Ik heb er ook nooit een doek voor gehangen. Zelfs wel eens geprobeerd te eten met een doek voor je gezicht?
Ik snapte ook al niet waar die hydrofielluier dan overheen moest.... Ik voed soms wel in het openbaar, bij mensen thuis vraag ik altijd of ze het erg vinden, niemand heeft ooit nog nee gezegd. Verder heb ik wel eens in de mcdonalds in een rustig hoekje achter de maxicosi gevoed en soms voed ik na het babyzwemmen in het zwembad al zodat ze lekker in de auto naar huis in slaap kan vallen. Ik ben trouwens een van die vrouwen waar je heel even een hele tiet ziet, ik ben nog steeds te lui om een voedingsbeha te kopen Oh en kolven doe ik altijd dubbelzijdig en ik ben heel kieskeurig over wie daarbij mogen zijn. Volgens mij tot nu toe alleen mijn man en mijn zusje (en het personeel in het ziekenhuis, maar dat is wel logisch). (hahaha ik heb kieskeurig echt niet met een hoofdletter geschreven hoor, dat maakt deze site er zelf van)
Wij gingen vanmiddag naar het strand en zoonlief had honger toen we aan kwamen, toen heb ik even in de auto zitten voeden, niet echt heel openbaar natuurlijk, maar bijna iedereen die langs liep keek wel even, maar van de meeste mensen kreeg ik een vriendelijke lach of een goedkeurende blik.
Ik gebruik wel een hydrofiele doek. En die leg ik natuurlijk niet over haar hoofd heen. Ik klem hem onder mijn arm, en kan hem dan zo hangen dat hij mijn borst bedekt. Ik gebruik hem alleen als ik geen 'bv vriendelijke' kleding aan heb en dus echt mijn borst boven mijn truitje moet floepen of mijn trui omhoog moet doen. Niet zo zeer voor andere mensen, maar wel voor mezelf. Ik voel me zelf niet prettig erbij als iedereen zo tegen mijn borst aan kijkt namelijk. Verder ga ik helemaal met bammetjebam mee. mooi gezegd!!
Ohwzo, ja dat vind ik al wat aannemelijker klinken dan een doek over t hele hoofdje, hihi. Ik doe eigenlijk gewoon standaard een hemdje aan wat ik omhoog kan schuiven. Dan zie je in feite niks bloot, want de baby ligt voor mijn buik en het hemdje op mijn borst.
Ik gebruik soms wel een doek of een poncho in het openbaar. Als zoonlief dan afgeleid raakt en ineens loslaat, blijft mijn borst uit het zicht. Als ik daamee kan voorkomen dat iemand zijn cakeje niet meer lust, is dat toch een kleine moeite. Laatst zat ik in een restaurant zo te voeden. Aan een andere tafel zaten twee puberjongens en (ik denk) hun vader en moeder. De jongens zaten met hun gezicht onze kant op, de ouders met hun rug naar ons toe. Volgens mij zaten die knullen onder tafel te duimen dat mijn zoontje kiekeboe zou gaan spelen en de doek weg zou trekken. Ondertussen zat ma steeds achterstevoren vuile blikken naar ons toe te werpen. Ik kan daar dan alleen maar stiekem om lachen. Mens, maak je toch niet zo druk. Laat mij m'n kind lekker voeden en geniet van je eten. Er was echt geen stukje huid te zien, dus geen idee waarom ze zo nijdig keek. Ze zal wel van de flesvoedingsfascisten geweest zijn.
