Wat vervelend dat je steeds andere meningen krijgt van verpleegkundigen. Hopelijk tref je snel de juiste persoon. Door te weinig en verkeerde hulp is het bij mij mis gegaan. Mijn zoontjes zijn met 28 weken geboren. En moest dus kolven, maar werd min of meer aan me lot overgelaten in het ziekenhuis en werd heel slecht begeleid. Ik heb 5.5 week gekolfd, met veel pijn en moeite. Ook in het 2e ziekenhuis waar me zoontjes kwamen te liggen was de begeleiding slecht. En het vrat zo aan me dat ik het echt niet meer trok en daardoor zo snel ben gestopt.
beetje laat maar bij ging het zo Ik ben ook met 34 precies bevallen Ik kolfde elke voeding af maar liet haar wel vaak ff drinken zodat ze tepel gewenning kreeg, Ze heeft 2 weken in het zh gelegen 2 weken thuis ook nog volledig gekolf tot me productie omlaag ging toen ben ik begonnen met aanleggen. En toen kwam ze elke 2 uur toen ben ik ook begonnen met voeden op verzoek. Ze heeft in totaal 19 maanden BV gekregen.
Sinds twee dagen drinkt hij goed aan de borst, gisterochtend en vanochtend zelfs een hele voeding! Nog wel met tepelhoedje, mijn eigen tepel krijgt hij niet te pakken, maar volgens de lactatiekundige komt dat wel. De andere voedingen krijgt hij de fles (met mijn melk) en die drinkt hij ook bijna op. Het gaat snel nu en hopelijk blijft het zo door gaan, dan mag hij snel naar huis!
Mopje goed zo heb vertrouwen erin dat het goed gaat komen . Je kleintje is nog maar 2 weekjes dus geef het tijd. Wel goed van je hoor dat je blijft doorzetten , We weten allemaal hoe zwaar het is vooral als je eerst nog moet kolfen.
Goed nieuws, Hidde heeft al 3 volledige voedingen uit mijn borst gedronken! Ik ga zo weer naar hem toe, hopelijk lukt het hem weer!
Heel goed nieuws! Nu komt het wel goed, hij wordt alleen maar sterker en kan dus meer drinken. Wel even goed met de LK spreken over hoe en wanneer je een tepelhoedje af moet bouwen. Ook handig, vraag of ze je in het ziekenhuis al verschillende borstvoedingshoudingen kunnen leren (Madonna, liggend en rugby) want afwisselen in houdingen is goed voor je rug, bij het voorkomen van kloven etc en mocht je een borstonsteking krijgen kan Hidde de borst op verschillende manieren leegdrinken. Anders zou je kramverzorgster je dat leren, maar jij zult denk ik geen kraamhulp meer hebben?
Dat hoeft niet, ligt eraan hoe je verzekerd bent. Het zit niet in het basispakket en verzekeraars stoppen het in diverse aanvullende verzekeringen. Je moet echt even je verzekeringspolis nakijken om zeker te weten of je recht hebt op couveuse nazorg.
O ok ik werd namelijk gebelt door de kraamzorg en die vroeg of ik dat nog wou. Ik had daar helemaal geen behoefte aan wou me kleine meid zelf verzorgen na haar 2 weken uit haden gegeven te hebben.
Even een opmerking over het couveusenazorg. Ik ben zelf bevallen met 31,2 weken van mijn zoontje. Na 5 weken ziekenhuis mochten we hem mee naar huis nemen. Ik had recht op 12 uur couveusenazorg. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb. In het ziekenhuis kijken ze heel medisch naar je kind. Een kraamverzorgster geeft praktische tips over je baby in de thuissituatie. Ik heb tot zijn officiele geboortedatum borstvoeding afgekolfd en hem gegeven. Nu krijgt hij flesvoeding het groeit hij als kool. Hij woog bij zijn geboorte 2290 en nu ruim 6 kilo.
patrisch wat fijn dat jij er wel wat aan gehad heb Ik werk al 11 jaar met kinderen in de leeftijd van 0 tot 4 jaar dus het enige wat ik moest leren was hoe je met een pas geborene moest omgaan nou dat heb ik in het ziekenhuis geleerd. Ik heb de rest gewoon op me moeder gevoel gedaan en zo doe ik het nog steeds. Het is fijn dat het er is zodat moeders die het wel nodig hebben er gebruik van kunnen maken
Ik krijg nog wel couveusenazorg, ik mag zelf bepalen hoeveel uur. Met een beetje geluk is hij voor het weekend thuis, echt heel spannend allemaal!
Geweldig, gefeliciteerd! Ik had bij mijn dochtertje geen nazorg en heb het echt gemist, fijn dat jij het wel hebt. Vraag of ze iemand sturen met ervaring in begeleiding van borstvoeding. Haalt Hidde de minimale intake al helemaal uit de borst of moet je nog navoeden met de fles?
De kogel is door de kerk, vrijdag mag hij naar huis! En donderdag ga ik eerst 24 uur met hem in het ziekenhuis doorbrengen. Hij drinkt aan de borst nu bijna een volledige voeding (~50 ml, hij mag 65 ml met het flesje), dus navoeden hoeft niet. Dat is nu nog maar 2x per dag, maar we willen het om de voeding gaan proberen. Ik ga vandaag de kraamzorg bellen en vragen of ze vrijdag en zaterdag een paar uur langskomen.
Heerlijk dat hij vrijdag naar huis mag Wat ik heb gedaan toen onze dochter naar huis mocht was niemand op bezoek en ben heel de dag met haar op bed gaan liggen. Ik had dat zo gemist na me bevalling zo heb ik die dag een beetje ingehaald. Geniet van die meis het zal een van de mooiste dagen van je leven zijn. En de tijd vliegt daarna ik kan me die dag nog zo goed herinneren en nu word ons meisje alweer in mei 2
Heel goed advies van Melanina. Hoe blij iedereen ook zal zijn dat Hidde thuis is. Jullie moeten aan elkaar wennen en hij heeft alle energie nodig om te groeien en aan de borst te leren drinken. Beperk alle bezoek of houdt het volledig af. Zorg ervoor dat, als er bezoek komt, ze niet langer komen dan een uurtje. Jij hebt je energie ook nodig om te zorgen dat je hem goed aan de borst krijgt, en BV zelf kost ook flink wat energie aan het begin. Investeer nog even in deze periode, daar heb je later plezier van!
Dat lijkt me zooooo fijn... Vrijdag komt de kraamzorg even langs om met ons door te nemen of we alles hebben etc. En daarna genieten met zn drieën... Bezoek pas op zondag en dan niet lang!
Klinkt goed, lekker rustig aan doen! Wij kregen Simone op een dinsdag mee naar huis, volgens mij hebben we vrijdag pas bezoek ontvangen. Iedereen snapte dat prima! Wat goed dat Hidde goed aan de borst drinkt zeg! Hopelijk houden jullie dat nog heeeeeel lang vol!