Borstvoeding in het openbaar, is dat nou echt zo schokerend?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SYRV, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Goed punt Yukl..

    Van mij mag ie terug!
     
  2. tulip

    tulip Niet meer actief

    uhh, ik durfde het eigenlijk niet te zeggen, maar ik vind dat ook. Ik heb het idee dat er nu weinig andere reacties komen dan van borstvoedende moeders, omdat zij hier veel meer komen. Is niet helemaal eerlijk denk ik.
     
  3. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ja..inderdaad. Beetje jammer..
     
  4. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ja precies. Terwijl weerstand vooral bij niet borstvoedende dames vandaan komt lijkt mij. Dus input vanuit die kant lijkt me juist waardevol.
     
  5. novmama

    novmama Fanatiek lid

    6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    haha, Wat een ding ... Tis net een keukenschort :D
     
  6. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Zolang vrouwen het discreet/netjes doen, lijkt me dat geen probleem toch? Ik vind het altijd knap als vrouwen dat kunnen. Dat was voor mij een van de vele redenen waarom ik het bij mijn zoontje niet lang heb volgehouden. Ik werd zelf al zenuwachtig van het idee dat ik in het openbaar moest voeden. Lijkt me heerlijk als je dat gewoon kan en daar geen last van hebt!

    Wel kan ik me voorstellen dat het in sommige gevallen wel wat hoofden doet omdraaien.
    Zoals vrouwen die bv geven aan grote kinderen. Helemaal als ze groter lijken dan ze zijn. Maar eerlijk gezegd zie ik dat praktisch nooit.
    Of als het niet discreet gebeurt.... Zo was ik een keer aan het winkelen in de Zara (kledingwinkel) en daar liep (ja, ze liep dus rond) een vrouw, het spijt me - maar een oudere moeder, ruim over de veertig, broodmager, met een babietje aan de borst, shirt helemaal open. Kon zo haar theezakjes zien. Ze leek er wel van te genieten dat de hele winkel met open mond naar haar zat te kijken.
    (Maar dat was gewoon een raar wijf.)

    Ach, dat zijn gewoon uitzonderingsgevallen. In het algemeen: respect!
     
  7. tulip

    tulip Niet meer actief

    maar wel te krijgen bij al je outfits;):p

    haha, je veronderstelling klopt iig wel bij mij.;)
     
  8. fafje

    fafje Niet meer actief

    weetje oke ik begrijp mensen als ze er niet op zitten te wachten...maar weetje wat..
    HET IS NOU EENMAAL ZO, dta ik mn kind moet voeden (moest voeden dan )

    Kijk als mensne aan het eten zijn ( en ja er zijn mensen die bv onsmakelijk vinden)...zorg ik dat er geen enkele tepel te zien is...ga ik onwijs kloten met doeken en mn kindje...oke tot daar ana toe, werk ik helemaal mee....maar het voeden zelf...ja moet ik onder de tafel ofzo...!! haha

    nee hoor ik vind het prachtig, helemaal als ik andere mama's... "in het echt" zie voeden...dan voel ik gewoon wat zij voelt...mooi *zucht*
     
  9. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    #89 NooNoo, 5 apr 2011
    Laatst bewerkt: 5 apr 2011
    Maar kunnen voedende vrouwen dan niet gewoon een soort van koepeltentje meenemen ofzo? Zo'n handig compact ding, één ruk aan een touwtje en hij ontvouwt zich. Ideaal voor alle partijen. Zij kunnen overal voeden, al dan niet met volledig blote borst en andere mensen hoeven zich er niet aan te storen want hey, ze zitten toch in een tent?






    En als ik dan ook nog even serieus moet reageren:
    Ik heb er geen problemen mee, zolang het dus discreet gedaan wordt. Geloof dat ik dezelfde mening heb als Brabbel1988 (uit m'n hoofd, sorry als ik je naam niet goed heb).
     
