mijn vader ging ook steeds uit mn zicht als ik ging voeden.. voor mij was het ineens heel normaal mn borst zo open en bloot te leggen...normaal doe je dat natuurlijk niet... dus mijn vader vond het ook wennen...ineens die knop omzetten naar babywereld...zegmaar
ja is ook wel zo.....was altijd erg preuts thuis maar toen ik bv begon te geven was het even wennen in het begin maar bij familie en vrienden doe ik het gewoon waar ze bijzijn
Ik moest er zelf ook aan wennen. Heb eerst gekolft en ik weet nog heel goed, dat toen we net een paar dagen thuis waren en ik net ging kolven toen mijn vader, moeder en broer op visite kwamen de deur even dicht moest. Ik vond het niet prettig om zo met mijn borsten bloot te zitten met die apparaten erop terwijl hun erbij stonden. En ook met voeden heb ik moeten wennen hoor. De eerste tijd ging ik apart zitten ergens maar gelukkig al vrij snel dat ik gewoon bij de rest bleef zitten. In he tbegin ook bij vrienden thuis apart op een kamer maar al vrij snel in dezelfde woonkamer maar dan achter aan tafel als iedereen voor zit of andersom. Maar met andere woorden, ik vond het zelf ook heel erg wennen om gewoon mijn borst bloot te leggen en haar te laten drinken waar anderen bij zaten.
Hier hetzelfde bij de eerste (mijn broer ook). Nu was het wel gelijk "normaal". ook altijd in openbaar gevoed als het nodig was. Wel altijd in een hoekje. meestal hadden mensen het niet eens door. Kwam een keer een collega van mijn vader aan de tafel terwijl ik mijn dochter aan het voede was. De beste man had het niet eens in de gaten Nee hoor moet kunnen als je maar "gewoon" doet
ikzelf moest ook wennen idd tegen mn visite zei ik het ook meestal vantevoren, ook bijv als een vriendin met har vriend kwam.. Zei ik het wel even duidelijk...en dat ik anders ook even in de kamer kon voeden... Vond dat nogal raar om het in het bijzijn te doen van de vriend van een vriendin...zo in de woonkame.r..das toch een stuk intiemer dan bijv als je met zn alle in een restaurantje zit ofzo..dan kan je je nog afzonderen...en de rest laten kletsen met elkaar.. ik snap het wel als mensen het zien en ineens schrikken ofzo.. Wij zijn er de hele dag mee bezig, met een btj pech voed je je kindje 8-10x per dag in het begin... Maar die mensen zijn daar totaal niet mee bezig....maar shockeren..dat lijtk me wel erg ver gaan
Bij mijn vader en broer(tjes) heb ik niet gevoed, dan ging ik vaak ergens anders zitten en als we wegwaren met m'n rug naar hen toe. Mijn broertjes zijn ook nog vrij jong, met m'n vader en broer heb ik geen goede band en dat voelde gewoon niet goed. Voor de rest maakt het mij allemaal niet uit.
Bij mij was er echt geen druppel uitgekomen als er een mannelijk familielid erbij stond hoor. Met kolven zit je toch een stuk bloter dan met een kindje. Ik kolfde iig dubbelzijdig, en die schelpen zijn gewoon doorzichtig, en je ziet de tepels heen en weer gaan. Ik vind dat zelf geen gezicht, laat staan dat ik het bij iemand anders in hun gezicht zou doen
Ja idd. Mijn zus heeft dat wel gedaan, daarom dacht ik dat ik misschien preuts was daarin hihi. al ben ik dat ook wel, mij zul je nooit in de sauna zien of met een diepe hals o.i.d., mijn zus wel.
haha idd zeg, ik vind dat kolven zelf ook zo'n raar gezicht, wilde ook niet dat manlief er naar keek...ze worden echt zo uitgemolken haha.. mijn broertje vond daarintegen heel fascinerend...is zo'n "waarom" kind...15 maar heel jong van geest (pddnos)...hij was helemaal into borstvoeding, hoe goed dat is, en welke stoffen en inzitten etc...dat was wel weer heel leuk...vond het ook nie gek mij te zien voeden.."had ie al vaker gezien op tv "
ja maar dat is ook eens leuk fafje iemand die er temninste van alles van wilt weten ipv bang de andere kant opkijken he! Nee kolven heb ik nooit gedaan...ja soms met een handkolf...
