Borstvoeding geven: tips handige bovenkleding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik ga dus straks, als alles goed gaat, borstvoeding geven, maar bedacht me nu dat ik een boel kleding heb die dan helemaal niet handig is... zoals jurkjes enzo.
    Wat is wel handig en waar vind ik betaalbare borstvoedingstops? Want ik wil er graag EN warm bijlopen deze winter EN er ook een beteje vlot uitzien EN mezelf niet half te hoeven ontkleden elke keer als het tijd is voor een voeding EN niet teveel geld kwijt zijn....
    Aanschaffen via marktplaats vind ik nogal een gedoe... al dat zoeken vind ik niks, dus ben op zoek naar bijv websites waar ik goedkoop en gemakkelijk een aantal basisstukken kan aanschaffen.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je kunt ieder moment bevallen zie ik ... spannend!

Ik draag nauwelijks echt BV-kleding. Heb gewoon shirtjes/topjes die ik naar beneden kan trekken. Of een topje dat naar beneden kan en iets erop wat omhoog kan (snappie). Hooggesloten jurken zijn idd lastig :) ...

http://www.geboortewinkel.nl/borstvoedingskleding.html

Verder heb je wel wat bij prenatal (ik vind het lelijk) en misschien ook bij H&M?

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
  4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies! Behalve dan dat ik niet 1 speciaal borstvoedings-shirt of trui heb ;). Gewoon zo een spagetti-hemdje onder je trui/shirt/blouse aan doen en eigenlijk alles blijft bedekt. Het hemdje doe je omlaag (je buik blijft dus bedekt) je trui oid doe je omhoog (bovenste stuk blijft bedekt) de rest van de borst word bedekt door baby ;)!

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb wel wat voedingshempjes bij de H&M gehaald. Ook fijn om aan te hebben tijdens het kolven (op werk).

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik was niet duidelijk geloof ik ... ik heb ook geen speciale BV-shirtjes ... (ik heb ze wel, maar die liggen al bij mn zwangerschapskleren, heb ze namelijk gekocht als ZWkleren ... kwam er later pas achter dat je er erge kinky dingen mee kon doen :))

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik dacht dat je daarmee bedoelde dat je ze wel soms aan had ;)!

8. appeltje

Ja, de boel flashen! Zo van : "Whoppa, daar zijn ze weer!" :)

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik heb een voedingstop besteld bij h&m,nog niet binnen dus geen idee of het wat is!
    doe gewoon mn shirt omhoog,dochter ligt voor mijn buik en je ziet eigenlijk niks.
    shirt/vest naar beneden doe ik alleen met een hemdje eronder eigenlijk..anders zit je toch een stuk bloter,niet dat dat wat uitmaakt :)

10. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik had wel een paar voedingshirts gekocht, maar draag ze eigenlijk niet, vind ze niet handig.

Wat ik zelf nog het handigste vind zijn van die stretch microfibre hempjes onder je shirt/trui, dan zit je niet zo bloot erbij.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

thanks voor de tips. Denk dat ik idd ook maar wat van die uber-rekbare hemdjes haal... Vest erover en je bent klaar...
    't Is idd voornamelijk bedoeld voor buitenshuis, binnen kan het me niet zoveel schelen, maar als ik ergens bij een ander wil voeden of zelfs buiten, dan hou ik het toch graag -al is het alleen maar voor de kou- een beetje bedekt.
    Maar eens even shoppen deze week, als ik niet al ga liggen bevallen, :), want ik heb wel een paar vestjes, maar erg veel niet en al mijn blousen passen niet meer, omdat m'n borsten tussen week 10 en week 20 vrolijk 3 cupmaten groeiden :( Ik ga dus maar voor rekbare kleren, want als ik straks het ongeluk heb dat de boel NOG verder groeit... :(

Maar bedankt dus!

12. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nog een losse tip: bij Kruidvat heb je van Anni Rolfi zeer rekbare witte en zwarte hemdjes met spaghettigbandjes. Ze hebben korte en lange. En die trek je dus heel makkelijk over je borst naar beneden, terwijl je je shirt of trui naar boven trekt. En ze kosten maar EUR 5 per stuk.

Ik vind BV kleden echt heel onhandig, want als er per ongeluk wat melk op een randje van die kleding komt, loop je meteen met een vlek rond. Op zo'n hemdje zie je dat soor vlekken toch niet.

Succes met je bevalling!

13. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb geen speciale BV kleren.

En ik trek eigenlijk ook nooit iets naar beneden,gaat altijd omhoog hier :)

14. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Ik heb alleen van die voedingstopjes van h&m, zwart en wit. Die zijn wel heel gemakkelijk, vooral in de winter, dan blijft toch e.a. bedekt, dat is fijn als het wat kouder is (ook thuis).

Verder geen speciale kleding, maar in het begin heb ik wat vestjes e.d. gedragen, dat is toch gemakkelijk met aanleggen, dan kun je er goed bij.

15. appeltje

Ja, en pyama's met knopen aan de voorkant. Met nachtvoedingen is het best wel koud om half ontbloot te zitten.

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik doe de nachtvoedingen in bed, lekker samen onder de dekens liggen. En dan kan het wel handig zonder kleren aan. Overdag vind ik een blouse of vest met een hempje (elastisch) eronder erg handig. Blouse/vest doe je open en hempje trek je een stukje naar beneden. Ik heb ook geen speciale BV-kleren.

17. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik heb wel borstvoedingsbh's, maar verder geen speciale kleding. In het begin wel twee t-shirts gehad (met overslag), maar die waren niet per se handiger dan mijn eigen kleding en hadden het nadeel dat het nogal open hing en ik dus constant mijn o zo charmante degelijke witte voedingsbh showde.

Ik draag gewoon niet al te hoog gesloten shirtjes. Het lekkerst zijn truitjes met een overslag. Alles trek ik gewoon omlaag en dan kan precies mijn borst eruit. Nu heb ik tamelijk kleine borsten, misschien maakt dat wel een verschil. Shirt omhoog vind ik helemaal niets... Ik show liever een mooie borst dan mijn blubberbuik :rolleyes:. ik vind omhoog ook lastig omdat mijn dochter dan verstopt zit onder mijn kleding. Alles zit trouwens in no-time onder de melk en spuug.

's nachts heb ik gewoon alleen ondergoed aan en blijf ik lekker met mijn dochter onder de dekens. Als het kouder wordt een pyama met knoopjes, maar voorlopig is zo het handigst.

Deel Deze Pagina