Hallo, Onze zoon is 10-12-2013 geboren. Nu heb ik regelmatig het gevoel dat mijn borsten op springen staan en ben ik blij als onze zoon om drinken vraagt. Hij komt ongeveer om de 3/4 uur. Ik wil straks ook een voorraadje aanleggen. Wanneer kan ik het beste starten met kolven? Wanneer kan ik kolven om het voorraadje aan te leggen, zonder nog meer productie te krijgen. Gr. Nicole.
Lastig dat je lichaam nog niet is afgestemd op wat je aanmaakt en wat je kindje drinkt. Dit heeft even tijd nodig (de eerste 4-6 weken na de geboorte regelt je lichaam dit) na een week of 4 kun je starten met wat kolven. Je kunt kolven terwijl je kindje drinkt aan de andere borst, of direct na het voeden wat kolven. Zo trek je het bij 1 voeding en stimuleer je dus niet extra. Wanneer dat goed gaat en je productie lijkt wat meer ingesteld, kun je een keer tussen 2 voedingen door kolven of een voeding afkolven en geven met een flesje. Om te oefenen met het drinken uit een fles is 30 cc voldoende, dit heb je ws zo opgevangen wanneer je melk toeschiet. Denk erom dat het in die situatie om oefenen gaat: wennen aan andere speen in het mondje, leren hoe het met de tong de melkstroom regelt etc. Gaat dit goed, dan pas schakel je over naar hoeveelheden. geef je kindje tijd en houd het vanaf dan bij: dagelijks of om de dag een klein flesje zodat je kindje gewend blijft aan een fles! Succes!