Maar wat denk je dan van bijvoorbeeld de baarmoeder? als een vrouw kiest geen kinderen te willen, is de baarmoeder toch ook overbodig, maar iedereen heeft hem toch. Gewoon interesse hoor, snap de gedachtegang niet. In mijn ogen zijn vrouwen en mannen gemaakt om zich voor te planten samen. Een vrouw is gemaakt een kind te dragen en te voeden, in mijn ogen. Dat er vrouwen zijn die hier niet voor kiezen, is tegenwoordig ook een stuk normaler dan vroeger bijv.
Das idd hetzelfde. Ik zeg ook niet dat wat ik vind waar is he, maar hoe ik het zie. Misschien kan ik het zo duidelijk zeggen: het is een bijkomend voordeel van borsten dat er melk uit kan komen voor een babietje.
tulip, volgens mij bedoel gewoon dat jij VINDT dat borstvoeding niet de 1e functie van borsten is? of vind jij gewoon dat borsten meer bij het vrouw-zijn, dan moeder-zijn hoort? ik bedoel heel biologisch gezien, is het toch ehct gemaakt ome en baby te voeden, in de oertijd, toen er geen kunstvoeidng bestond...nu is de keuze er...dus ook de mogelijkheid om er meerdere functies aan te geven...
eigenlijk allebei, het hoort bij het vrouw zijn en wil hier ook niemand mee kwetsen die ze dus niet meer heeft, en zodra je mama bent komt er het voordeel bij dat je daarmee ook melk aan je kindje kunt geven. Een voordeel dat papa's dus nooit hebben. Maar je hebt ook de keuze om dat voordeel/functie niet te gebruiken. Daarmee betekend dat niet dat ze functieloos zijn en net zo goed weg kunnen.
mafia, fascisten Ik zit hier gewoon met mijn oren te klapperen. Waar hebben we het over. En dan gaan we ook nog eens opboksen over welk woord nou erger is sorry maar daar moet ik echt even om lachen. Zijn we nou volwassen of niet. Wij zijn neem ik aan allemaal moeders die met liefde onze kinderen groot brengen en voeden. Ik heb dit al eens eerder gezegd. Laten we alsjeblieft ophouden met elkaar te veroordelen. Geef je menig maar hang er niet gelijk een oordeel aanvast. Het is inderdaad een gegeven feit dat Bv het beste is maar als je dit niet kan of wil geven. Is dat je eigen keuze. Dit maakt je geen slechte moeder of dergelijke. @tullip ik heb het tegen overgestelde van jou ik ben een van de weinige in mijn directe omgeving die bv geeft. Hier dus ook geen moeite met kv. Iedereen heeft haar eigen reden om wel of geen bv te geven. Ik geef dus wel bv en daar ben ik ook trots op en that's it mijn gevoel, mijn mening. Verder moet iedereen het voor zich weten. Ik vind een beetje rekening houden met de medemens als je in het openbaar bent wel zo gepast. Thuis zit ik gewoon voor het raam (zo is de woning nou eenmaal) Krijg soms vreemde blikken naar binnen maar daar heb ik dan schijt aan moet je maar niet naar binnen lopen koekeloeren En de functie van borsten tja als eerste doel is dat inderdaad voeden. Maar ach we lopen ook niet meer allemaal naakt zoals in de oertijd dus iets genuanceerde mag wel. Vind de opmerking dus geen kids of bv dan ook geen borsten meer wel erg ver gaan.
misschien moeten we ruilen van vrienden, jeetje wat zullen we dan ineens een begrip krijgen. Dat van binnenkijken vind ik ook hoor. Ik snap sowieso niet waarom mensen in huizen naar binnen willen loeren.
@ duchess Ik had hem kort neergezet. @tullip nou inderdaad Maar heb gelukkig nooit discussies ofzo hierover. Merk wel dat als ik vroeg wat ze wilden gaan geven ze gelijk gingen verdedigen waarom ze kv wilde geven. Ik heb dit altijd afgekapt en gezegd dat je moet doen waar jij je prettig bijvoelt. Dat is denk ik het beste voor je kind een relaxte mama
ben ik helemaal met je eens. Die discussies zijn hier ook al niet meer aan de orde hoor. Maar het is toch ergens wel grappig dat als je mn dochtertje vraagt waar komt de melk voor de babietjes, dat ze dan naar de borsten van iemand wijst, terwijl ze zelf uitsluitendflesvoeding heeft gehad. Toch maar even uitleggen in het geval dat ze nog een broertje of zusje krijgt.
