2 vraagjes...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door AnneLiesje, 9 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Hoop dat jullie tips hebben voor het volgende:

Amber drinkt dus niet meer uit een flesje, toen ze 4 weken was begonnen en ging altijd goed. De laatste weken wil ze niet meer. Met proefdraaien op kdv ging het de eerste keer redelijk, 100cc gedronken. De 2e keer proefdraaien wilde ze echt niet meer en was helemaal overstuur.

Ik heb al een fortuin aan spenen uitgegeven maar ze speelt er een beetje mee en dat is het.

Maandag moet ik weer gaan werken, maar hoe kan dat nou als mijn kindje niet drinkt :cry:

Dus HELLUP!

En dan ook nog, Amber zit sinds afgelopen week op 4 a 5 voedingen per dag, is dat niet te weinig? Ze vraagt zelf om 4x en de 5e geef ik voordat ze gaat slapen 's avonds.

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wat betreft de fles... tja dat kan je hebben. Mijn zoon weigrde ook elke fles en alle spenen. Pas na een maand of 7 accepteerde hij het maar dan nog met frisse tegenzin. Nogsteeds is de enige fles waar hij uit drinkt de tommee tippee. Die ookal geprobeerd?

Wat betreft het aantal voedingen... ik vind het idd wat weinig. Als ze het er goed op doet, genoeg plast en groeit zal het wel oke zijn maar ik zou denk ik gewoon tussendoor nog een keertje op mijn verzoek aanbieden... wil ze echt niet dan houdt het op.

3. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Hoe deed jij dat dan als je weg ging? Ik heb al bedacht dat ik 1x op en neer kan rijden om te voeden (uur reis tijd, half uur voeden.) en dan een half uur eerder weg. Of eventueel een uur vakantie opnemen om te voeden.

Ik vind de natte luiers ook niet heel veel, maar ze is wel heel vrolijk en allert. Vrijdag moeten we weer naar het cb, dus dan kan ik zien hoe ze gegroeid is.

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Anders misschien een spuitje proberen? Zo deden wij het in het eerste begin.
    Ik roep maar wat hoor!

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mijn kindje drinkt ook niet super uit een fles. Heb het toen ook besproken met de cb arts. Die zei dat je kindje best dan zonder vocht kan dat kan het tenslotte 's nachts ook. Ik vond het een beetje cru maar volgens haar geen probleem. Je kindje zal dan 's avonds en 's nachts wel weer inhalen. Heb je ook al een gewone beker geprobeerd ?

6. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Nemo, met een tuitbeker bedoel je? Nee dat nog niet geprobeerd. Maar krijgt ze dan niet ontzettende honger (heb al horror scenario's van een uitgehongerd, overstuur kind in mijn hoofd.)
    's nacht slaapt ze inderdaad ook bijna 14 uur aan een stuk, dan zal ze haar ritme om moeten gooien en van de dag de nacht maken...

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik bedoel een gewone beker (zal nog wel knoeien worden) Maar een tuitbeker werkt hier ook beter dan een fles. Al drinkt hij nog niet veel hoor.
    Ja ik vond het ook heftig hoor wat de cbarts zei. Zag ook al een hongerbaby voor mij.

8. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Hier ook een fles weigeraar gehad, een week voordat ik weer moest gaan werken. Tot die tijd nooit proberen mee gehad.

Je moet gewoon blijven proberen, elke dag een keertje een flesje aanbieden. Als hij weigert, niet aandringen. Op een zeker moment zal hij het gewoon weer pakken.
    In de tussentijd hebben wij het als volgt opgelost:
    - melk laten geven vanaf een lepeltjes (wel een hoop gedoe, maar ja.
    - pap maken van de mamamelk en dan met lepeltje geven (biobim mengt met BV)
    - tuitbeker, kun je het wat meer 'erin' gieten
    - gewone beker, kliederboel, maar dan krijgt hij vast ook wel wat binnen ;)

En echt, vroeg of laat neemt hij de speen wel weer. De aanhouder wint!

Wat ik zelf overigens niet heb geprobeerd, maar wat ik hier bij de thuiszorgwinkel zag; er is een soort van nep-borst van siliconen, die je kindje voor de gek zou moeten houden. Ik vond 'm vrij duur (20 euro ofzo) en ik weet niet of het echt werkt, maar het is misschien het proberen waard.
    (ik moest trouwens wel denken aan Robert deNiro in Meet the Fockers, ha, ha!)

9. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Hier hetzelde probleem hoor! En ik moet over 4 weken beginnen met werken. Ineens snapt hij het niet meer.... Met heel veel geduld krijgt oma er 20 cc in... is vandaag gelukt. Van de week dronk hij nog geen slokje dus 20cc is echt een begin.... Ik blijf maar een beetje optimistisch en denk dat als hij straks in de gaten heeft dat ik er een hele dag niet ben dat hij dan ineens wel wil drinken... en anders inderdaad met een tuitbeker kan je het erin gieten, voorzichtig anders verslikt hij zich.
    Echt een drama, ik weet hoe je je voelt. Maar wonderbaarlijk is hij helemaal niet overstuur bij een ander, je zou zeggen dat hij dan helemaal boos en hongerig moet zijn. Maar het is net of houdt hij zich groot en wacht net zolang totdat mama er weer is.... om weer vervolgens "gezellig"aan de borst te kunnen drinken. Tommee Tippee werkt helaas hier niet... en iemand ervaringen met die nepborst?

Voor de rest lees ik mee, heb verder geen tips voor je sorry....

10. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik lees niet in je berichtje of je zelf de fles geeft of dat iemand anders dat doet. Sommige kindjes zijn er heel gevoelig voor als jij de fles geeft, omdat ze jou met je borsten associeren. Dus mocht je het nog niet geprobeerd hebben: laat iemand anders de fles geven en ga zelf de kamer of zelfs het huis uit.

En over het aantal voedingen. Volgens mij is 5 voedingen vanaf 3 maanden prima, zolang je dochter vrolijk en alert blijf en plast! Maar ik zou wel die laatste voeding zelf blijven aanbieden inderdaad.

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik werk niet buitenshuis (werk voor mn man vanuit huis vanachter de pc) dus ik had dat probleem niet. Ik zorgde gewoon dat ik er altijd was.

Je mag een kwart van je werktijd gebruiken dus misschien kan je idd heen en weer rijden en dan iets eerder terug.. ligt er allemaal aan hoelang je dagen zijn.

en idd het kan schelen of jij de fles geeft of iemand anders... sommige kinderen accpeteren de fles wel als ze beseffen dat mama er gewoon echt niet is... dan leggen ze zich erbij neer.

Mijn zoon dronkt trouwens in het begin ook niet uit een tuitbeker dus ik gaf dan wel eens bv met een oefenbekertje, daar zit een uitsparing in zodat je het wat beter kan sturen. Die zijn van het merk difrax.

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hier zelfde probleem gehad, 2weken voor ik weer moest werken complete weigering fles, terwijl daarvoor nooit een probleem. Ik durfde mijn zoon dus niet weg te brengen naar de oppasmama die hem niet kende. Mijn moeder is dus de eerste week bij ons thuis komen oppassen en telkens de fles aangeboden en langzaam maar zeker kwam het weer. Zij heeft er wel voor moeten vechten, soms 1 a 1,5 uur bezig met 50 cc en mijn zoon maar gillen, schreeuwen, krijsen, volkomen overstuur....mijn moeder zei dat hij zich echt gedroeg alsof hij zich ernsitig bedrigen voelde ;) Langzaam werd het meer nu bij de oppasmama smiddags vaak 160 cc! sMorgens is het nog steeds wat minder en wat moeizamer, maar echt stukken beter.

Ook mij is door de kinderarts verteld dat als ze echt honger hebben ze wel gaan drinken dus ze zullen niet verhongeren/verdorsten; zeker omdat ze het daarna bij jou kunnen inhalen.

Ik dacht ook dat ik op en neer zou rijden voor de voeding maar heb dat dus uiteindelijk niet gedaan. De aanhouder wint namelijk! Kijk het eerst eens 3/4 dagen aan en besluit dan pas tussen door te gaan voeden. Grote kans dat je kind het weer opppakt als jij uit beeld bent met een beetje overredingskracht van de dames van het kdv!

Ook een goede tip is in de tussentijd via een spuitje melk toedienen (bij de apotheek te verkrijgen).
    Nb mijn zoon zit sinds 3 maanden ook op 4/5 voedingen en doet het goed.

13. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ben blij dat ik in ieder geval niet de enige ben met zo'n eigenwijs kindje.

Morgen op het CB nog even tips vragen.

Waar ik wel moe van word zijn de opmerkingen van iedereen als ze honger heeft gaat ze echt wel drinken... ja maar daarvoor is ze natuurlijk wel helemaal overstuur want waar is die lekkere verse melk van mama nou?

Vandaag weer 2x geprobeerd, helaas kreeg er echt niets in, morgen ochtend is mijn vriend thuis dan probeert hij het 2x zonder dat ik in de buurt ben. Als ik aan al die melk denk die ik nu al door de gootsteen heb gegoten :cry: Ik doe nu ongeveer 25 cc in een flesje.

Door een bekende laten proberen is ook nog een idee.

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb hetzelfde probleem gehad ... de eerste werkdag dronk Mirre redelijk goed en daarna prima uit de fles ... Geen idee waarom, hoe etc. Ze drinkt nu ook gewoon als ik erbij ben (al jeuken mn borsten dan :)) ... Hopelijk bij jou ook zo'n herstel ...

Ik zou het trouwens niet te veel proberen (2x op een dag vind ik erg veel) ... al snap ik het wel goed hoor. Ik was ook echt wanhopig/bang.

Sterkte!

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb weleens een poos met een speen in mijn bh gelopen :oops: haalde ik er dan uit net voordat mijn kindje ging drinken. En daarna ging ik weg zodat mijn kindje me niet zag. Had wel het idee dat hij dan beter dronk. Maja is ook geen optie als je bent werken.

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihi ach waarom niet? gezellig speen tussen je boobies! :D

17. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Een kleine overwinning! Vanochtend bij papa 20 cc uit de fles gedronken, ik was beneden en hoorde papa: ja mama is er nu niet hoor, je moet het met mij en het flesje doen.

Op het cb ook geen tips verder.

Oh als ik aan maandag denk, krijg ik al buikpijn...

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

Geloof me op het laatst probeer je alles.

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook!
    Waarom niet?

Jij zei: Maja is ook geen optie als je bent werken

20. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    heb nu uit wanhoop de breastbottle gehaald. En meneer lijkt er toch wat meer mee te kunnen. Een wondermiddel is het niet, maar hij kan hier wel iets meer mee. De gewone spenen, begint hij te kokhalzen en raakt helemaal over de toeren.
    Nu begint hij toch te drinken... hoe is het mogelijk. Nog meer oefenen en ja als je weer aan het werk gaat dan moeten die kleintjes het toch maar leren en vaak doen ze dat dan ook!

Deel Deze Pagina