@ Jingels, Nynke en Stranger: Als ik hier vertel dat ik door mijn borstafwijking geen bv kan geven, en dus blij ben dat ik hier in NL goede kv kan geven, maar me ook besef dat in een ander land, bv Afrika, mijn kinderen waarschijnlijk gestorven zouden zijn en me dat verdrietig maakt dan moet ik dus maar accepteren dat ik te horen krijg dat ik dan waarschijnlijk mijn kind wel ff had kunnen aanleggen bij de buurvrouw? Nee beter nog, die kwam wel een pot afgekolfde melk brengen! Dat is idd niet het antwoord wat ik wil lezen, dat soort dingen is ronduit kwetsend en respectloos. En dat is dan mijn persoonlijke voorbeeld en zijn nog genoeg andere.
Er is je vaak genoeg anders verteld. En ik hou er hierbij mee op, ik bereik bij jou verder niets (iets met een plaat beton ofzo) dus je mag het laatste woord hebben.
Dus jij vindt het respectloos om te lezen dat je kinderen als je in een ander land gewoond had het waarschijnlijk wel gehaald hadden zonder kunstvoeding omdat er naast kunstvoeding ook andere alternatieven bestaan? Jammer voor je, maar dat snap ik dus echt niet. De meeste moeders hadden dat een troostrijke gedachte gevonden. DAT je het niet kunt lijkt me al vervelend genoeg voor je. Maar trap dan niet om je heen.
@TS: bij mijn dochter zou ik na 10 weken weer aan 't werk gaan. Kolven zag ik niet niet zitten dus moest ik de 'overdagvoedingen' gaan afbouwen. Ik ben met 7 weken gaan afbouwen, ze zat toen op 5 of 6 voedingen. De nachtvoeding had ze ook al niet meer nodig. Per week 1 voeding vervangen voor een fles, en probeer ook niet te kolven om de druk er af te halen. Wat voor mij goed werkte was het volgende schema: (eerst, voor het afbouwen) bv 7 uur bv bv bv bv 19:00 bv 21:00 eerste afbouwweek bv 7 uur bv bv fv bv 1900 bv 2100 tweede afbouwweek bv 7 uur fv bv fv bv 1900 bv 2100 en de laatste afbouwweek bv 7 uur flessen bv 1900 bv 2100 Ik heb dit tot 5 maand vol weten te houden, en werkte voor mij prima. Wel moest ik echt om 1900 het kind aanhangen omdat de boel behoorlijk op spanning stond maar ach, had ze genoeg om de nacht mee door te komen Oh ja, kleine waarschuwing nog, het schijnt dat niet alle 'borsten' zo goed reageren op afbouwen zo vroeg in de bv periode, dus wees je er van bewust dat je het risico loopt volledig op fv over te moeten. Dan nu even off topic, hoewel ook behoorlijk on-topic. Ik word wel een beetje moe van een typisch verschijnsel, namelijk de zogenaamde 'maffia', even gevangen in de persoon dirksmama, en de tegenstander, gevangen in de persoon smoekie. Het is wel altijd hetzelfde. De een geeft - hoe goed bedoelt ook - antwoord op de niet gestelde vraag en de ander komt ook vrij vaak met hetzelfde riedeltje aan tegenargumenten. Het staat een ieder vrij om zijn mening te geven, maar moeten jullie het dan steevast laten uitlopen in een discussie tussen dezelfde forumleden? Zo ja, zouden jullie daar dan niet je eigen topic voor kunnen openen? Een soort van 'lekker in discussie bv-fv' of zo? --> ik hoop niet dat ik iemand tegen de schenen schop, maar het valt me heel vaak op en ik kon mezelf niet langer van het toetsenbord houden.
Ik begrijp niet zo goed wat daar kwetsend en respectloos aan is eerlijk gezegd. Ik vind het een mooie gedachte dat het wellicht zo opgelost zou kunnen worden. Dat mijn zoontje het op die manier wellicht had kunnen redden, als we hem niet kv hadden kunnen geven zoals we de eerste weken gedaan hebben.
Het is kwetsend en respectloos als je 2 berichten ervoor hebt gezegd dat je het een 'vreemd' idee vind om je kind afgekolfde melk van een ander te geven...laat staan je kind bij een ander aan de borst te leggen...de toon waarop, het sarcasme...nah ja lees het topic maar eens terug...en uit de reeks pb's die ik kreeg weet ik dat ik niet de enige ben die ontzettend viel over (onder andere) die opmerking. Dus tsja wie deelt er dan een trap uit?