oh wat n gedoe wordt er soms van gemaakt. Loop eens op het strand rond vd zomer..... Ik heb t gisteren ook meegemaakt: Gisteren gingen we onverwacht ergens een hapje eten. Aan het tafeltje naast ons zaten 5 meiden van rond de 20 jaar. Ik hoorde half hun gesprek: eentje was in een pannekoekrestaurant geweest en had behalve de 'vervelende' geluidmakende kinderen (tja, wat verwacht je dan in een pannekoekrestaurant?? )zoiets freaky's gezien; een vrouw die een kind de borst gaf! hoorde ze zeggen: dan ga je toch op het toilet zitten? Moest me effe inhouden om iets uit te leggen over hygiene. (ben helemaal niet zo assertief als ik zou willen) Heb gewoon 10 minuten later ons ukkie laten drinken bij me. GEloof dat ze niet wist hoe snel ze weg moest kijken, voelde zich geloof ik erg ongemakkelijk. hahaha niet mijn probleem; ukkie viel in slaap en lekker rustig kunnen eten (op een peuterpubertje na )
doe het in het openbaar wel altijd zo discreet mogelijk, maar een doek dat niet. Mensen kijken maar weg als ze t niet willen zien. ukkie had een uurtje ervoor ook nog gedronken, maar wilde ook eten denk ik
Ik ben dan zo iemand die bijna expres haar baby aan gaat leggen aan de borst. (ook echt wel eens gedaan) Als iemand zo'n rare opmerking maakt whaha.
Hahahaha, ach eerlijk is eerlijk, ik ben soms ook wel een schijterd. Als het bijvoorbeeld echt super druk ergens is en de mensen zitten dicht op elkaar. Kost mij dan soms toch wel enige overwinding om 'zomaar' te gaan voeden. Ik heb altijd een beetje het gevoel alsof de dames die openbaar bv geven een beetje de pioniers zijn. Terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet WIL zijn, ik wil mijn kind gewoon borstvoeding geven. Was het maar gewoon normaal!
nee klopt, ik was een x in de Burgerking, maar die wa szo klein en open, geen enkel hoekje was vrij, sowieso was het mega druk...en toen heb ik em toch maar in de auto gevoed...dat vodn ik gewoon niet fijn!
ik voed ook alleen ergens waar ik me er goed bij voel. Anders krijg ik namelijk ook geen toeschietreflex.
Mooie woorden. En erg dat het zover is gekomen. Wij mensen kennen schaamte en zijn preuts, we dragen kleren. In dat opzicht verschillen we met andere zoogdieren. Kinderen vinden het fantastisch als ze lammetjes zien drinken of een kalfje in de wei! En het is toch wel bijzonder om zo'n groot varken met haar wel 20 spenen die kleine biggetjes te zien voeden. En wat ik als kind helemaal prachtig vond is het zien van kittens of puppy's die bij de moeder drinken, ik was er niet bij weg te slaan. En als er jonge dieren in de dierentuin zijn, dan hoor je met verwonderde stemmetjes: "Oh kijk mama, hij drinkt bij zijn moeder!!!". Hoe kunnen volwassenen of kinderen het nu walgelijk vinden als ze een moeder zien die een kind de borst geeft? (Van pubers kan ik me goed voorstellen dat ze zich daar ongemakkelijk bij voelen en dat uiten met grote praatjes). Moedermelk aan je kind geven, is natuurlijk en een logisch gevolg van het krijgen van een kind. Die melk is speciaal gemaakt voor jouw kind en is dus het beste voedsel. Voedsel is een eerste levensbehoefte, dus hoe kunnen we het nu vreemd of vies vinden als een moeder haar kind de borst geeft? En we vinden het wel normaal dat wij kunstmatig de melkstroom van een rund in stand houden en die melk geven aan onze kinderen. Ik denk dat mensen die misselijk of seksueel opgewonden raken van het zien van een flintje moederborst bij het geven van borstvoeding ergens de weg zijn kwijt geraakt. Da's niet erg, maar mensen: draai het dan niet om en doe niet alsof die voedende moeders abnormaal zijn.
eens, dit is namelijk wat er vaak gebeurd, en dan vinden mensen het raar als "de borstvoedende mama's "zo fel reageren of gelijk in de aanval gaan... Het meeste normale moet je ineens onwijs gaan verdedigen...en echt continue, eerst tijdens je zwangerschap "je gaat toch wel BV geven" Dan ben je bevallen "je geeft toch wel BV" 3 mnd "zo wat goed dat je dat nog doet, zwaar heh" 6 mnd "je gaat toch wel stoppen nu" en later "geef je het nog steeds, is het wel voedzaam genoeg " op zoveel vlakken moet je je verantwoorden...en dna ook ngo es waar je het doet, hoe je het doet en dat je het doet. jammer