Eeen borstvoeding vervangen met 6 maanden

Discussion in 'Borstvoeding' started by tjoebie, Jul 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tjoebie

tjoebie Actief lid

Jan 1, 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

In september ga ik weer studeren en ben ik van plan om 1 bv af te gaan bouwen, mijn dochtertje is dan 6 maanden..
    Hoe kan ik dat het beste doen? Direct een hele voeding of eerst aan de smaak laten wennen?
    Zie er wel tegen op aangezien ze niet graag een flesje wil(tot nu toe voed ik haar haast altijd live) En ze best wel kieskeurig is met smaak, als de bv in een fles niet warm genoeg is dan wil ze het niet.

Hoop dat jullie tips hebben?
    En omdat ik in september een druk leventje ga krijgen, vroeg ik me af of de bv dan niet terug zal lopen?

Groetjes

2. Bri

Bri Niet meer actief

Met 6 maanden 1 voeding laten vervallen moet best kunnen, dat hoeft niet meteen een grote dip in je productie te geven.
    Je kleine zal moeten wennen aan het flesje en aan de andere smaak. Bij het ene kind gaat dit makkelijker dan bij het andere. Proberen dus!

Een paar tips om dit wat makkelijker te maken:
    - geef de eerste flesjes niet zelf, maar vraag iemand anders dit te doen terwijl je zelf ook niet in de buurt bent. je kind associeert jou met de borst en de meeste weigeren dan een fles.
    - laat je kind rustig wennen aan het flesje: beetje kauwen op de speen, beetje sabbelen, na verloop van tijd krijgt ze wel door dat er iets uit komt. ga niet experimenteren met allemaal verschillende flesjes en speentjes, maar probeer er een voor wat langere tijd.
    - veel kindjes hebben geen moeite met een andere smaak, die kun je gewoon kunstvoeding geven. krijg je het vermoeden dat jouw dochter die niet echt lust, dan kun je ook eerst het drinken uit een flesje oefenen met afgekolfde moedermelk of een 50/50 mengsel van MM en KV.

Ik zou wel proberen gelijk een hele voeding te doen, op het tijdstip waarop ze normaal een borstvoeding krijgt. (en dus door iemand anders laten geven, ga zelf lekker even een paar uurtjes weg). Dat moet wel met geduld gebeuren. Als ze niet veel drinkt, haalt ze dat bij de eerstvolgende voeding wel weer in.

Onze kleine man heeft echt moeten wennen aan de fles. Uiteindelijk is het goed gelukt op het kdv, al moesten ze hem wel voeden als hij in de wipstoel zat. op schoot wilde hij niet drinken. zo heeft elk kindje zijn eigen gebruiksaanwijzing!

Share This Page