Borstvoeding in het openbaar, is dat nou echt zo schokerend?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SYRV, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Als iemand in het openbaar discreet voedt vind ik dat niet erg. Sterker nog, nu ik zelf heb ervaren hoe mooi het is kan ik daar zelfs wel van genieten! Aan blote borsten heb ik geen behoefte, wat mij betreft is zoiets toch prive. Maar persoonlijk heb ik het volgens mij nog nooit mee gemaakt dat iemand echt open en bloot bezig ging.

Zelf heb ik er inmiddels geen moeite meer mee om te voeden waar andere mensen bij zijn, maar die andere mensen zijn dan wel intimi. Familie of vriendinnen zeg maar. En als het echt niet anders kan dan zal ik het wel in het openbaar doen, maar ik probeer de voedingen altijd zo te plannen dat ik die gewoon thuis kan doen. Inderdaad in de rust :)

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.010
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het een raar dat jij voor andere moeders bepaalt in welke omgeving ze hu kind zouden moeten voeden. Ik vind het ook raar dat jij denkt dat in het openbaar voeden alleen maar is voor het sociale leven van de moeder. Pffff, als ik naar de stad ga om eindelijk weer een passende spijkerbroek te kopen of naar de huisarts ga met een ziek kind, noem ik dat niet bepaald een "sociaal leven". Toch zijn het wel situaties waar het voor kan komen dat ik in het openbaar voedt.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik blijf het apart vinden dan mensen zich zo kunnen storen aan iets wat zo normaal is: een stukje van een mensenlijf :D. En ik kan me wel voorstellen dat je bepaalde stukjes mensenlijf niet in bepaalde situaties in het openbaar wil zien: dus dat Henk uitgebreid de borst van Ingrid tongzoent oid ;), maar een klein stukje mensenlijf (dat toch echt voorkomt bij 50% van de wereldbevolking) dat wordt toegepast voor datgene waarvoor het is gemaakt, das toch niet vies of gek of naar?!

Maar goed. Iedereen mag van mij dat vies of gek of naar vinden. En iedereen mag ook vies of gek of naar kijken. Maar als iemand naar me toe komt en vraagt of ik wil stoppen met voeden of weg wil gaan ... dan blijf ik beleefd en weiger ik te voldoen aan dat verzoek :)

4. fafje

fafje Niet meer actief

Oorspronkelijk geplaatst door fafje [​IMG]
    een fles geven vind ik ook belangerijk in een rustige omgeving te doen...
    in het openbaar voeden omdat de moeder vindt dat ze een sociaal leven moet hebben vind ik nogal raar...
    kijkd at je niet telkens binnen wilt zitten a la...maar om je kind daar nou per se in de drukte mee te trekken omdat jij dat zo nodig vind, nee...

hefet mn kind honger en ik ben ergens, ja dan doe ik het waar maar ook...maar dan is het voooor mijn kind..en niet voor mezelf

1.Waar zie jij staan dat ik wil dat moeders hun kind op een bepaalde plek voed?
    2.Waar staat dat ik openbaar voeden gelijk zie staan als een sociaal leven?
    3.Heb je mijn laatste zin goed gelezen? Dingen als stadten of huisarts gaan whatever..

IK heb het over dat als EEN moeder met een vriendin wilt afspreken, om haar sociale leven te onderhouden en daarvoor kiest op dat in een heel drukke horecagelegenheid BIJVOORBEELD..te voeden. Dan (lees mijn eerste zin)..VIND IK dat niet goed voor mijn kind, aangezien ik het belangerijk vindt dat drinken een rustmomentje moet zijn

Maar ik heb mijn kind altijd openbaar gevoed hoor, beetje vreemd dat jij mij zo quote, dan heb eerdere dingen mss niet gelezen

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.010
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tjee, Fafje, rustig maar hoor ;)

6. fafje

fafje Niet meer actief

tupp, ik vond het nogal raar die conclusies die je trok, uit zo'n bericht van mij...maar ik kon het even niet anders goed benadrukken, lettertype bleef schuin, dus moest even onderstreept...

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.010
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik reageerde vooral op deze zin Fafje:
    "maar om je kind daar nou per se in de drukte mee te trekken omdat jij dat zo nodig vind""

