Borstvoeding helpt afvallen ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fitty, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

Na 2 weken was ik al 11 van de 13 kilo kwijt. Moest na 3 maanden stoppen met bv omdat het een te grote aanslag op mijn lijf was. 6 weken na de bevalling weer gaan zwemmen, 2 maanden na mijn bevalling echt flink gaan trainen 2x per week (wedstrijdzwemmen) en 4 maanden na mijn bevalling weer net zo slank en strak als voor mijn zwangerschap, hopelijk komt het nu ook weer zo snel goed. Zwemmen is echt super voor je lijf!

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik was alle bevallingen binnen 2 weken terug op startgewicht (de laatste keer 10 kg eronder, tgv hyperemesis gravidarum en 2 maanden na bevalling weer op startgewicht).

Ik ben van BV de eerste 6 maanden aangekomen, zo'n 4-5 kilo. Dat omdat ik zo'n honger had ;), constant, de hele dag. Gebroken nachten en slaapgebrek hielp daar bepaald niet bij. Heb daardoor dus ook wat meer gegeten :)...

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij de eerste kon in vrijwel de gehele borstvoedingsperiode echt eten als een bootwerker en dan zat ik nog onder mijn 'normale' gewicht. Is goed bevallen, haha. Pas toen ok terug ging naar 2/3 voedingen per dag, moest ik weer wat meer gaan opletten.
    Nu moet ok iets meer opletten dan bij de oudste. Maar nog steeds hoef ik niet veel moeite te doen om op gewicht te blijven.

Ik weet bij beide jongens eigenlijk niet echt hoe lang het duurde om de zwangerschapskilo's kwijt te raken. Ik heb de eerste weken niet gewogen. Eigenlijk pas weer vanaf het moment dat ik zelf wel weer het gevoeld had dat ik er (bijna) was.

Deel Deze Pagina