Graag wil ik al gaan oefenen met kolven en dan flesje bv aan te bieden aan onze kleine dame ipv de borst. (Ivm aankomende uitstapjes in december) Ze is nu bijna 3weken oud en heeft de 1e dagen al bv en gekolfde melk gehad maar kon ik stoppen omdat ze na 4dgn meer dan genoeg begon aan te komen. Nu heb ik vanmiddag geprobeerd een voeding te kolven en dit dan middels een flesje aan haar aan te bieden. Ik heb in 8min 110ml afgekolfd. Volgens berekening zou ze 150ml×3kg:8voedingen=56ml moeten krijgen. Flesje van 60ml had ze zo leeg maar vervolgens blijft ze erg onrustig en wil aan de borst. Dus maar aangelegd. Even was niet voldoende ze dronk evenlang als anders en blijft onrustig. Nu weet ik niet goed wat het is? Was die 60ml niet voldoende of wil ze gewoon graag aan de borst? Lastig. Hoe pak je dit aan?
Hoi, Ja, ze wil graag aan de borst . En misschien was de 60 niet voldoende voor dat moment. Maar dat geeft niet. Je begint met oefenen, en dan zijn kleine beetjes voldoende. Het gaat er om dat ze nog weet hoe je uit het flesje drinkt. Blijf het iedere dag een keer doen, 40, 50 cc, misschien meer als je meer hebt. Dan kun je over een week eens een voeding vervangen: jij kolven, je partner of iemand anders het geven. Dan heb je nog wat tijd om daarmee te oefenen voor het kerst is! Veel succes!