Hallo, Ivan eet tussen de middag inmiddels 1 broodje bijna helemaal op Naast zijn eetmomenten krijgt hij ook nog eens een flesje. Voor min gevoel krijgt hij veel Geen idee of het normaal af. Maar wat ik mij eigenlijk af vroeg, omdat hij dus heel goed brood eet en de groenten en fruit ook steeds beter gaan. Zou ik dan misschien de avond fles kunnen vervangen voor Griekse yoghurt? zo ja, hoeveel yoghurt mag/moet hij dan hebben. En krijgt hij nog wel genoeg vocht binnen op de dag? Dit is zin schema; 8:00 - 180/6 10:30 - fruit (paar stukjes) 12:00 - 1 broodje met roomboter en 150/5 15:30 - cracker en ongeveer 30/50cc thee 17:00 - groente (paar stukjes) en 150/5 19:45 - 210/7
Wij zaten met 7 maanden op 2 flessen. Ochtend en avond een fles. Meer melk wilde ze gewoon niet en ze at volledig fruit, brood en warm eten. De fles na het brood bij de lunch was de 3e die er toen net voor 7 maanden eraf ging. Ik vind die fles na het warme eten trouwens vrij raar. Dat ken ik namelijk niet, want wij geven ook een fles na het warme eten maar dat is 1,5 uur na haar warme hap en tevens de laatste fles voor de nacht. Je zou een toetje kunnen geven na de warme hap. Wij zijn echter het toetje als tussendoortje rond 15.00 gaan geven, omdat ik een toetje en een fles na de warme hap teveel vond. Dan ging ze met een enorm volle buik het bed in, lijkt me niet fijn. Ons schema toen, en wat we nu eigenlijk nog steeds hebben: 7.30 fles 180/6 10.00 fruit 12.00 boterham met sap 14.30/15.00 yoghurt 16.00 eventueel een koekje met sap (als ze trek heeft) 17.30 warme hap 18.45 fles 180/6 Enige wat er nu bij is (ze is nu 8,5 maand) is een boterham bij het ontbijt. Vocht zit ook in fruit, warm eten enz. Dus als hij nog 3 flessen gaat drinken met daarnaast bijvoeding en wat te drinken dan krijgt hij echt genoeg vocht binnen hoor
Dankje wel voor je antwoord! Misschien dan morgen toch maar yoghurt halen. Moet zeggen dat ik het ook ontzettend onhandig vind dat er een fles na het avond eten komt! sinds 2 dagen eet hij met ons mee aan tafel, dus dan zou het praktischer zijn als hij yoghurt krijgt na het eten.
Ja idd, als hij zijn avondeten goed eet dan heeft hij die fles echt niet nodig. Want daarna krijgt hij er sowieso toch nog een. Wij begonnen ook met toetje na het warm eten, maar zoals ik al zei kwam alles dan kort op elkaar. Warm eten, toetje en nog een fles. Ook omdat ze toen nog niet heel lang wakker kon blijven werd het te kort op elkaar. Dus toen het toetje naar de middag, en dat vind ze heerlijk. En als je zoontje het straks goed doet dan zal de fles van de lunch ook een keer vervallen. Toen ze hier de boterham volledig op at wilde ze die fles niet meer, en zo zaten we op 2 flessen. En idd een toetje na het warm eten is net zo makkelijk, en ook wel gezellig ik vind het altijd erg gezellig als we samen aan tafel eten.
Hier nog steeds op 3 flessen van 180cc. Hij vind het gewoon te lekker. Naast de groente, fruit, brood en yoghurt.
Cb adviseerde met 6 maanden 3 flessen 180/6 en na groente 90/3 en met 7/8 maanden vervangen door zuivel. Hier 8:30 180/6 09:30 fruit 1-2 stuks 12:00 boeterham met korst en beleg 13:00 180/6 17:00 groente aardappel vlees soms toetje 18:30 180/6 Voorheen was groente om 15:00 dus daarna een fles 90/3 kon wel maar inmiddels van 3 naar 2 slaapjes en toen is groente ook verschoven..
Ow jemig volgens mij overvoed ik hem dan haha. Zelf na 1 boterham drinkt hij zonder problemen 150/5 op. Maar dat is het hem dus, hij eet wel groente alleen het is niet heel veel! We geven hem op de Rapley manier, dit gaat op zich gaat het prima alleen ''stukjes'' vind hij niks en spuugt hij weer uit. Dus het is maar net de vraag hoeveel hij dan ect binnen krijgt??? Aardappel gaat trouwens wel goed!
Ja dat zou heel goed kunnen hoor dat hij het misschien wel nodig is. Maar hij is al best wel stevig! Hij is meer dan 9 kilo op dit moment. Dit in combinatie dat we nu samen avond eten zou ik graag na de groente Griekse yoghurt willen geven. Zoals ik het begrijp kan dit dus gewoon ?
Ja dat kan Siem is nu 7,5 maand en 9,2 kg 74 cm en doet het goed als ze maar hun lijntje volgen mbt gewicht en lengte... De fles van 19:45 kun je mss ook naar 180 zetten En geef je voeding nr 2 daar mogen kindjes jaar 24 scheppen van. Is namelijk andere samenstelling dan nr 1
Dan zitten ze qua groei gelijk! Ga morgen Griekse yoghurt halen. De fles van 19:45 ben ik nog wel beetje voorzichtig mee. Gaf hem paar weken geleden papfles voor slapen gaan en daardoor werd hij juist eerder wakker. Sinds een week slaapt hij weer echt zoals hij altijd deed dus wil het nog even zo laten
Ok. Hier maakt 180/210 niks uit voor slaapduur. Op deze leeftijd worden ze niet wakker vd honger. Als Siem naar oppas gaat pluk hem uit bed en met slaapzak de maxicosi in krijgt daar half uur uur later dan wakker worden fles
Ja daar heb je wel gelijk in inderdaad! Ivan die wordt bijv. om 8:00 uur wakker, met aankleden/verschonen etc. is het altijd zo 8:30 voor hij aan zijn fles zit. Hij is dan gewoon rustig. Ik kan het altijd eens proberen!
Even een kleine update; ik ben de fles na het avond eten aan het afbouwen. Hij vind de Griekse yoghurt nog niet zo lekker dus daar eet hij dan ook bijna nog niet van. Moet zeggen dat ik hem ook een beetje bitter vind smaken :S (De zaanse hoeve)