Borstvoeding in het openbaar, is dat nou echt zo schokerend?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SYRV, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Kan ik dat dan ook doen bij zoenende mensen, soep slurpende mensen, vrouwen met een oksellucht, een man met een blote borst enz?
     
  2. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Oke super opmerking hoor.Geloof dat het om bv ging?

    @Hanneke,heb al eerder gezegd dat ik sowieso niet in het openbaar zou voeden.Ik voelde me prettig bij kolven.En ging sowieso niet uren met de meiden winkelen.
     
  3. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ik ging overal naartoe maar voedde niet en plein public. Echt geen reden om thuis te blijven hoor!
     
  4. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben gewoon benieuwd naar jouw gedachtes.. Dat je gewoon serieus een voedende moeder gaat vragen om ergens anders te gaan zitten.. zo lang duurt zoiets toch niet?
     
  5. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Muffintops, blubbertieten, cameltoes, nee doe mij dan maar een voedende mama! Ik snap nooit hoe ze dat zo discreet doen, want ik zie echt nooit een geheel blote borst of tepel.
     
  6. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Inderdaad, dat gaat me ook veels te ver! Iedereen die je niet aan staat vriendelijk verzoeken om ergens anders te gaan zitten..? Zo blijf je bezig..
     
  7. adi

    adi Niet meer actief

    Deze wou ik nog ertussen gooien :)

    Mijn neefje is ook zo een :). Tijdens het drinken stopt ie wel 10x, gaat zitten, kletsen, wil zijn speelgoed of wat dan ook, en gaat dan weer verder drinken.
    Hij laat ook 100x los enz.

    Dus mijn nicht kan wel heel discreet gaan aanleggen e.d. maar echt discreet voeden gaat niet. Zij voedt dus ook nooit in het openbaar. (dat zou echt wat zijn, dat kind zou in een restaurant elke seconde gaan zitten om te kijken wat er gebeurt om hem heen)
     
  8. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jingels & Uhmm,
    I love you hoor :p! Hahaha! Jullie zorgen vast dat ik zo heerlijke dromen ga hebben, hihi.

    MamaSuusenTessa,
    Heb ik gelezen idd, maar je zegt later wel misschien ook wel omdat je er 2 aan de borst moest en dat niet discreet kon (althans zoiets dan). En tja dat is natuurlijk maar net hoe je het zelf doet, vandaar dat ik dat even zei. Dat jij het niet wil is wat anders, maar nu schreef je meer alsof het omdat je er 2 'moest' voeden het ook minder mogelijk was dan wanneer je er 1 'moet' voeden.

    De tijd hoelang je gaat winkelen heeft nergens mee te maken natuurlijk, ene keer wil een kindje na 1 uur weer drinken, andere keer na 3 uur.


    Maar vooruit ik zal eerlijk toegeven dat ik niet begrijp dat mensen moeite hebben met bv in het openbaar, ik zie het sowieso erg weinig en als ik het zie zie ik minder dan wanneer we een dagje naar het strand gaan. Waarschijnlijk tref ik enkel beschaafde voedende mensen als ik ze tref, omdat ik nog nooit schokkende dingen gezien heb. Maar denk dat iedereen wel zoiets heeft, zo vind ik bijv mensen die zich overal maar af lopen te lebberen echt te goor voor woorden, dan ook zo lekker vlak voor je neus gewoon in een rij bij de supermarkt bijv, dan denk ik goh kon dat nou niet even wachten :p! Achja, als ik me daar allemaal druk om moest gaan maken was ik nog langer bezig :p!
     
  9. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hahaha, dat is dan wel weer heel erg schattig :D! Oke voor je nicht iets minder handig natuurlijk, maakt het ook idd bijna niet mogelijk om ergens discreet te kunnen voeden, maar toch vind ik het schattig!
     
  10. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Mwa, mijn dochter laat ook 10 x los, maar toch voed ik in het openbaar. Ik ben er intussen érg handig in geworden, en floep mijn borst snel weer naar binnen zodra ze ook maar de tepel wat loslaat. wil ze weer, dan floep ik hem snel weer naar buiten met een hydrofiele doek ervoor. :D

    Ik voed dus in het openbaar en ik heb gelukkig nog nooit erg vervelende dingen mee gemaakt.
    Jammer genoeg zie ik bijna nooit andere moeders voeden. 1 keertje maar, en dat vond ik mooi!
    Ik ben het gezeur omtrent openbaar voeden wel zat, eigenlijk.

    Op vakantie heb ik haar trouwens ook gevoed aan het zwembad, bikini beetje aan de kant en voeden maar. Ondanks dat er recht voor me tientallen topless vrouwen lagen, kreeg ik tóch rare blikken. Hoe krom!
     
