Borstvoeding in het openbaar

Discussion in 'Borstvoeding' started by 4days, Dec 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Wat vinden jullie van borstvoeden in het openbaar?

Ik zelf heb er totaal geen problemen mee. Als mijn ventje honger heeft ga ik gewoon ergens zitten en krijgt hij de borst.
    In het begin zat ik nog wat te rommelen met dekentjes en sjaals, maar inmiddels laat ik dat achterwege. Ik let gewoon een beetje op mijn kleding voordat ik uit huis ga (truitje en vestje), en dat vind ik voldoende. Het maakt me dan zelfs niet uit om op een vol terras te zitten ofzo, je ziet toch niets.

Ik merk wel soms dat mensen kijken, en dat ze zich betrapt voelen als je terug kijken. Sommige mensen kijken ook vertederd. Er heeft nog nooit iemand wat van gezegd ofzo, en dat zouden ze ook niet moeten proberen.

Hoe hebben jullie dit ervaren? Al eens een opmerking gehad?

2. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Nee nooit een negatieve ervaring gehad tijdens het voeden. Maar ik probeer het wel zo veel mogelijk te vemijden. Ik blijf me wat ongemakkelijk voelen. Maarja, honger is honger, en ik laat mijn meissie niet wachten.

Ik krijg wel negatieve reacties als ik vertel dat ik nog voedt. Met name van de 20 ers en 30 ers die geen kinderen hebben of fv gevoedde kinderen.
    Waarom ik in hemelsnaam zo'n groot kind aan de borst zou willen. Ja hoor, als ze een jaar is zit ze nog aan de tiet (dus?). Dat er goede alternatieven zijn en dat het nergens meer op slaat zo oud als ze is :confused: (dat was bij net 4 maanden).

Nou moet ik ook zeggen dat ik niemand ken die zo "lang" voedt als ik, het is toch nog bijzonder in de ogen van mensen en niet logisch.

Leukste reacties krijg ik van ouderen (60+) en kids. Een neefje van 7 die ik amper ken wilde wel weten wat ik ging doen.
    "Waar is zijn voer dan?" hihihihi
    "Wat is dat bruine daar" (moet ik hem de term tepelhof leren?)
    "Ow dus er zit een flesje daarbinnen" Whahahaha

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ik voed ook in het openbaar, al 2x gedaan in ieder geval, als ze moeilijk doen (nog nooit meegemaakt) heb ik er gewoon scheit aan hoor...
    Mijn kindje moet immers eten... en ik wil ook naar de stad ofzo kunnen...

4. hihihi leuke opmerkingen van je neefje moaatje :)

ik voed ook gewoon in het openbaar maar voel me er totaal niet gemakkelijk bij! dat gedoe met sjaals dat lukte mij niet echt dus meestal let ik gewoon een beetje op mijn kleding en ga als het enigzins kan richting een muur ofzo zitten.. maar als ik ergens ben dan laat ik mn manneke ook echt geen honger lijden ofzo :) ik heb er verder nog nooit opmerkingen over gehad. Ik heb wel altijd dat ik het bij bekende mensen moeilijker vind om zomaar te gaan voeden dus als wij bezoek hebben ga ik wel altijd boven voeden :)

5. 4days

4days Niet meer actief

:confused: :confused: :confused: Dat geloof je toch niet he, dat ze met 4 maanden al liggen te zeuren!?

Ik kreeg ook afgelopen weekend al de eerste opmerking over dat ik zo lang nog borstvoeding gaf (nog geen 3 maanden?!), was wel geen negatief bedoelde maar op zijn minst een verbaasde... Dan denk ik waar gaat dit over? Kinderen zouden allemaal MINSTENS 6 maanden aan de borst moeten, zo niet 1 of 2 jaar... Ik denk dat het beeld echt vertekend is!

6. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik doe het wel, maar het gebeurt niet zo heel vaak. Heb het gedaan in de dierentuin, terrasjes, bij vrienden op de bank, tijdens het uiteten... Maar thuis zit ik toch het makkelijkst..

Ik heb het wel eens gehad afgelopen zomer dat we met een groep vrienden op een terrasje zaten en ik zat met de kleine aan de tiet, dat één van mn vrienden zei: "Moet je hem straks geen eten gaan geven?" Waarop ik zei; "Wat denk je dat ik aan het doen ben?!" Het was hem dus nog geen eens opgevallen, hij dacht dat ie gewoon bij me op schoot lag, haha...

7. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Bij vrienden thuis doe ik het trouwens alleen als alleen die vrienden thuis zijn. Bijvoorbeeld op een verjaardag, als er ook vrienden van vrienden en vage kennissen zijn, ga ik liever ook even boven zitten.
    Ik doe het óf bij naaste vrienden óf bij totaal onbekenden. Bij mensen die ik maar half half ken voel ik me ongemakkelijk.

8. Niet meer actief

Afgelopen weekend voor het eerst de echte 'vuurdoop' gehad haha. We waren aan het shoppen toen ons mannetje ineens gigantische honger kreeg. Dus onder het genot van een pizza heb ik hem bij de La Place gevoed. Wel een beetje in een hoekje van de zaak, vond het spannend haha. ;)

9. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,068
    2,203
    113
    Brabant
    ik geef sinds kort de borst (JOEHOE) dus ben benieuwd wannneer mijn vuurdoop komt...
    Hiervoor kolfde ik fulltime en dat was plannen en nog eens plannen met weggaan etc..
    Dus heb ik mn (.)(.) altijd bij me, dus tja, hoef ik minder te plannen.
    Heb zo'n bvtruitje gekocht voor dit soort gelegenheden, dus ben benieuwd...

10. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb het altijd en overal gedaan, zeker tot een maand of 7. Nooit rare reacties gehad. Daarna was 'voedertijd' rond de slaapjes, dus vanzelfsprekend niet meer voeden in het openbaar. Als het moet zou ik het alsnog doen hoor, maar ik geef nog maar 3 keer (opstaan, voor middagslaap, voor de nacht), dus het zal niet meer voorkomen.

11. 4days

4days Niet meer actief

Taliaa, waar heb je dat bv truitje gekocht als ik vragen mag? Ben ze nog nergens tegen gekomen... :(

12. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,068
    2,203
    113
    Brabant
    @ cossy: bij de H&M. Heel simpel zwart truitje. Heb daar ook 2 hempjes gekocht, makkelijk voor 's nachts ipv BH. dr zit nl een soort tja topje in voor de borsten, zeg maar. En dat geeft mij voldoende steun 's nachts(en plek voor mn compressen) en is fijner dan een BH.
    Ik zag trouwens bij de Hema online dat ze ze daar ook verkopen, de shirtjes

13. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik heb altijd in het openbaar gevoed, als mensen er niet tegen kunnen, dan kijken ze maar de andere kant uit.

Ik heb eigenlijk op dat punt nooit geen nare of vervelende reactie's gehad.
    Zelfs wel een aantal positieve.

14. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik voed overal,hema of in een bomvolle kamer met viosite,het maakt mijn meisje niet uit,dus mij ook niet ;) ik ben er zo trots op!
    Nou is het niet zo dat ik vol overgave de boel blootgooi he dat kan ook discreet haha maar heb nog nooit negatieve reacties gekregen.
    1 keer zei een kennis die me aan mijn bh zag frunniken (in een volle kamer visite) je gaat nu hier toch niet met je tiet bloot he?
    ik zei"kind moet eten,als je het mooi vind mag je kijken,zo niet kijk je maar lekker de andere kant op !

15. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Ik voed ook in het openbaar. Ik probeer wel altijd een rustig plekje te kiezen. Maar laat iemand het eens wagen om er wat van te zeggen! Mijn kind moet toch eten, net als hun.
    Ik vind het juist iets heel moois.

16. 4days

4days Niet meer actief

Taliaa -> Thnx! Dan zal ik eens bij een andere h&m gaan kijken, want wij hebben hier zo'n mini h&m waar ze de helft van de collectie niet hebben...

17. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Ik heb mijn meisje ook altijd in het openbaar gevoed en heb hier nooit negatieve reacties op gehad.
    Wel probeer ik een beetje in een rustig hoekje ofzo te zitten maar dat komt ook omdat mijn meisje anders teveel om zich heen gaat liggen kijken.

Ik merk dat mensen enorm verbaasd zijn wanneer ik vertel (of ze zien) dat ik nog steeds bv geef. Alsof het iets heel raars is ofzo.
    Gelukkig vinden de meeste het heel knap van mij dat ik het nog steeds doe. Ik ben ook heel erg trots op mezelf! :D
    Over een paar dagen krijgt mijn scheetje 9 maanden borstvoeding en dat neemt niemand haar meer af!

18. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik heb ook altijd gewoon overal gevoed. Wel een beetje discreet, maar he, babies moeten eten toch?
    Ik heb 15 maanden bv gegeven, de laaste 4/5 maanden alleen nog maar 's ochtends in bed. Afgelopen weekend kreeg ik een beetje verlate sneer van mijn schoonvader: "Tja, die Luppy zat altijd maar met de tieten bloot. Geen gezicht, zo'n halve kleuter aan de tiet. Zat dat jong rechtop op schoot, omdat het liggend niet meer ging...."
    Toen werd ik wel even geirriteerd. Ten eerste zat ik nooit met mijn borsten helemaal bloot. En tegen de tijd dat mijn zoontje inderdaad wel eens rechtop zat, deed ik het helemaal niet meer waar iemand bij was, want toen kreeg hij alleen nog maar ochtendvoedingen.

En z'n broertje krijgt straks gewoon ook weer minstens een half jaar hoor. Commentaar of niet, het is gratis, gezond, makkelijk, altijd bij de hand, ik zie er alleen de voordelen maar van.

19. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Ik voed ook gewoon in het openbaar, bij de tandarts, ziekenhuis, ikea, waar dan ook. Honger is honger!

En niemand die wat ziet, want ik heb een poncho die heel erg grof gebreid is met veel gaatjes erin, en daar gaat ze gewoon onder. Kyra is dan happy omdat ze eten krijgt en zich heerlijk geborgen voelt. (ik gebruik die poncho ook vaak als dekentje omdat hij naar mij ruikt en Kyra dat prettig vindt) En mama is happy omdat Kyra dat is. :D

De enige opmerking die ik ooit heb gehad is dat wat oudere dames zeiden dat de poncho voor hun niet hoefde, omdat het toch mooi is als een kleintje borstvoeding krijgt.

Share This Page