Hallo dames, Ik heb een baby van 6 maanden en ben inmiddels weer zwanger 4á5 weken. Ik wil heel graag doorgaan met borstvoeding maar ben wel bang dat mijn productie flink achteruit zal gaan. Zijn hier moeders die succesvol bv hebben gegeveb tijdens zwangerschap. Ik hoor graag al jullie ervaringen zowel positief als negatief.
Zelf ben ik gestopt toen ik zwanger bleek te zijn, ik vond het na 16 maanden ook wel mooi geweest en mijn lichaam stond weer klaar voor de volgende baby. Een productie dip is volgens mij veel voorkomend, maar naar wat ik heb begrepen wat later in de zwangerschap. Als je het wil, zeker proberen totdat het niet meer lukt! Ik ben nu 25 weken zwanger en ik voel echt dat mijn borsten veel vol zitten met melk.
In jou geval was ik ook gestopt zonder na te denken. Je hebt namelijk aardig lang bv gegeven erg goed van je!
Hier heb ik de oudste gevoed toen ik zwanger was van de 2e. Dat ging prima maar ze was wel al een stuk ouder dan jou kindje en dus minder afhankelijk van melk.en dronk eigenlijk "droog" aangezien ik bijna geen melk had groot gedeelte van de zwangerschap. Dat is ook de reden dat de 2e zelf is gestopt met drinken deze zwangeschap. Dus het is mogelijk maar aangezien de leeftijd van jou kindje denk ik dat de kans wel reëel is dat je andere opties als flesvoeding, eventuele voorraad uit de vriezer of donormelk nodig gaat hebben.
Mijn oudste was 6 maanden toen ik zwanger werd van de 2de. Ik gaf toen nog volledige BV. Ik ben toen gewoon doorgegaan en heb aan mijn dochter niet veel gemerkt. Ik ben toen zij 11 maanden was wel gestopt. Ik was toen een maand of 5 zwanger. Dat heb ik gedaan op advies van de VK. Zij vertelde mij dat er door het geven van BV tijdens de zwangerschap vroege weeën konden komen. Omdat ik toch met een jaar wilde stoppen heb ik besloten om dan maar een paar weken eerder te stoppen. Ik heb me er niet verder in verdiept, maar wilde geen risico lopen.
Jep ik! Mijn oudste was bijna 3 toen ik zwanger raakte en dronk nog zeker tien keer per dag. Het liep idd iets achteruit, hij kwam minder, de smaak werd wat anders denk ik en met 30 weken was het echt op. Het werd zo heel geleidelijk afgebouwd en vond dat heel fijn. Overigens kwam de kleine dikbil in mijn buik niets tekort (dat waren zorgen van sommige mensen om mij heen) hij woog 9 pond en was 57 cm
Ik voed nog en zwanger en gaat tot nu toe best prima. Merk wel dat ik minder melk heb, maar zl is oud genoeg om daar qua voeding niet van afhankelijk te zijn. Vorige zwangerschap begon ik rond deze termijn al melk te lekken dus ben benieuwd hoe het nu verder gaat, het lijkt haast of de ergste dip wel geweest is. Jouw baby is wel een stuk jonger nog, moeilijk te voorspellen of je productie genoeg blijft, dat verschilt erg per vrouw volgens mij. Ik denk dat je goed in de gaten moet houden of hij tevreden is, genoeg plast, eventueel keertje extra wegen op cb. Je kan heel prima doorgaan, alleen even extra opletten of het nog genoeg is, want meer regelen wat een baby normaal doet bij dalende productie of grotere behoefte zal nu niet goed lukken.
Ik ken overigens genoeg vrouwen die de hele zwangerschap door hebben gevoed en daarna zijn gaan tandem voeden. Sommige zelfs met 4 kinderen tegelijk aan de borst! Zo gaaf! Ik zou wat vaker aanbieden, veel water drinken, je merkt vanzelf of je kindje genoeg krijgt.
Ik zou het gewoon proberen, vind 6 maanden echt te jong om mee te stoppen. En als het niet gaan dan gaat het niet. Ik ben wel mee gestopt, te gevoelige tepels, kon van pijn niet meer. Maar die van mij is 14 maanden. Succes!
Erg fijn om jullie reacties te lezen. Mijn dochter is nu 6,5 maand om precies te zijn. Volgende week gaan we op vakantie naar portugal voor 4 weken. Ik hoop dus echt dat ik tijdens mijn vakantie geen bv-stop zal krijgen. Ik heb namelijk bijna geen verstand van kunstvoeding en heb nooit een speen/fles gekocht. Bv is zo makkelijk altijd bij je en je hoeft nooit te meten hoeveel. Gezien jullie reacties kan ik dus niet concluderen wanneer voornamelijk een bv-dip kan optreden tijdens zwangerschap. Ik ben momenteel ook begonnen met nachtvoeden op mijn verzoek om productie op peil te houden.
Tijdens de zwangerschap van de jongste heb ik doorgevoed tot ik omgeveer 16 weken zwanger was. Toen was de melk echt wel op. Maar mijn oudste was een stuk ouder, toen al ruim 2, en dronk ook nog maar 2x per dag. Hopelijk kan je nog een poos blijven voeden, in elk geval tijdens je vakantie. Het is inderdaad wel erg makkelijk!
Mag ik jullie vragen of door de bv de symptomen werden onderdrukt toen je net zwanger was? Of merkte je al meteen dat je BIJVOORBEELD misselijk werd, duizelig etc. ? Sorry dat ik mijn vraag hier stel maar kon nergens anders iets vinden en aangezien jullie zwanger zijn geraakt tijdens t geven van bv hoop ik dat jullie hier antwoord op hebben.
Hier "gewoon" de zwangerschapskwaaltjes gehad, misselijk,moe zijn,gevoelige borsten/tepels zowel toen de oudste stug door dronk en ook toen de jongste stopte.
Hier ook gewoon last gehad van een aantal zwangerschapskwaaltjes, ik was bij de tweede zelfs misselijker dan bij de eerste.
Internet verbinding heeft zijn kuren dus vlgns mij is mijn reactie niet geplaatst. Maar dankjulliewel voor jullie reacties. Ik twijfelde even of ik zwanger was vanwege de bekende steekjes die ik net als bij mijn 1e voelde (tussen de eiersprong en menstruatieperiode) Maar heb gister getest en t was omo wit ! Terwijl ik mijn menstruatie al vrijdag of zat verw8. De steekjes verdwenen en de vage misselijkheid ook en omdat ik had gelezen dat de bv de symptomen kan onderdrukken dacht ik even .... miss toch?! Maar ik ga er maar gwn vanuit dat ik on ga worden anders had ik denk ik wel al ieta can een twijfel streepje gezien lijkt mij X
Voor de dames bij wie het stopte, waren jullie afhankelijk van kolven ivm werken of waren Julie tbm/thuiswerkers en konden jullie je babies wel vaker live aanleggen? Vraagme af of daar nog verschil in zit net terugloop, of je een paar voedingen moet kolven of kan proberen de productie op peil te houden met meer aanleggen.
Toen ik weer zwanger werd had ik nog niet gemenstrueerd. Ik dacht dat ik menstrueerde, maar dat bleek achteraf een bloeding tijdens de zwangerschap. Een 2de menstruatie kwam niet, daarom heb ik den duur maar een test gedaan. Ik was wel erg moe, maar verder merkte ik niets. Maar ja ik gaf een flinke dame van 6 maanden volledige BV. Daar kun je toch ook moe van zijn? Misselijk was ik bij de eerste ook niet geweest. Dus nee ik had weinig symptomen.