Zoals jij het verwoord, in combinatie met de opmerking dat een moeder dat zou doen voor haar sociale leven, geeft mij dat een nare smaak. Als jij mij dan in de stad ziet lunchen met een vriendin en mij daar ziet voeden, lijk jij de conclusie te trekken "Zo, daar heb je weer zo'n ontaarde moeder die d'r kind meesleurt de drukte in voor haar sociale leven."
    Persoonlijk vind ik dat nogal kortzichtig, aangezien ik absoluut mijn eigen belang niet boven dat van mijn kind zet. Maar na een zwangerschap heb je toch een keer nieuwe kleren nodig. En natuurlijk neem je dan even iemand mee de stad in. Ik ben absoluut niet van plan mijn kinderwagen buiten te laten staan terwijl ik in een pashokje bezig ben. Ik zou dus niet weten hoe ik dat anders moet oplossen. Ja, een hoop kleren kopen zonder te passen en dat twee keer met een kind de drukte in moeten, ook weer om te ruilen. ;)
    Normaal lunchen wij zelden in de stad, vind ik zonde van het geld. Maar nu heb ik dus een kindje dat wil eten en waarvoor ik toch even wil gaan zitten. Dat er dan iemand langsloopt, één blik op dat tafereel werpt en gelijk een oordeel klaar heeft over "die slechte moeder". Sorry, maar dat vind ik dus raar. Want jij weet niet of iemand daar zit alleen maar voor de gezelligheid, of omdat er gewoon wat noodzakelijke dingen gekocht moeten worden.
    En trouwens: al zou iemand er alleen maar zitten voor de gezelligheid. Wat dan nog?

8. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    helemaal mee eens!

9. fafje

fafje Niet meer actief

tupp, ik snap je punt...maar ikzelf voed oooook in het openbaar dus ook in een eetgelegenheid...ik reageerde op post van anderen, die het erover adden dat je dan bijv ook daaaar in die horecagelegeheid bijv ook ff rustig hokeje kan gaan zitten..

dus als ik bijv in een hele drukke tent een moeder moeilijk zie doen maar graag haar gesprek wilt verder voeren, denk ik..kon je niet heel even die 10 min je kindje mss daar achter evne laten drinken..

hallo ik stad ook hoor, MIrza gaat overal mee naartoe..harstikke gezellig...maar als ik met een vriendin ben, en hij moet drinken, ga ik bijv naar de hema, waar het even rustig is, en vervolgens kiezen we een leuk tentje/terrasje oid voor onszelf...maar goed dat VIND IK...ik ga hier natuurlijk niet bepalen dat moeders dat daar ook moeten doen...
    maarja maar zoontje had ook die behoefte ana die rust...en ik ook, mn tepel is niet voor andermans ogen haha...anders laat ie echt tig x los

10. fafje

fafje Niet meer actief

maar nergens staat in mijn berichten, dat ik vervolgens DIE moeders slecht vindt hoor... ?

11. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

snap de ophef niet voor zoiets normaals!
    Ik geef overal borstvoeding discreet!

Maar als ik tv kijk en bij een deo reclame de borsten volledig in zicht ziet........ dan denk ik, vind ik veel raarder? wat is de functie ervan?
    als ik voeding geef heeft het een functie?
    gek dat het bij deoreclame wel geaccepteerd wordt!
    gr brenda

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Ik vraag me af of de moeders die zeggen dat ze het aso vinden omdat er veel bloot gezien zou worden, ook wel eens echt een baby gevoed hebben zien worden? De halve seconde voordat de baby aanhapt heb je inderdaad kans om heel snel een tepel te zien, maar als de baby ligt te drinken zie je zelfs zonder hydrofiele luier misschien maar een halve vierkante centimeter blote huid. Niets onsmakelijks aan dus.

Zelf ga ik wel altijd in een rustig hoekje zitten voeden, maar dat is puur omdat mijn zoontje snel afgeleid is. Mochten mensen het dan wel zien en er last van hebben, dan kijken ze maar de andere kant op. Als ik zelf recht in een of andere bouwvakkersdecollete kijk, dan zorg ik namelijk dat ik ook snel de andere kant op kijk.

13. Bri

Bri Niet meer actief

Alle vrouwen hebben borsten en tepels. Ik snap wérkelijk niet waarom iemand gechoqueerd of zelfs misselijk wordt als hij/zij een blote borst of een tepel ziet.

Of het ergens gepast is of niet om je borsten te tonen is wat anders, maar ik kan me niets voorstellen bij zo'n heftige reactie op een stukje van een lijf.

Ik heb altijd in het openbaar gevoed. Ging dan echt niet eerst een dansje doen en met m'n borsten zwaaien, maar ik kan me voorstellen dat mensen wel eens wat gezien hebben. Jammer dan voor degene die zich daar hevig aan gestoord heeft. Ik zou het een volgende keer niet anders doen.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, in 99% van de gevallen als je al kijkt (ik snap niet waarom je kijkt als je er niet tegen kan), zie je een fractie van een seconde die tepel. Ik zie dat geeneens of ik kijk niet goed genoeg, ik denk dat ik niet zo gebiologeerd ben in andervrouws borsten ofzo.
    En als je al voedt, ligt dat koppie van je kind ervoor en zie je echt geen borst.

15. fafje

fafje Niet meer actief

het heeft volgens mij niks te maken met het blote stuk...meer met de associatie die mensen bij een "borst" + "mond/tong/lip/zuig/lik" hebben..
    Ik bedoel als ik aan "topless ' denk, zie ik niet meteen een moddervet persoon met uitgelubberde tieten voor me ofzo..ik zi egelijk een topmodel voor me haha...teriwjld at natuurlijk meestal niet zo is

hun eerste associatie is geen voeden...het eerste wat er in hun hoofd opspringt is iets sexueels...of in elk geval..

denk ik...de vrouwen die een baby hebben gekregen zijn helemala into het voeden enz...of als het in je omgeving voorkomt..dan maak je gelijk de link en denk ahhhww wat schattig ofzo..

maar als je het nooit ziet...of je ziet ineens een grote borst en een grote tepel..dan denk je niet gelijk goh wat heerlijk ...DNEK IK

16. adi

adi Niet meer actief

1. Wat een heerlijke foto in je avatar fafje!!

2. Ik denk dat wij hier met de verkeerde doelgroep over dit onderwerp praten. We zijn nou eenmaal allemaal vrouwen, en de meeste hebben ervaring met bv, of niet, maar we hebben allemaal borsten en tepels. Dus niks vreemds aan als je zoiets ziet in het openbaar.

Ik kan me eerlijk gezegd ergens voorstellen dat een puber van 15 helemaal van slag zou zijn als ie een voedende moeder zou tegenkomen op straat. Of als die een tepel zou zien.
    Zoals mijn man vaak zegt: op die leeftijd raakte hij al van slag bij het zien van een galia-meloen :).
    Bij deze groep 'medemensen' kan ik me jouw bovenstaande verhaal enigzins voorstellen. Maar een volwassen persoon moet echt ziekelijk zijn om een drinkend kind in verband te brengen met iets sexueels. Ik denk nu ineens aan dat artikel hier op de forum....

17. fafje

fafje Niet meer actief

adi, haha thanks

ja nee ik bedoel ik denk niet dat iemand dat sexueel zelf vindt...maar dus zo van..."iets/iemand "likt een tepel.."

dan denken ze mss gelijk aan iets sexueels...en vervolgens valt het kwartje, oh het is een baby/..en dan "gatver, kunen ze dat niet ergens anders doen "...zoiets dnek ik...

ik heb wel vaker gehoord, dat mensen het vies vinden, dat vind ik echt zo raar...ja zelf moet ik er ook niet aan denken, om aan mijn moeders tepel te zuigen..gatver..! :p
    Maar het is een baby...en je ziet vaak hooguit wat haar en een truitje dat omhoog zit met een stukje blote huid...

maar als een baby steeds loslaat ofzo, dan trekt dat natuurlijk wel de aandacht, tja dan ga je die tepel ook zien...

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier geregeld in het openbaar gevoed. Ik probeerde vaak een rustig plekje op te zoeken, ook voor m'n kind.
    Ik heb ook wel eens wat bekijks gehad in de Hema, 'k had de keus uit een stelletje pubers of een oude mevrouw, nou dan de laatste maar ;)
    Er was geen plek meer in de hoek en dochterlief had toch echt honger.
    Ik probeer het altijd discreet te doen maar kan niet altijd voorkomen dat je niets ziet, helemaal met tepelhoedje.

Ik heb nu nog niet weer in het openbaar gevoed en het is hier ook niet echt meer nodig. Ze krijgt hier nog 4x per dag, 's morgens, 's middags, 's avonds en 's avonds laat, maar die van de middag kan ze ook wel even uitstellen tot thuis.

19. Alita

Alita Niet meer actief

Laatst zei iemand...

"Ik vindt het maar vreemd dat er hier in nederland zo vreemd wordt gedaan over bv in het openbaar, als er ergens een land is op de wereld waar blote tieten normaal zijn is het ned wel"! En in landen waar dit allemaal beschouwd wordt als iets prive is bv geven weer de normaalste zaak van de wereld"

Het is ook eigenlijk vreemd dat er hier zo moielijk wordt gedaan over bv terwijl wij zo`n vrij land zijn...

Ik heb laatst in een vakantiepark (geen centerparcs) bv gegeven in een restaurant want we moesten wachten op de sleutel en mijn dochter had honger...nou niemand zag iets hoor maar toch zag ik vreemd blikken van mensen...nou dan kijk je maar een andere kant op!

Als mijn kind honger heeft krijgt ze van mij te eten niemand kan iets zien, je ziet net zoveel dan als ik fv zou geven...dus wat is het probleem!!

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nou mijn broer vond het in het begin erg vervelend als ik ineens zat te voeden in de woonkamer bij mijn ouders thuis. of vervelend is een groot woord. Hij vond het raar.
    Hij is idd iemand die borsten als iets sexueels ziet en het dus erg wennen vond dat zijn zusje ineens met een borst half blood zat, want dat hoorde hij niet te zien van zijn zusje.
    Ik had er schijt aan want ging niet wachten tot hij weg was (bijv) honger is honger. ;) Nu is hij er ook gewoon aan gewend.
    Maar ik kon me er toen best wel wat bij voorstellen.

Deel Deze Pagina