Hallo. Ik moet ff mijn hart luchten met een paar vraagjes. Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden. Met de geboorte woog hij 3820 gram en nu 6600 gram. Vorige week is hij opgenomen geweest in het ziekenhuis met het adenovirus en voedingsproblemen. Kasper dronk 4 keer een fles van 180 a 200 ml per dag standaard 1. Waarvan de laatste zijn favoriet met nutrix pap, waarvan hij soms zelfs 230 dronk. 's ochtends een fruithapje en 's avonds een groente hapje. Nu moet ik van de verpleegkundige van de afdeling over naar 6 keer 150. Ik probeer dit wel aan te houden, maar het resultaat is nu dat hij 4 a 5 keer 90 drinkt. Hij begint heel gulzig met drinken en met 90 ml is hij er klaar mee. Zodra hij dan de fles ziet begint hij heel overstuur te huilen. Hij duwt met zijn tong de fles weg en ik krijg er niets meer in. Het fruit en groentehapje gaan er makkelijk in, fruitpotje 200 gram en groente 125 gram. Hoeveel flesvoeding moet hij minimaal binnenkrijgen naast de potjes? Wat kan ik doen om hem beter te laten drinken? Kan ik overgaan op standaard 2 of komt hij dan nog meer in de probleempjes?
Vaanaf 6 maanden kun je overstappen naar no 2. Maar wat was de reden dat de vpk over ging naar 6 flesjes? Ilja