Steeds minder drinken (7mnd)

Discussion in 'Borstvoeding' started by Gentle, Oct 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik had me er eigenlijk op ingesteld dat ze de eerste maanden met bijvoeding nog niet minder zou gaan drinken, je hoort soms juist dat ze meer willen drinken. Maar ik ben nu een maand ongeveer bezig met bijvoeding, ze eet nog bijna niks, omdat we via rapley bijvoeden, maar ze drinkt steeds minder! We zitten nu op 6 voedingen, ipv 7 of 8 een paar weken geleden. Daarbij drinkt ze steeds korter, mijn borsten voelen nog heel vol, ook s avonds. Ze is ook erg snel afgeleid, dus dat zal ook wel mee werken.. Maar ze haalt dat niet in op een ander moment, heb ik het idee. Ik heb mijn oudste op deze leeftijd niet meer full time gevoed, dus ik weet eigenlijk niet of het normaal is?? Iemand ervaring, wordt het ook weer anders??

2. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    zijn de luiers verder nog goed nat enz ?

op zich zou je er gewoon op kunnen vertrouwen natuurlijk..ik voedde toen ook niet meer fulltime bv, alleen nog 2x(ocht en av)..en daarbij dronk hij nog 2 flesjes kv dus ja..dat is dan maar 4 voedingen..

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn je borsten wel weer goed leeg na de voeding?

Groeit ze nog volgens haar lijntje?

Ze kunnen wel sneller gaan drinken, heb ik hier wel gelezen. Worden steeds groter en sterker natuurlijk.

Geef je ook ander drinken? Dat zou ik anders nog even uitstellen, evt gewoon extra de borst aanbieden na elk "hapje", voor als ze er dorst van heeft gekregen.

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ik merkte dat mijn zoontje korter ging drinken, maar volgens mij niet minder. Nu hij meer bijvoeding krijgt wel wat minder, maar dat is normaal. Heeft vaker aanleggen zin? En voeden op een vaste rustige plek, of juist voor het slapen.

5. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Het verschilt een beetje. Het is altijd korter, soms voelen mijn borsten nog echt vol daarna, andere keer drinkt ze ze wel leeg. Maar het is vooral dat ze echt nog net 6 keer (laatst zelfs 5 keer) drinkt en soms dus maar heel weinig... Ze heeft in principe reserves hoor, lengte zit op de 0 lijn en gewicht boven de +1 ;) Maar het voelt nog een beetje onwennig.

Ik geef trouwens nog niet echt ander drinken erbij, we oefenen alleen soms met een tuitbeker. Ze is een vasthoudende flesweigeraar, dus het kan ook verder nog niet!

6. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    M'n oudste dronk met 3 mnd al 5 x ... Dus opzich zou t mij geen zorgen maken ....

7. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zou ik me ook niet te druk maken geloof ik ;). Als ze ook voldoende natte luiers heeft, krijgt ze ook voldoende vocht binnen.

Share This Page