  10. Danjay

    Danjay Fanatiek lid

    3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ja dat klinkt idd heel leuk die afgekolfde melk geven maar in de praktijk toch niet altijd handig als je lang onderweg bent, aangezien de productie in mijn borsten gewoon door gaat en ze na 3 uur toch echt op knappen staan, of moet ik dan gaan kolven in het openbaar wellicht is dat minder shockerend:D
     
  11. Nipa18

    Nipa18 Fanatiek lid

    5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    goh hoe zal dat nou komen:cool:
     
  12. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Oh misschien is dat de reden dat ik in die tijd wat minder de stad in ging?Ik kolfde elke 3 uur,daarna elke vier uur.Soms zat er meer tijd tussen,als ik idd ging winkelen ofzo.
    Ik zei al eerder,lekker doen waar je je goed bij voelt,alleen ik voelde me daar niet prettig bij.Misschien ook wel omdat er dan telkens 2 aan de borst had in het openbaar.Nee doe het dan maar eens discreet!
     
  13. Nipa18

    Nipa18 Fanatiek lid

    5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    *kijkt nu naar een reclame met blote billen van vifit:$*
     
  14. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Mee eens. Het risico op een eenzijdige discussie (dus geen discussie eigenlijk) is wel groot hiermee. Jammer, want ik vind het altijd interessant om meerdere meningen te lezen.
    Toevallig zag ik dit topic staan in de Lounge en zocht ik 'm later weer op dus, maar anderzijds ben ik (nog) niet van plan om borstvoeding te gaan geven en zou ik dit topic ook niet gezien hebben omdat ik nooit in dit hoekje kom.
     
  15. Danjay

    Danjay Fanatiek lid

    3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Prima dat jij er voor thuis blijft en met 2 is het misschien ook wel een ander verhaal dat weet ik niet maar ik ga mezelf niet opsluiten omdat andere zich er misschien aan storen en zeker niet kolven voor een ander, dat doet toch niemand voor zijn lol;)
     
  16. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Nou ik dus wel!
    Maar denk idd dat het eenzijdige discussie wordt/is.Als jij gewoon in het openbaar bv geeft,dan moet je ook kunnen begrijpen dat niet iedereen het een geweldig beeld vind.
     
  17. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ik voed bijna 2 jaar.
    Op verzoek.
    Ik kolf nooit.
    Ik voed niet tussen de mensen.
    Mijn kind kan niet discreet drinken.:p
     
  18. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tuurlijk, maar wanneer degene die er moeite mee heeft zich dan gewoon omdraait de andere kant op kijkt en normaal doet is er absoluut niks aan de hand.
     
  19. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik zou gewoon netjes vragen of ze uit mijn gezichtsveld willen gaan zitten.Natuurlijk alleen als ik in een restaurant zit,en al eerder plaats heb genomen.Dus dan ben ik erg netjes lijkt me.
     
  20. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    SYRV,
    Jammer dat die dame echt zo ging kijken en doen! Ben ook niet van het erop af stappen, maar ergens zou ik dan wel denken, mens kan je het zien of moeten we wat dichter bij komen? Gelukkig in ieder geval dat je vriendin zich er niks van aantrok, kan me voorstellen namelijk dat iemand anders die niet zo heel zeker is zicht er enkel onzekerder door gaat voelen en het door 'dat soort' mensen/reacties niet meer gaat doen of gaat ontwijken om te doen. Dat zou heel jammer zijn uiteraard.


    Je kon ze dan toch ook gewoon om de beurt aanleggen? Dat kan toch prima geheel discreet? Bedoel ik ben echt wel met Malou en Ruben op pad geweest, zeker toen ze wat ouder werden, maar 2 tegelijk aan de borst heb ik naast 2x om te proberen echt nooit gedaan. Denk dat het vooral gewoon ook is hoe jij erin staat als persoon en dan kan kijken wat mogelijk is.

    En wat minder de stad in gaan, tja zie het al voor me dat iemand een jaar lang nergens heen kan omdat haar kleintje(s) moet(en) drinken. Voor enkel een paar weken wel te doen, maar langer ook niet natuurlijk.
     

Deel Deze Pagina