Hoi allemaal! Ik ben net moeder van een zoontje (2 weken) en ik ben op zoek naar een goede kolf. Ik zie op internet zoveel verschillende dingen dat ik het even niet meer weet, dus ik hoor graag anderen hun ervaring (zeker omdat ze best prijzig kunnen zijn en je ze natuurlijk niet even kan uittesten en retourneren ivm hygiëne ) Ik zoek een niet te zwaar model dat ik ook handig mee kan nemen naar mijn werk (met de trein). Ik heb cup G, dus daarvoor moet het ook passend zijn.. De kraamzorg raadde me de Medela handsfree aan, maar op internet lees ik daar ook minder positieve dingen over (snel kapot, onhandig te zien hoeveel je kolft). Heeft iemand een fijne ervaring met een bepaalde kolf? Hoeft niet per se handsfree te zijn, maar het kan ivm meenemen ook geen bakbeest zijn
Wat handig is verschilt ook per vrouw. Zo heb ik een simpele medela, prima voor die incidentele keer dat ik kolf. Maar mn zusje kon er niet mee kolven eb had liever een handkolf. Heb ook wel een iets luxere en dubbele kolf van medela te huur gehad vsn de thuiszorgwinkel. Die was wel stuk fijner dan mijn simpele. Ik zou in ieder geval kijken of er bij de kolf meerdere maten kolfschelp te koop zijn zodat je die kan vervangen als de standaard bijgeleverde niet goed past.
Dankjewel voor je reactie! Misschien dat ik toch wat dingen ga uit proberen bij een consult voor ik iets aanschaf. En ik zie het merk Medela wel vaak langskomen, dus daar ga ik misschien wel op gokken.