Borstvoeding in het openbaar, is dat nou echt zo schokerend?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SYRV, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

    brabbel1988 VIP lid

    8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik heb er geen moeite mee, dat voorop gesteld.

    Maar ik vind ook dat voedende moeders moeten begrijpen dat niet iedereen er van gediend is om tegen een tiet aan te kijken.
    Klink bot, maar er zijn nu eenmaal mensen die er ook zo over denken, en die moet je ook respecteren.
    Een voedende moeder ziet de borst als object voor een voeding, anderen als een tiet.
    En mensen vinden t vreemd dat openbaar voedende moeders raar aangekeken worden, maar ik vind wel dat die moeders er ook aan moeten denken dat niet iedereen er van gediend is.
    Als je discreet voed is er niks mis lijkt me, maar niet iedereen doet dit.
    Dan word er nog wel makkelijk gezegd door de moeders:"Ik heb niks om me voor te schamen, en t is iets natuurlijks"
    Okee, maar niet iedereen denkt zo, en probeer dan ook jezelf te verplaatsen in anderen die er niet van gediend zijn.
    Valt me op dat openbaar-voedende-moeders dit niet snel doen.
     
  2. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    deed het zelf ook,maar ook discreet.
    het aanleggen/aanhappen uit het zicht,en dan t,shirt over bovenste gedeelte van de borst.
    of borst over lage hals.
    maar ook weleens ongemakkelijke gezichten gezien,tja doe je niks aan hou je toch.
    moet je boven staan,ik zwaaide weleens met een grote lach als ze zo dom keken:D
     
  3. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind het niet schockerend, zelfs niet als het niet discreet is. Laatst had ik er wel een beetje moeite mee omdat ik in de wachtkamer van de dokter moest voeden en het mega druk was.
    Maar zo een vrouw bij de mcdonalds zou ik vragen of ze het goed kon zien...
     
  4. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind dat het gewoon moet kunnen en als anderen er last van hebben dat kijken ze toch lekker niet!
     
  5. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

    of dat ze misschien ook een slokje wil..... :p
     
  6. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    trouwens de mac is pro-borst,heb er gewerkt en er hingen stickers dat borstvoeding gewoon gegeven kon worden in het restaurant:D
     
  7. YenD

    YenD VIP lid

    31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    tsja, ik vind dat het anno 2011 toch wel een x moet kunnen hoor...
    als je bij de mac zit en naar buiten kijkt wordt je op elk reclamebord bijna doodgegooid met half blote tieten, maar je kindje voeden is raar??

    ik heb 10 wkn bv gegeven, en deed dat gewoon overal, wat moet je anders doen als je aan het winkelen bent en je kindje krijgt honger? laten krijsen?? nee dat is geen optie.

    Indd het is ook wel hoe je het doet, ik hoef geen lekkende borsten te zien terwijl het kindje nog in de wagen ligt ofzo, maar de mama hoeft ook niet krampachtig met doekjes en dekens te gaan zitten verstoppen.

    Ik hield dean altijd al een beetje voor mn borst voordat ik mn bh losmaakte, zo kon hij gelijk aanvallen!
     
  8. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Tsja, als ik denk aan mijn zoontje die met 1,5 jaar aan mijn borst zou drinken, dan vind ik dat ook een beetje uhm... Shockerend is niet het goede woord, maar wel ongemakkelijk. Ik kan me daar dus echt niets bij voorstellen. Moeders die dit wel doen, groeien daar natuurlijk ook in. Het gaat heel geleidelijk. Maar nee, op dit moment moet ik er echt niet aan denken.

    Maar ik ga niet als een tourist met grote ogen en open mond naar een borstvoedende dame lopen turen. Nee zeg. Al denk ik dat ik wel redelijk in de buurt zou komen als het kind aan de borst 14 jaar zou zijn ;)
     
  9. Mamvannu

    Mamvannu Niet meer actief

    ik vind dat juist heel mooi om te zien!
    Dat is toch geweldig een moeder die haar kind voed?
    Ik geef zelf geen bv maar ik vind het wel helemaal geweldig,
    ik vind er niks storends aan
     
  10. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    ik doe het discreet maar ik geef mijn zoon overal eten. tja hij heeft het talent wel om op niet handige momenten honger te hebben.
    Mijn schoonouders vinden het wel schokkend, we waren er zaterdag ik ging apart zitten en ging jasper voeden, discreet....
    mijn schoonmoeder was volgens mij wel geschokt......
    jammer voor haar!
     
