Waar kun je orginele geboortekaartjes kopen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Carpediem15, Jul 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carpediem15

Feb 25, 2015
    23
    0
    0
    NULL
    Almere
    Hoi Allemaal,

Ik weet niet zeker of ik dit bericht in de juiste topic plaats maar ik vraag me af waar je originele geboortekaartjes kunt kopen. Wij hebben al wel via google gezocht maar komen op de standaard websites uit.:(

Iemand een tip waar we een geboortekaartje kunnen vinden welke niet door half Nederland worden gebruikt?:D:p

2. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    1,130
    1
    36
    Noord-Holland
    Tja, dat is lastig.
    Online vindt je de kaartjes die nu in de mode/ populair zijn.
    Vroeger kon je kaartjes boeken halen bij een drukkerij en zocht je daar een kaart en font uit. Maar als ik naar m'n eigen geboorte kaartje kijk en die van bijv vriendinnen, hebben we ook allemaal een soort gelijk kaartje, het is altijd dus trend gevoelig geweest.
    Echt orgineel is zelf iets ( laten ) ontwerpen.

3. boompje

boompje Actief lid

Feb 14, 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja daar liepen wij ook tegenaan, nu zelf iets laten ontwerpen. 100 euro duurder maar zeker de moeite waard bij growingpaper.nl dan hebben mensen ook nog iets aan het kaartje ; )

4. Wasrek

Wasrek Actief lid

Jun 3, 2015
    454
    1
    0
    Zelf maken!
    Wij maken ze zelfs volledig zelf. Zelf tekenen en overtrekken en inkleuren. Maar geloof dat je bij kaartje2go ook redelijk betaalbaar zelf wat kunt creëren en laten drukken

5. w03z3l

w03z3l Bekend lid

Sep 1, 2014
    695
    0
    0
    Ik ga hem zelf ontwerpen op de pc, en dan laat ik hem drukken. Dan heb je sws iets origineels en helemaal persoonlijk op jezelf afgestemd..

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Wij maken hem ook zelf. Links en rechts van diverse websites wel wat ideeën geleend. Photoshop, en dan aanleveren bij de drukker. Wel een nadeel dat je geen goedkope proefdruk kan krijgen, maar je kan wel het precies zo maken als je zelf wil en loopt niet tegen de beperking aan van de betreffende website

7. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

Feb 9, 2013
    999
    1
    0
    Je hebt ook wel van websites met kleine zzp'ers die geboortekaartjes maken.
    Bij de drukker kun je een eigen kaartje samenstellen, maar heb je ooook hele standaard kaartjes.
    Misschien vind je dit iets, (greep van internet).
    Houten geboortekaartjes:
    Houten geboortekaartjes

'Leuke geboortekaartjes.nl'
    https://leukegeboortekaartjes.wordpress.com/page/2/

Kaartje op Karton
    Vers van de pers | Kaartje op Karton | Letterpress stijl en zeefdruk geboortekaartjes

Je moet dus gewoon wat originele zoektermen intikken op google...

8. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
  9. BlijEi

BlijEi Bekend lid

Sep 27, 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Je bent al snel origineel als je niet iets met hout kiest tegenwoordig :p

10. Carpediem15

Feb 25, 2015
    23
    0
    0
    NULL
    Almere
    Whahaha ja daar heb je zeker een punt!

11. BlijEi

BlijEi Bekend lid

Sep 27, 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Ik geloof dat wij, laten we zeggen van de 10 kaartjes, zeker 6 hebben gehad waar (steiger)hout in zat verwerkt. Ook de combinatie met uiltjes is erg populair. Vrienden van ons hadden zelfs 3 dezelfde kaartjes op de kast staan. Steigerhout met uiltjes. Toch jammer!

Maar dat mag ook best wel iets zeggen over het gebrek aan orginaliteit bij ons in de omgeving hoor ;)

12. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
  13. meintje83

meintje83 Actief lid

Apr 15, 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha, die steigerhout met uiltjes staat hier ook :D
    en ook een geboortekaartje op hout gedrukt...

Wij hebben m'n schoonzus gevraagd, die illustrator is, om het kaartje te ontwerpen. Iedereen was heel enthousiast omdat het echt een ander kaartje is geworden dan wat in de mode is, maar wel precies wat wij wilden!
    Uiteindelijk (omdat ze m'n schoonzus is) alleen drukkosten, enveloppen en postzegels betaald, per kaartje zonder postzegel maar 88 cent!

14. Danda

Danda Lid

May 27, 2015
    81
    0
    6
    grafisch vormgever
    Een eigen ontwerp hoeft echt niet de hoofdprijs te kosten hoor. En het is natuurlijk wel zo leuk om een écht uniek kaartje te hebben.

Ik ben niet zo van het reclame maken, maar ik ben zelf grafisch vormgever en heb laatst voor vrienden een kaartje gemaakt, zie bijlage.

Een oud klasgenoot van mij ontwerpt ook kaartjes onder de naam Charlyfine: Charlyfine | Trendy geboorte- en trouwkaartjesGeboortekaartjes en trouwkaarten

Attached Files:

15. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

Jun 3, 2015
    603
    108
    43
  16. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
  17. Kymmie

Kymmie Actief lid

Apr 15, 2014
    193
    1
    16
    Wij gaan ons kaartje laten ontwerpen en drukken bij BLOOM your message

Dit zijn geboortekaartjes gemaakt van papier waar bloemenzaadjes in verwerkt zijn. Dus mensen kunnen het kaartje in de grond stoppen en dan groeit er uit een kaartje nog bloemen. Wij willen van iedereen dan een foto vragen voor in het babyboek.

Share This Page