Kolven doe ik ook niet als er mensen bij zitten, wel bij mijn man maar ja die is boer dus wel wat gewend Als ik op visite ben bij iemand vraag ik altijd wel eerst of ik misschien ergens appart kan zitten, het is niet zo dat ik perse publiek er bij moet hebben maar als het niet anders is dan vind ik het geen probleem, Madou heeft er gelukkig ook geen moeite mee die drinkt overal, met of zonder publiek en vaak ook met zo'n heerlijk smakgeluid
Tja, kolven doe ik ook niet in het openbaar hoor. Dan moet in het begin wel (bijna) de hele borst bloot. Bij mij in ieder geval wel, haha. Ik moet mijn borsten en tepels altijd eerst heel charmant masseren om de tsr op te wekken. En dan die toeter er nog op. Kindje aanleggen gaat een stuk sneller en discreter. Ik kolf wel in bijzijn van mijn man, maar zelfs dat vind ik altijd een beetje een suf gevoel. Ik zie mezelf dat echt niet in het openbaar doen. Hoewel er laatst wel een (vrouwelijke) collega binnen kwam terwijl ik zat te kolven. Maar toen was ik al bezig en had ik mijn kleding er al een beetje omgevallen. Op de één of andere manier voelde dat niet raar. Maar het is een collega waar ik toch altijd goed contact mee heb. Ze is zelf ook net mama geworden, misschien dat dat ook scheelt. Maar openbaar kolven: nee, niet voor mij. Sterker nog: als ik op een externe locatie moet kolven (anders dan thuis of werk) dan neem ik altijd de handkolf mee. Stel je voor dat ze geen plek hebben en ik op een wc moet kolven... dan wil ik zelfs niet dat degene naast me de pomp hoort. Eigenlijk stom, want het maakt natuurlijk niks uit. Maar ik voel me daar ongemakkelijk uit.
O ja, ik heb ook een keer samen met een collega gekolfd tijdens een scholing. Was eigenlijk vanzelfsprekend. Haar dochtertje is 6 weken jonger en heeft een aantal liter bv van mij gedronken (gekolf wel te verstaan ).
Oh ik heb ook niet openbaar gekolft hoor hihih. Dat was gewoon op mijn slaapkamer op mn 'kraambed'. En bij mijn ouders thuis. Ik ben thuismama dus kolven hoeft verder niet, maar heb de eerste tijd fulltime gekolft omdat ze niet uit de borst wilde drinken. Maar ging echt niet zitten kolven op een terrasje ofzo, hihi.
Toen we op vakantie gingen heb ik wel een paar keer op een parkeerplaats langs de snelweg in Frankrijk gekolfd. De auto stond toen wel in de meeste verre uithoek, want erg prettig voelde ik me er niet bij. Omdat ik fulltime kolf, kolf ik wel als hier familie over de vloer is of hele goede vriendinnen. Wel zorg ik dan voor iets van blouse of vest waardoor de boel iets minder bloot wordt.
Hier de mening van iemand die niet pro noch anti is. Ik vind dat het ervan af hangt hoe iemand voed. Ik heb iemand in mijn omgeving en die plopt zonder enige aankondiging haar tiet uit haar shirt & bh in een handomdraai. Gewoon zo recht voor je gezicht en denkt ook niet om de eventuele voorbijgangers wanneer ze bij een raam in de buurt zit en houd ook geen rekening met het gezelschap waarbij ze zit. Daar heb ik moeite mee. Ik vind dat dat best wat discreter kan en mag. Iemand anders in mijn omgeving ging echter eventjes achteraf zitten met haar kindje en daar rustig voeden. Terwijl we haar ook konden zien was dat toch discreter en had ik daar geen moeite mee. Ik hoef al die tieten niet zo in mijn snufferd te krijgen.. En verder maakt het mij niet zo erg veel uit waar iemand voed als het maar een beetje discreet is. Dat is mijn mening.
Maar ja, als je het wel aankondigt vestig je juist weer zo de aandacht erop. En dan is er wel weer iemand die daar iets op aan te merken heeft. Bovendien: aankondigen?? Het is toch geen show. En het is al helemaal niet iets waarvoor gewaarschuwd moet worden. En wat voeden in de buurt van een raam betreft: als je absoluut niet het risico wilt lopen dat je iets ziet wat je niet aanstaat, moet je niet bij een ander naar binnen gluren! Ik ga me in mijn eigen huis toch zeggen niet verstoppen, kom nou zeg.