  11. Flamingo

    Flamingo Bekend lid

    9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    haha dit is idd een goed bekeken onderwerp (nu 29) :)

    Maar ik vind het niet storend als de moeder in kwestie het gewoon een beetje discreet houdt helemaal prima! Dus hoe jouw vriendin het deed in de macDonalds is toch netjes?
    En die mevrouw is gewoon zo'n super nieuwschierig aagje, dat overal iets vanaf wil weten, en wat over te zeggen heeft... zo'n 'oale muts' zoals wij hier zeggen ;)
     
  12. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Haha, mijn vriendin kon er gelukkig ook alleen maar om lachen en het kon haar dus ook niet schelen. Ik zou het in de tijd dat ik bv gaf wel vervelend hebben gevonden als iemand zo had gereageerd terwijl je het zo discreet mogelijk probeert te doen. Gelukkig heb ik dat soort reacties niet echt gehad.
     
  13. tulip

    tulip Niet meer actief

    nou, bij mij heeft het niet zoveel te maken met de tijd waarin we leven hoor. Ik snap jouw redenatie met het "bloot" wat ook te zien is op billboards enz. maar daar zit ik eerlijk gezegd ook niet op te wachten en zeker niet als ik aan het eten ben.
     
  14. mamamuts

    mamamuts Niet meer actief

    Wat deed ze dan precies? Ik bedoel, weet je zeker dat ze het abnormaal vond? Wie weet was ze wel ontzettend onder de indruk, omdat ze het juist niet vaak ziet en zat ze lekker ongegeneerd te kijken (zoals veel mensen dat goed kunnen zonder het in de gaten te hebben).;)
    Maar iig, ik vind het zeker niet schokkend.
     
  15. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb er totaal geen moeite mee, ook niet wanneer er wat te zien valt.

    Zie liever dit dan al die vleeshompen die voorbij komen in de zomer, of de sloggireclame bij het stoplicht enz.
     
  16. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    bv is iets moois!
    iedereen zou overal moeten mogen voeden,zonder dat mensen er raar van staan te kijken.

    ik probeer het wel altijd zo discreet mogelijk te houden, maar jayden hapte alleen met tepelhoedjes, dus soms was er wel wat te zien.
    nou boeiend tv reclames films overal zie je tiet!
     
  17. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113

    Nee maar de mensen die er niet van gediend zijn kijken maar een andere kant op. Dat lijkt me niet zo moeilijk.

    Het is al lastig genoeg om het een beetje discreet te doen. Je kindje heeft honger en wil gewoon eten.

    En dat er dan mensen zijn die een tiet niet willen zien hebben ze gewoon de keus om weg te kijken. Anders hebben ze echt pech.

    Verplaatsen in iemands gevoelens vind ik in dit geval niet nodig. Die personen hoeven het namelijk niet te zien als ze dat niet willen.

    Als ze nou geen keus hebben en perse naar jou moeten kijken ( geen idee in welke situatie dat zou zijn) dan vind ik het wat anders en kun je rekening houden met iemand.

    Verder gaat een kind die honger heeft in mijn ogen altijd voor.
     
  18. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zit in de zomer ook niet te wachten op al die cellulitis in veels te kleine broekjes terwijl ik even wil shoppen, maar ja.. ik 'moet' wel.
     
  19. YenD

    YenD VIP lid

    31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    de baby is 1,5 maand niet 1,5 jaar.. groot verschil ;) :D
     
  20. Danjay

    Danjay Fanatiek lid

    3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Dit vind ik echt onzin! ik denk dat merendeel het juist wel doet, tuurlijk zal er wel eens een stukje huid of bij het los laten zelfs een stuk tepel te zien zijn:$ maar kom op zeg ik heb echt nog nooit een vrouw haar tieten op tafel zien leggen hoor;)
     

Deel Deze Pagina