Vandaag hebben we Jasper gewogen voor en na de borstvoeding en hoera hoera hij had 15ml gedronken! Ik heb er alle vertrouwen in dat hij dit gaat opbouwen dus dit gaat mijn 2e succesverhaal worden van een prematuur geboren kindje dat leert drinken met zowel fles als borst! Simone heeft bijna 15 maanden bij me gedronken, eens kijken hoelang haar broertje dit wil volhouden! Jippie!!!
Hey Mama van Simone, Nog gefeliciteerd met de geboorte van Jasper! En wat fijn dat het met de bv ook weer lijkt te gaan lukken, succes ermee! En hopelijk mag hij snel naar huis. Wat vindt Simone ervan?
Geweldig zeg!!! Mijn premature zoon (32+5) is morgen 7 weken oud en we zijn hard op weg naar volledig voeden op verzoek. Het is een lange weg te gaan hè, komend van volledige sondevoeding... je zult het wel weten van de eerste. Veel succes en sterkte in rest van de ziekenhuisperiode!
Wat geweldig zeg! Hopelijk gaat jullie stoere jongen zijn zus achterna en kunnen jullie samen nog lang genieten van de borstvoeding!
Wat goed. Ik heb ook weken zitten tobben en ben zo blij dat ik het heb volgehouden. Het gaat nu super goed, Overigens hier geen sonde gehad. Maar kan nu zowel aan de borst als uit de fles drinken (en fopspeen gebruiken). Succes er verder mee!
Gefeliciteerd! Hoe heb je het precies aangepakt? Ik kan alle tips gebruiken op dit moment. Mijn prematuur kan nog steeds niet goed aan de borst drinken (hij is nu drie weken) en drinkt alleen een paar slokjes met een tepelhoedje. Voor de rest krijgt hij afgekolfde melk in de fles, aangevuld met Nutrilon als mijn productie te laag is... Ik leg hem wel 6 keer per dag aan om te blijven proberen, maar hij hapt niet goed aan en zet het snel op een gillen
Wat sneu Aylen, ik zou een lactatiekundige inschakelen als ik jou was. Ik heb eigenlijk geen specifieke tips, maar wat wij doen (omdat hij nog in het ziekenhuis ligt) is niet vaker dan 1 keer per dag aanleggen zolang hij nog niks drinkt, en ik probeer het ook niet langer dan 15 minuten want dat is al heel lang. De techniek is eigenlijk hetzelfde als bij een 'gewone' baby, een beetje met je tepel over zijn kinnetje aaien en hem laten ruiken en als hij dan wil happen vanuit zijn nekje aanduwen zodat hij je hele tepel in zijn mond krijgt. Bij Simone hielpen we soms ook met mondje opendoen maar Jasper kon zelf al goed happen. Als hij dan aangehapt is masseer ik mijn borst zodat hij al een beetje melk krijgt en ik aai hem over zijn wang om de zuigreflex een beetje te stimuleren en zo lukt het aardig. Wat betreft de fles hebben we niks speciaals om tepel-speenverwarring te voorkomen, hij krijgt gewoon de Difrax fles met de kleinste speen, en dat werkt prima, en na de voeding wil hij graag een prematurenfopje om op te zuigen. Simone wilde geen speen meer toen ze eenmaal goed aan de borst dronk, ik hoop dat Jasper ook zo makkelijk is. Op dit moment heeft hij alleen nog uit mijn linkerborst gedronken, met rechts ben ik niet zo handig ik heb de rugbyhouding ook geprobeerd want ik heb inmiddels cup D maar ik weet niet of dit iets voor mij is, als hij thuis is ga ik vooral lekker liggend op bed voeden denk ik...
ts gefeliciteerd, wat supergoed zeg zo snel. heel fijn. Hopelijk kunnen jullie de borst snel verder uitbreiden. hou vol zo
Wauw, super zeg, kan er niets anders van maken! Verder uiteraard nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine ventje!