Ja dat is inderdaad grappig. Je kan haar misschien uitleggen dat baby's 2 dingen kunnen drinken. Wij eten toch ook verschillende dingen even offtopic zie dat je 16-08-2011 gaat trouwen gefeliciteerd wat leuk dat is een dag voordat onze jongste 1 jaar wordt. En volgens mij schelen onze 2 meiden ook niet zo veel onze dochter is van 18-11-2008 en jullie?
Mwa, tis maar hoe je het leest denk ik. Ik lees dat niet zo zwart wit en ben het er opzich mee eens dat als je geen BV wil geven, je die borsten inprincipe niet nodig hebt. Maar om nou te zeggen dat je dan geen borsten zou moeten hebben, vind ik toch weer wat anders.
Hoe ga ik dat mijn dochters uitleggen?Ze hebben bv gehad uit een flesje,dat vaak uit de vriezer kwam! Las dat iemand wilde(sorry te ver om terug te kijken) wilde dat er een voorleesboek kwam met bv,omdat er in alle boekjes werd verteld over flesvoeding.Zou zeggen...begin eraan. Verder...laat ieder zijn mening hebben,en niet de mensen die kiezen voor kv blijven aanwijzen en "beschuldigen" dat hun lichaam niet gebruiken waar het voor bedoeld is.Soms doet het lichaam niet waar het voor gemaakt is(om even te spreken in termen van voorgangers). Bv moet je willen en kunnen geven.Dat laatste,het kunnen is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd.Langs mij in het ziekenhuis lag een moeder die heel graag wilde,maar haar lukte het gewoon niet.Nu is het wel erg moelijk om met bv te starten na een vroeggeboorte,omdat een kindje onder de 32 vaak geen zuigreflex heeft.De moeder was iedere dag weer verdrietig en zat te huilen tijdens het voeden.Ze is over gegaan op kolven,maar helaas werkte dat ook niet. Ik,ik had nog helemaal niet stil gestaan bij bv,maar het wordt je aangeboden om een aantal uur na de bevalling te gaan kolven.Bij mij lukte het dus wel.Ik had genoeg per dag om de hele zuigelingen afdeling te voeden.
@duchess dat kan maar zie niet echt het verschil. Het een staat naar mijn menig gewoon netter geschreven als het andere maar komt toch op hetzelfde neer. Ik zie dat wel anders. Je borsten hebben gewoon meerder fucties.
idd duchess, ik lees dat toch ook echt zo hoor. Het staat er toch letterlijk. Ik heb alleen het idee dat je dat misschien niet wil lezen om een andere bv mama niet af te vallen.
Nouja, als je dat denkt.. over flauw gesproken. Volgens mij houd ik het toch erg netjes in dit topic en val ik niemand aan. Ik ga dus andersom ook niet iemand verdedigen omdat ze toevallig BV geeft. Lekker kinderachtig. Ik zeg gewoon wat ik vind, ik lees het schijnbaar anders dan jullie. Waar heb je borsten voor NODIG dan, als ik vragen mag?
nou ik vind niet als ik gene bv meer geef of nooit zou geven dat mn borsten dan net zo goed weg mogen.. Ik voel me er zeker vrouw door en vind ze ook mooi staan haha.. En sexueel gezien, staan ze nu gewoon even uit, ik bedoel wat is de periode ddat ik bv geef nou op mn relatie jaren/sexleven, dat is gewoon een kwestie van geduld voor ons als partners... Maar die borsten wil ik houden! ze waren gewoon eventjes voor mn zoontje!
Ik zou mijn borsten ook niet willen missen.Ik heb ze niet meer nodig voor voedingen,maar ze staan me gewoon erg goed. En daarbij,heb al geen baarmoeder meer,dus dan ben ik nog minder vrouwelijk.Nee mijn borsten blijven,alleen maar weinig mensen krijgen deze te zien,en hebben deze te zien gekregen.(daar ging uiteindelijk het topic over)
dat is niet flauw, dat idee krijg ik, en niet alleen van jou, maar vaker in dit topic. Nodig??? Je hebt ze gewoon en het is daarbij fijn dat ze melk kunnen geven (want dat is natuurlijk niet voor iedereen.)