Nachtvoedingen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cvm110, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm110

cvm110 Lid

25 okt 2007
    29
    0
    0
    Tycho is nu vier maanden en drinkt overdag alle 2-4 uur. Om zeven uur gaat hij naar bed. Dan slaapt hij door tot twaalf uur. Best lang dus. Maar daarna wil hij iedere twee uur drinken.

Ik vind het best vermoeiend zo, hoewel Tycho bij ons op de kamer slaapt en ik dus niet heel erg uit mijn slaap gewekt wordt.

De kinderarts heeft gezegd, dat ik hem om twaalf uur een fles moet geven met poedermelk, omdat dat beter verzadigt en hij dan door zou moeten slapen.

van de ene kant is het erg verlokkend, om een nachtje door te slapen (al waren het maar vijf uurtjes), van de andere kant wilde ik eigenlijk borstvoeding geven tot Tycho een half jaar oud is...

Wat zijn jullie ervaringen?

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Precies rond die leeftijd had dean ook zo'n periode.. hij kwam 3 keer snachts..
    Ineens sliep hij door..!
    Hoe vaak ik wel niet gedacht heb.. grrrr ik stop er een fles in!
    Ben blij dat ik heb doorgezet!

Met andere woorden, ik zou nog even doorzetten!

(7 tot 12 is 5 uur achter elkaar, dat is eigenlijk al doorslapen)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat doet ie als je hem tussen 7 en 12 nog even een keer wakker maakt voor een voeding, bijvoorbeeld om 10 of 11 uur? Met andere woorden: het patroon dat hij zichzelf blijkbaar heeft aangewend wijzigen?
    Slaapt hij dan tussen 12 en 7 wel langer door, dat je het dan met 1 voeding zou redden?

4. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik zou niet te snel een fles geven. Het kan zomaar van de een op de andere dag weer anders zijn.

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ja hoor heel herkenbaar.
    Bij Justin was dat ook zo en ineens van de één op de andere dag sliep hij ineens door

Hier veranderd het steeds,dan slaapt hij weer een paar nachten door en dan is het weer spoken 's nachts.

Net als nu (soms wel 4 tot 5 nachtvoedingen),maar mannetje is nu ook ziek :(

Weet hoe slopend het is,bij mij staan er 's morgens nog eens 3 naast mijn bed.

"HOI Mam"

Wat betreft die fles,ik geef eerlijk toe dat ik het geprobeerd heb,maar het hielp echt niet,kwam net zo vaak of zelfs wel vaker.

Het is een periode waar je doorheen moet ;)

Justin sliep ook tot ruim 3 maanden geloof zelfs 4 maanden bij ons op de kamer,maar toen ik hem daarna op zijn eigen kamer liet slapen,sliep hij langer door.

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Met kunstvoeding is doorslapen echt geen garantie. Neem maar van mij aan...

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Idd... kunstvoeding hoeft niet automatisch te lijden tot doorslapen. Meestal komt het gewoon opeens vanzelf

8. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Over het algemeen genomen slapen kinderen gevoed met flesvoeding sneller door dan kinderen die borstvoeding krijgen, maar het is zeker geen garantie dat je kindje dan ook daadwerkelijk door gaat slapen, ik ken genoeg vrouwen wiens kind flesvoeding ook krijgen maar die nog steeds vastzitten aan de nachtvoeding, er zijn ook kinderen die als ze inderdaad de laatste voeding een fles krijgen wel door gaan slapen, maar dat is simpelweg iets dat je zou moeten proberen om er achter te komen.

Hoe dan ook moet je altijd in je achterhoofd houden, dat elk kind ongeacht welke voeding het krijgt pas door gaat slapen op het moment dat het kind er aan toe is.succes

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helemaal mee eens! ;)!
    Hier ook met kunstvoeding geen doorslapende kindjes hoor!
    Hoewel Malou wel met regelmaat doorslaapt, maarja volsgens mij is ze er dan gewoon aan toe. En de nachten dat ze wel wakker word, is ze gewoon toe aan wat melk ;)!

10. billie78

billie78 Actief lid

25 nov 2007
    148
    1
    0
    Heel herkenbaar dit. Mijn zoontje Fedde slaapt s'avonds ook heel goed, vaak van 19.30 tot 24.00 uur. Dan meld hij zich ook weer om de 2 á 3 uur. Ik ben het er ook helemaal mee eens dat flesvoeding echt geen doorslapen garandeerd, Fedde meld zich ook dan om de 3 uur.
    Ik denk dat je baby er gewoon aan toe moet zijn, de één is dat eerder dan de ander.
    Mijn oudste zoontje sliep met 5 weken al tot 05.00 uur vanaf ong 23.00 uur s'avonds en mijn jongste is daar blijkbaar nog niet aan toe.

11. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik geef bij de late voeding extra afgekolfde melk van de ochtend omdat ik s avonds een heel stuk minder heb. Mijn dochter slaapt daar erg goed op door.

12. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier bijna hetzelfde schema, de avond erg diep slapen maar eens vanaf 23-24 uur elke 2-3 uur wakker... Mijn dochtertje is dan wel al 6 maanden. Vind het ook erg vermoeiend. Ondanks de groentehapjes die ik haar geef en het meer laten drinken overdag, wil het niet helpen.
    Toen ze 3-4 maanden was sliep ze van 19u tot 4u30 maar plots veranderde dat, toevallig na een avond slecht/niet slapen bij schoonmoeder! en nu lijkt het wel meer uit gewoonte dat ze steeds wakker wordt...

13. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Misschien gaat hij te vroeg naar bed.

Onze dochter is meestal wakker aan het eind van de dag. Ze blijft dan een paar uurtjes wakker/dommelen. Dan krijgt ze rond half 9/9 uur haar laatste voeding en daarna brengen we haar naar bed. Meestal moet ik haar dan na 8 uur echt wakker maken. Dat is dan meestal rond 5 uur. Ik denk dat als ik haar niet wakker maak, ze zelfs nog wel langer doorslaapt.

Probeer het eens.

Groetjes,
    Natalie

14. liene slaapt sinds vorige week door. Tisse vanaf dat hij 1 maand is. Allebei bv.

Wat ik wil zeggen is dat de voeding er volgens mij weinig toe doet, het kind is de 'oorzaak'.

Dus ik zou niet luisteren naar de kinderarts. Probeer er van te genieten, jij en je kindje alleen wakker en de rest slapend.

Deel Deze Pagina