  11. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Mijn zoontje wou de eerste week niet aan de borst en dat heeft er wel ingehakt, ik ben lange tijd zenuwachtig geweest of hij wel goed aan zou happen. Ik voedde in alle rust en dan was zoonlief niet afgeleid. Deed ik dat niet, dan kregen we inderdaad het tig keer loslaten en om zich heen kijken.
    Bovendien het probleem van hyperlactatie; de melk spoot overal heen. Dus eerst met de hand afkolven in een hydrofiel of cupje en dan aanleggen. Het was gewoon een heel gedoe en thuis zat ik lekker rustig in mijn eigen stoel met mijn spulletjes bij de hand.

    De reden dat ik niet voed in het openbaar is dus niet omdat ik preuts ben ofzo, iedereen mag mijn borsten zien, maar ik heb nu eenmaal niet overal schijt aan en heb er een hekel aan aangestaard te worden, dan zou ik echt niet ontspannen zitten voeden hoor! Zo'n uitgetrokken tepel middenin een rerstaurant dat doe ik de mensen niet aan.
     
  12. Nipa18

    Nipa18 Fanatiek lid

    5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    ik vind dat jou avatar verboden moet worden op zwp:D:p;)
     
  13. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113

    Ik zou heel netjes zeggen dat ik dat dan niet zou doen. ;)
     
  14. winniethepoeh

    winniethepoeh Niet meer actief

    ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er ook niet erg gecharmeerd van ben om complete borsten van andere vrouwen te zien als ik lekker een hapje zit te eten.
    Voor een paar weken geleden in een broodjeszaak in groningen ging er een vrouw haar kind ook voeden en die zat eerst ff rustig met haar borst bloot en nam rustig kind uit maxicosi en tja dan krijg je wel dat mensen raar gaan zitten kijken.

    Ik ben zelf wel van plan om te gaan bv-en in het openbaar, maar dan wel met iets ervoor. Moet zeggen dat zo'n hooterhider er wel leuk uitzag. Ik vind mijn borsten toch van mijzelf en niet voor de hele wereld.
     
  15. tulip

    tulip Niet meer actief

    nou, ik weet niet wat je daar mee wilt sinueren, maar dat komt niet door mij hoor. Dat heeft ze altijd al gehad. Ze vond de inwendige echo's bij de vk ook vreselijk. En ook na een bevalling is ze daar nog niet overheen. Zit gewoon in haar. Nutteloze opmerking.

    zogelukkig, Wat fijn te lezen dat er iig mensen die bv geven ook nog redelijk kunnen reageren in dit topic en niet meteen bovenop de kast duiken.
     
  16. Nipa18

    Nipa18 Fanatiek lid

    5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    ik bedoel daarmee te zeggen dat ze dat waarschijnlijk niet wil doen omdat er toch redelijk vaak raar tegenaan word gekeken, en zo ook blijkbaar in haar omgeving. en ik denk dat geen enkele vrouw een inwendig onderzoek bij de vk/gyn prettig zal vinden. het was zeker geen aanval op jou:)
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ja, ik zou dan, niet zo netjes, antwoorden dat ik dat zeker niet van plan ben. Kom nou zeg..

    Ik voed dus overal wanneer mijn dochtertje dat wil. Nu ze ouder is komt het niet vaak meer voor, maar heb laatst in het zwembad toch nog even gevoed hoor. Wel beetje discreet en een beetje weggedraaid van het publiek, maar ik ga me echt niet verstoppen voor iets dat zo normaal is.
     
  18. tulip

    tulip Niet meer actief

    oke, foute interpretatie van mij, excuses.
     
  19. tulip

    tulip Niet meer actief

    voor iets dat voor jou zo normaal is, niet voor iedereen natuurlijk.;)
     
  20. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze bedoelt een borstvoedingsboerka, een soort schort dat je omdoet en waar je je baby en borsten achter verstopt. (En waarmee je volgens mij meer bekijks trekt dan gewoon met een kind aan de borst. Mijn ervaring is dat als je je kind voedt de meeste mensen gewoon denken dat je kind tegen je aan ligt te slapen.

    Ik zie eigenlijk als ik in Nederland vaak halfblote borsten, maar maar zelden met een kind er aan.

    Ik vind een voedende moeder niet shockerend, ik vind het niet mooi, ik vind het niet intiem. Ik vind het gewoon gewoon.

    Ik heb wel de indruk dat als ik in Nederland ben, er meer gestaard wordt als een jaar of 10 geleden, het lijkt of men op dit gebied minder tolerant aan het worden is.
     

Deel Deze Pagina