Hoi, ik vervolg even op het onrustig drinken ( http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=88313 ). Inmiddels zijn we ruim een week verder en het onrustige drinken is er nog wel, meestal bij de avondvoeding. Hij neemt wat slokken en laat dan los, wil gelijk weer aangelegd worden, neemt weer wat slokken, laat los...dat gaat zo een keer of wat door en daarna pas dat hij rustig blijft doordrinken. Als hij een paar keer zo onrustig is geweest laat ik 'm meestal even boeren, dat helpt soms ook wel wat. Ik leg 'm vrij snel aan, als hij wakker wordt en wat huilt dan leg ik 'm eigenlijk altijd aan, en over het algemeen drinkt hij dan 1 borst leeg. Gemiddeld genomen zitten we op 7 voedingen per dag, soms is een voeding over meerdere aanlegmomenten verspreid omdat ik dan niet goed weet waarom hij huilt en ik dus vrij snel de borst aanbiedt. is dat erg? Ik bied 'm vrij zelden de tweede borst aan, omdat hij als hij de borst loslaat er dan ook bij gaat liggen met een enorm tevreden gezicht (of zelfs slaapt). Als ik 'm dan een tweede borst aanbiedt doet hij meestal niet eens zijn mond open. Slechts een enkele keer merk ik aan 'm dat hij nog honger heeft en dan neemt hij nog wat slokken van de tweede borst, maar dat is echt op 1 hand te tellen de afgelopen 4-en-een-halve week. is dit erg, moet je altijd 2 borsten geven? verder het onrustig drinken dus. In het vorige topic ( http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=88313 ) gaf je aan dat het aanleggen misschien verkeerd zou zijn en je was benieuwd naar zijn huidige gewicht. Hij weegt nu 6370 (geboren met 5605) dus op zich lijkt hij wel genoeg binnen te krijgen (te veel misschien wel?). Ik heb verder geen klachten als zere tepels, kloven of wat dan ook, behalve spruw-gerelateerd. hij wordt behandeld voor spruw met nystatine. wat denk je van/over dit onrustige drinken? Wat veel vragen he? Ik hoop dat je 't een beetje snapt en kijk uit naar je antwoorden. Alvast bedankt.
Hoi Beccaatje, Zo, heb even de geschiedenis teruggelezen, Ik zal je vragen proberen punt voor punt te beantwoorden. Je zegt dat je hem vrij snel aanlegt als hij huilt. Misschien kan je kijken naar het moment waarop hij wakker wordt, kijk naar eerdere voedingssignalen, likken ,bewegen, hij is dan nog niet zo hongerig en neemt meer tijd om netjes te happen. Het is niet erg als je een paar keer opnieuw aanlegt. Je geeft aan 1 borst te geven. Dat is in pricipe niet erg. Als hij voldoende aankomt en het verder goed doet. Meestal vallen kindjes in slaap (onder invloed van bepaalde hormonen die vrijkomen bij het drinken). Na een 15-20 minuutjes is piek voorbij en als er dan behoeft is kunnen ze de tweede borst drinken. Het voordeel van het aanbieden is dat wanneer de behoefte er wel is (al is het maar 1 slok) die slok wel genomen kan worden. Zijn gewichtstoename is heel goed. Gemiddels 90-200 gram per week in de eerste 3 maanden. Meer kan en is niet erg. Je schrijft nu dat de klachten die je hebt spruw gerelateerd zijn. Dat verklaart veel over het onrustige drinken, happen, loslaten, happen, schudden, loslaten, etc. Kan typische een geval van spruw zijn. Je schrijft dat hij wordt behandeld. Ik zou er op aandringen bij je huisarts (als dat tenminste al niet het geval is) dat ookjij wordt meebehandeld. Het gevaar van spruw is dat jij ook zonder symptomen wel drager bent. Als jij dan niet wordt behandeld en je stopt met zijn behandeling, dan zijn we weer terug bij af. Behandel zeker 5-7 dagen door nadat de symptomen verdwenen zijn. Ik denk dat het onrustige drinken wat jij beschrijft, nu alle andere dingen wel goed zitten (gewicht, aanleggen) toe te schrijven zijn aan een candida infectie. Succes ermee, Ilse