Koemelkallergie?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mama2405, 8 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama2405

Mama2405 Nieuw lid

8 jul 2024
    4
    2
    3
    Vrouw
    Ons dochtertje van nu 6 weken heeft in de kraamweek bv gekregen, krijste het toen uit van de krampen. Vrij snel besloten om daar mee te stoppen en overgestapt op omneo voeding. Dit leek super goed te gaan. Maar toch is het nog niet altijd een vrolijk meisje. Nu heeft zij de volgende ‘ symptomen’…. Denken jullie hierbij aan kma?
    - gezicht/ hals vol met puistjes( voelt erg ruw) wat vuurrood wordt na de voeding
    -constant gebalde vuistjes
    -1x in 4 dagen groene ontlasting, structuur van klei.
    -onrustige slaper
    - al sinds geboorte, dus al 6 weken! Snotterig
    -veel scheetjes die ENORM stinken…

Iemand die zijn/ haar kindje met kma hierin herkend?

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Dit klinkt heel erg als mijn zoon, die inderdaad KMA allergie bleek te hebben.
    Hij had als symptomen:

- Ontstoken ogen
    - Erg snotterig
    - Veel onrust in zijn lijfje (gebalde vuistjes, veel overstrekken, moeite met in- en doorslapen)
    - Véél huilen
    - Váák en heftige buikkrampjes (veel meer dan ik herkende van zijn oudere zus);
    - Heftige uitslag (eczeem) op en rondom zijn gezicht (totaal niet te vergelijken met baby acne)
    - Projectiel braken
    - Afwijkende ontlasting (slijmerig) en erg winderig

We zijn met een week of 6 overgegaan op Pepti, dat gaf kort verbetering maar de klachten kwamen in alle hevigheid terug na een dag of 2.
    Hierna overgegaan op Nutramigen, hierna verdwenen alle klachten en kwamen ook niet meer terug.

Mama2405 vindt dit leuk.
  3. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.675
    1.787
    113
    Jep hier ook herkenbaar. Symptomen bij zoontje waren:

- extreme obstipatie (1x per 2 weken) en als hij poepte was het groen en klei-achtig
    - heel veel onrust in zijn lijfje, overstrekken, gebalde vuistjes, huilen van de krampen
    - hele dag door vieze stink winden (die lucht was echt niet normaal)
    - eczeem, vooral in gezicht maar ook op ledematen

Zelfde al @Sado, pepti hielp niet, Neocate wel, alle symptomen waren voor altijd verdwenen. Inmiddels is hij er wel overheen gegroeid gelukkig:)

Sado vindt dit leuk.
  4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Mooie toevoeging.
    Mijn zoon is er gelukkig ook overheen gegroeid. Met een maand of 10 gingen we (heel) langzaam terug naar Nutrilon en dat gaf geen enkele klacht :)
    De eerste weken van zijn leven waren behoorlijk heftig, door de allergie, maar alles is goedgekomen :)

Sterkte @Mama2405!

Mama2405 vindt dit leuk.
  5. Mama2405

Mama2405 Nieuw lid

8 jul 2024
    4
    2
    3
    Vrouw
    Misschien toch maar inzetten op de neocate…. Nu een week bezig met pepti, wel dagelijks ontlasting dus dat is zeker beter geworden maar huiduitslag wordt niet minder

6. Mama2405

Mama2405 Nieuw lid

8 jul 2024
    4
    2
    3
    Vrouw
    Klinkt inderdaad als een bijna identiek verhaal

Sado vindt dit leuk.
  7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    De uitslag/eczeem bleef bij mijn zoon het langst van alle klachten hangen. Duurde echt weken voor het weg was.

8. Mama2405

Mama2405 Nieuw lid

8 jul 2024
    4
    2
    3
    Vrouw
    Oké dat is een goede om in het achterhoofd te houden. Maar dat ze nu dagelijks poept zou toch ook wel een teken zijn dat ze hoogstwaarschijnlijk kma heeft?

Sado vindt dit leuk.
  9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Als je (een deel van) de klachten beter ziet worden nu met Pepti, zou ik zeggen: dikke kans dat er sprake is van kma, indd.

Mama2405 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina