Afbouwen borstvoeding en verandering ontlasting

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by kaily, Feb 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kaily

kaily Lid

Aug 7, 2008
    57
    0
    0
    Hallo, ik geef mijn dochter met veel plezier al 11 weken volledige borstvoeding. Nu ik binnenkort weer ga werken wil ik gedeeltelijk kunstvoeding en borstvoeding gaan geven (om en om).
    Nu ben ik er eigenlijk best bang voor dat mijn dochter moeite met haar ontlasting zal krijgen aangezien haar broer (welke enkel kunstvoeding heeft gehad) erg veel moeite met poepen had. Nu wil ik eigenlijk weten of dit vaak gebeurd als men gedeeltelijk overstapt op kunstvoeding?
    Ik zat zelf te denken aan haar na de laatste avondvoeding nog een klein flesje kunstvoeding te geven van bv 60 ml zodat ze er aan kan wennen en ze moeilijk inslaapt s avonds.
    Graag advies hierover en natuurlijk alvast bedankt voor de info.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Het ene kind is het andere niet, en in combinatie met borstvoeding is het natuurlijk ook anders dan wanneer je altijd enkel kunstvoeding kreeg.
    We kunnen niet zeggen hoe het zal gaan. Wanneer je een aantal voedingen wil afbouwen lijkt het me handig wanneer je die voedingen (overdag) vast probeert met kunstvoeding. Op die manier heeft ze eventueel last of krampjes overdag en niet in de nacht (wat kan gebeuren wanneer je het juist laat geeft)

Daarnaast: wanneer je een deel borstvoeding in stand wil houden, kan het handig zijn de late avond en nachtvoeding juist in stand te houden, voor het evenwicht zeg maar.

Ik zou zeggen: probeer 1 of een halve voeding ergens overdag: geef het een aantal dagen: gun ook haar lichaam tijd voor de overgang. Het komt vast goed!

Veel succes en werk ze straks!

3. kaily

kaily Lid

Aug 7, 2008
    57
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord.
    Wat ik eigenlijk nog wilde weten, welke kunstvoeding kan ik dan het beste geven? En hoeveel? Ze weegt nu ongeveer 5,5 kilo.

Ik wil het volgende schema gaan gebruiken (als dat haalbaar is)
    7.00 borstvoeding
    10.00 fles
    13.00 borstvoeding
    16.00 fles
    19.00 borstvoeding
    22.00 borstvoeding of fles????
    soms komt ze ook nog voor een nachtvoeding.

Is dit te doen? Is dit aan te raden? Is dit goed?
    (Ik weet t niet echt goed)

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    schema is prima, je kunt denk ik niet alle voedingen in 1 keer vervangen. Overleg met je consultatiebureau: zij weten hoeveel je kindje nodig heeft!

Share This Page