bij de prenatal) en de vulling is alleen in enorme hoeveelheden te krijgen. Ik dacht hem gevonden te hebben bij babywalz komt de zak aan zijn het van die micro parels terwijl er bij mij grotere piepschuim bolletjes in zitten) Het is ook wel lastig want ik weet dus niet hoe ik zonder kussen of bed (liggend) moet voeden.
Grappig... ik heb de mijne alleen tijdens de zwangerschap gebruikt om mee te slapen. Tijdens het voeden vond ik het juist onhandig (zowel met de borstvoeding als later met de fles).
In het ziekenhuis gebruikte ik een hele kleine die precies om mijn lichaam vier (voorgevormd) die vond ik wel handig. Thuis heb ik zo'n hele grote vormbare, ik kan er niks mee.. gebruik nu gewoon een kussen van de bank.
Slechtste aankoop ooit. Mijn kraamhulp heeft hem weggegooid, haha! Kon er helemaal niks mee, ik heb nooit begrepen hoe je je kind daar in, tegen, op of hoedanook moest leggen om te voeden. Ik deed het gewoon met een hoofdkussen.
ik heb hem na de bevalling maar 3 dagen gebruikt. ik vond het niet handig. steeds dat gehannis met zo'n kussen hihi. ik legde gewoon een klein kussentje van de bank onder mijn arm en klaar. in de zwangerschap vond ik ze voor het slapen trouwens ideaal
Ik heb idd vanwege ks veel in de rugbyhoudng gevoed (dan ligt je kindje "onder je arm door", met het kontje bij je rug en het hoofdje uiteraard bij de borst) en daarvoor was zo'n kussen mi onmisbaar.
Ik heb de kussen nooit gebruikt tijden het voeden vond het zo onhandig ... Met slapen kon ik hem niet missen
Voedingskussens zijn beruchte veroorzakers van tepelklachten! Kind goed aanleggen gaat namelijk lastiger, daarnaast als je jezelf aanleert met zo'n groot kussen te voeden, dan belemmer je jezelf wel aardig in je bewegingsvrijheid, omdat je dat ding dan steeds buitenshuis moet meenemen (winkelt nogal lastig). MAAR...heerlijk in bed die dingen, zeker bij tropische temperaturen. Ding wordt hier 8 jaar na aanschaf nog steeds gebruikt...
Moeilijk dus! Het leek me handig omdat ik bij de 2 anderen altijd 'iets' miste qua steun ofzo en dan leek zo'n kussen me wel iets. Had ze dus 4 jaar geleden moeten kopen, is er nooit van gekomen. En aangezien ik nu toch écht bv wil proberen geven..
daarvoor is ook een oplossing, het opblaasbare voedings kussen, tsja ik heb hem een paar maanden geleden in moeten voeren uit engeland, maar het werkt wel