Van 6 naar ineens 8-10 voedingen per dag

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door 2de leg, 28 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hoi Heidi,

Onze kleine meid is begin juni ineens overgegaan van 6 voedingen per dag naar soms wel 10.
    Gemiddeld komt ze 7 a 8 keer.
    Maar sinds iets van 6 weken oud sliep ze eigenlijk al door. (22-6
    En sinds begin juni komt ze ineens snachts weer.
    Haar dagritme is dan als volgt:
    09.00 - 12.00 - 15.00 - 18.00 - 20.30 - 02.00 - 04.00.
    En sommige dagen komt ze dan tussendoor nog extra.

Nu krijg ik veel onbedoelde tips. Maar de meeste is om te kolven en te kijken of het vetgehalte van de voeding wel goed is.

Maar werkt dit wel?
    Mijn ervaring met zomaar even kolven is dat er minder uitkomt dan als ze live drinkt.

En kan dit niet gewoon te maken hebben met het 19 weken sprongetje (is ze deze week geworden 19 weken)

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ja, is vermoedelijk ontwikkeling.
    Kinderen gaan regelen of clusteren om de volgende redenen:
    - meer voedingsbehoefte: om hoeveelheid op te hogen
    - ontwikkeling (fysiek of mentale sprong)
    - iets onder de leden (of een huisgenoot heeft iets onder de leden)

Verder kunnen kinderen vaker komen wanneer bijvoorbeeld de menstruatie weer op gang komt, of ze over gaan naar een andere dagindeling (starten met kinderdagverblijf, meer uit huis, meer van moeder vandaan)

Het vetgehalte meten heeft niet zo veel zin: het is een momentopname en wat ga je dan met een uitkomst doen? Wanneer je kindje groeit gaan we er van uit dat er niets mis is met je melk en alle stoffen, nutriënten etc. er in zitten: immers: je kindje laat groei zien.

Gewoon lekker voeden, laat maar zien of je kindje zelf een nieuw ritme vindt.

Succes!

3. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Bedankt voor je reactie.

Ik dacht inderdaad al stukje ontwikkeling (verder verandert er weinig hier).
    En iets onder de leden, laatst oorontsteking en nu weer niet lekker. We gaan straks langs de ha.

Deel Deze Pagina