geen ritme bv en bijvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by baby001, May 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Dl van 7.5 mnd krijgt nu fruit groente en een broodkorst. Ze vind het allemaal heerlijk en eet dan ook best veel. Omdat bv nog hoofdvoeding is (tot hoe oud is dat ookalweer?) Bied ik eerst de borst aan en dan vaste voeding. Maar er zit totaal geen ritme in de bv (ong om de 3 uur maar hoe laat zs savonds begint wisselt nogal)
    En daardoor komt de vaste voeding op de wazigste tijden aan bod. Ik zou zo graag samen met haar fruit/brood en groente eten maar ik kom nooit uit.
    Hoe doen jullie dat? Houden jullie je niet zo aan bv en dan pas vv? Of....?

Op het kdv eet ze dus ook nooit samen met de andere kindjes (verticale groep) is dit gek? Of komt dat gewoon omdat ze zo jong is en ik dus nog wat geduld moet opbrengen?? :)

Gr baby001

2. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met een maand of acht gewoon dingen gaan geven als ik ook at, zelf. Dus ontbijt, lunch, avondeten, en wat dingen tussendoor. Wel even opletten dat er dan niet meteen voedingen gaan vervallen want dat wil je niet.

Op kdv gaven ze ook gewoon wat als iedereen daar at.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    1 jaar. :)

4. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    dus tot 1 jaar ook altijd eerst de borst geven??

Op het kdv zit ze wel bij het fruitmoment maar vaak is dat pas 2 uur na de eerste voeding...een uurtje later krijgt ze dus weer een fles daar.. dan kan ik ze beter geen fruit laten geven dus?!

5. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Vind t ook zo zielig als ze snakkend naar het eten zit te kijken en niks krijgt...maarja die bv is ook belangrijk

6. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Kreeg ze daar voor de 8 maanden ook gewoon op de momenten dat de andere aten?

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Misschien een rare vraag, maar als je zo graag haar mee wilt laten eten , waarom dan nog bv geven? Misschien een idee om alleen in de ochtend en voor de nacht bv te geven?

8. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat weet ik eigenlijk niet. Goede vraag :D ik heb wel gezegd dat ie het pas na de fles mocht hebben. Maar hoe ze dat precies gedaan hebben...

9. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is bijvoeding, en zo heet het niet voor niets. ;)
    Het belangrijkste is melk en de beste melk voor babies is mensenmelk, en dan op die leeftijd toch wel minimaal een keer of 6 a 8. Dus dat is een beetje raar advies.

En daarnaast trekt de productie het waarschijnlijk niet met slechts 2x. Plus dat veel kinderen het heerlijk vinden en borstvoeding voorziet in meer dan alleen eten, ook geborgenheid, warmte, aandacht, huid op huid contact, etc.

10. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Precies! En ik vind het ook heerlijk dat ze nog bij me drinkt! Dus wil dat mooi zo houden, zeker totdat ze 1 jaar is. Ze drinkt nu nog om de drie uur ongeveer, dag en nacht. Vandaar dat ik me ook afvraag hoe jullie dat doen met bv en vv.. ik bedoel...ze eet nu op de raarste momenten fruit groente en brood :p
    wanneer kan je dus naar het ontbijt, lunch, avondeten toe gaan? En maakt het niet meer uit of je de borst als eerst geeft?!

11. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Vandaag heeft ze zelfs elke 2.5 uur gedronken.

12. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    De bijvoeding gaf ik vandaag het begin op de morgen dat ik zelf ook at. Dus bij ontbijt, fruitmoment in de ochtend, lunch en diner. In de nacht drink hij altijd 1 keer. Bij het wakker worden drink hij direct, krap uurtje later dus een beetje brood. Rond 10 uur fruit , daarna BV, waarop hij dan heerlijk sliep. Na het slapen vaak BV en een broodje. Later in de middag BV (op iets oudere leeftijd dan ook een soepstengel o.i.d. Dan was het tijd voor diner (groentehapje). Rond 7 uur weer BV. Rond 22/23 uur vaak nog een droomvoeding.
    Hier wisselde eerst BV/ eerst bijvoeding elkaar wel een beetje af. Dat ging hier zonder problemen. Bleef goed drinken. Productie bleef ook op peil. Met 8 maanden was de nachtvoeding er echt wel af. Pas na 1 jaar toen ik ook stopte met kolven op werkdagen en mijn zoontje ook koeiemelk ging drinken liep de BV terug (vrij snel). Nu inmiddels nog BV in de ochtend en voor het slapen.

13. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dit is voor mij de eerste keer dat ik langer voedt dan 6 maanden, maar ik doe het sinds een week nu zo:

7:30, wakker, borstvoeding
    9:30, hapje fruit (soms 2 happen, soms 120gr), daarna direct bv, slapen
    12:30, hapje froente mee-eten (soms een paar hapen met Raply, soms 100gr) daarna direct bv, daarna weer slapen
    15:45, liga met wat water(max 50ml), borstvoeding
    17:30, hapje brood mee-eten
    19:30 als broer en zus op bed liggen lekker bij mama bv en daarna slapen
    23:00 al slapend aanleggen voor bv ;)

Ik weet niet of het goed is om eerst vaste voeding te geven, maar ik heb er anders echt geen tijd voor :)
    Ik moet nl ook gewoon de andere 2 kids naar en van school halen, tussen de middag warm eten en de andere weer op een christelijke tijd op bed leggen (en dat allemaal in mijn eentje :D) En mijn zoontje moet ook nog ergens tussendoor slapen, haha.

Het gaat nu heel goed zo en mijn zoontje is zeer tevreden. Sinds hij nu wat meer vaste voeding krijgt is hij eindelijk na 8 maanden gestopt met clusteren in de avond.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, veel succes met je puzzeltocht ;)

14. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben dat dus met acht maanden ongeveer gaan doen. En vaak dan op mijn verzoek vlak ervoor voeden ;) nu ben ik dat wat meer aan het loslaten.

15. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Wij zijn ook rond een maand of 8-9 op vaste tijden gaan eten.
    S ochtends samen een boterham (eerste voeding bij het wakker worden). Rond lunchtijd samen een boterham. Halverwege de middag fruit en s avonds groente.
    Het voeden bleef ik gewoon op verzoek doen, soms voor en soms na de vaste voeding.

16. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Kun je niet op jouw verzoek eerst bv geven op gewenste tijdstip en dan VV erachter aan?

17. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad een heel goed idee.

18. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Persoonlijk zou ik geen water geven. Het heeft geen meerwaarde en voedingsstoffen. Verder ziet het er niet heel gek uit. Het beste is eerst bv en dan vv, maar als dat even niet uitkomt is dat echt geen ramp meer rond die leeftijd.

19. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik gebruik het water om de liga in te soppen ;)
    Ga daar dus echt niet voor afkolven.....

20. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ...die van mij wil echt geen 6 tot 8 keer meer drinken.. Ik probeer minimaal 4x per dag te laten drinken... meestal zijn het 5x... (7:00-12:00-16:00-19:00-23:00) .. fruit en groente en brood bied ik tussen de voedingen aan.... dus fruit rond 10:00... en brood wel na de voeding van 12:00.. en avondeten rond 17:30... meestal uurtje na de voeding..... persoonlijk lijkt me dat prima... als je ook vaak genoeg bv aanbied toch?...

ik heb trouwens een flinke jongen van 9.3 kilo... dus denk dat hij genoeg binnenkrijgt ;)...

Share This Page