Hoi meiden Ik ben iemand die normaal altijd overal schijt aan heeft en hieraan zeker. Mijn kind moet eten en ik ga niet de hele tijd binnen zitten. Maar ik wil mensen ook niet schockeren. Vandaag was ik bij de dokter en het liep mega uit. Hele wachtkamer vol en mijn zoontje moest onverwachts vroeger drinken. Dus ik probeer het nog zo discreet mogelijk maar ja dat gaat niet makkelijk in een overvolle wachtkamer en alle ogen voel ik op me gericht. De vrouw naast me had ook een baby en die wad helemaal in schock. Haar kindje had nog nooitzoiets gezien zei ze. Hoe gaan jullie hier mee om? Ik voel me echt heel erg bekeken en alsof ik iets fout doe op zo een moment. Niet dat iemand echt iets naars zei maar je voelt het gewoon... Mensen die beschaamd naar hun voeten gaan zitten kijken enzo (terwijl er amper wat te zien was)
Ja ik herken dat wel. Dat mensen je niet meer aan durven kijken omdat je iets ongebruikelijks doet ofzo , maar ik heb er echt maling aan. Ik doe het wel zo discreet mogelijk, maar mijn kindje gaat echt voor!
tsja je kan moeilijk je kindje laten huilen omdat het honger heeft, gewoon zo veel mogelijk uit het zich van de mensen gaan zitten (om hun niet ongemakkelijk te laten voelen) en zorgen dat niemand iets ziet. Het is hier in nederland nou eenmaal niet 'normaal' dat vrouwen in het openbaar voeden, mensen zijn het niet gewend en kijken dan zo geshokeerd haha. Volgens mij weten heel veel kinderen niet eens dat zoiets bestaat die denken dat babies altijd flesjes krijgen.
Tja, in zo'n kleine ruimte vind ik het ook niet geweldig hoor. Eén keer gedaan, inderdaad bij de huisarts in de wachtkamer. Er zat nog één andere patiënt, een puberjongen. Ik vind het niet zo'n bezwaar om n het openbaar te voeden, als ik een beetje met mijn rug naar het "publiek" kan zitten. In de wachtkamer was dit niet mogelik. Ik vroeg de assistent of ik even apart mocht zitten, maar zij vroeg gewoon aan die knul of hij er bezwaar tegen had. Hij zei braaf van niet, maar hij heeft daarna wel heel uitgebreid zijn veters bestudeerd. Haha. Nou ja, dan had hij wat te vertellen die dag op school. Ik voed wel gewoon in het openbaar, maar ik probeer altijd wel een discreet plekje op te zoeken. Ik weet dat er mensen zijn die zich opelaten voelen en daar wil ik best rekening mee houden. In zoverre, dat ik dus probeer het voeden zo veel mogelijk uit het zicht te doen. Maar ik ga mijn kind inderdaad geen voeding weigeren.
Als er heren aanwezig zijn en zeker allochtone (tja, ik weet het niet maar denl dat die het iha misschien nog moeilijker vinden) probeer ik nog discreter te zijn, bijv met een sjaal._maar in feite is er alleen iets te zien bij aanhappen en loslaten, dus dan moeten ze maar even wegkijken hoor! Ik vraag in een cafeetje wel soms of ze bezwaar hebben tegen bv, dan weet ik me "gesteund" ieg.
Ik informeerde altijd even of ik ergens terecht kon. Meest bizarre vond ik dat ik het in het zkh vroeg bij de balie en doodleuk te horen kreeg dat ik dan maar even op het invalidentoilet moest gaan zitten....... Ook in cafeetjes enz. vroeg ik het altijd eerst even, maar kreeg altijd dezelfde, uiterst verbaasde, reactie: Ja, natuurlijk, waarom zou dat niet mogen??? Dat was wel een fijn idee In zo'n volle wachtkamer zou ik ook liever niet hebben gedaan, maar ja, hongerig kind breekt wet, dus ik zou 't ook in geval van nood wel hebben gedaan, hoor.
in mijn ervaring vinden deze het JUIST normaal...en kijken helemaal niet vreemd op! ik heb wel es gezegd, Sorry maar ik moet mn kind voeden, als u het niet wilt zien moet u even de andere kant op kijken en dan braaf glimlachen Mensen lachen dan een btj zenuwachtig, maar het ijs is gebroken en ze zoeken het maar lekker uit! Ik deed het wel altijd met een hydro trouwens..niemand zag wat..maar mee romdat ik heel preuts ben
Dat is ook een goeie ja! Maar ik hoop altijd dat ik het dan al gedaan heb, voordat ik de aandacht op me vestig met zo'n vraag...
ik heb het no niet gedaan in het openbaar eigenlijk maar als t moet ja kan dr moelijk laten huilen een ander geeft dan toch ook de fles dus ja je moet wat hahaha. Kan me dr ook niet zo druk over maken als ze t niet willen zien (dat wat er al te zien is) kijken ze maar naar hun schoen veters hihihih.
Ik heb het wel altijd gedaan en nog nooit een reactie gehad. Vaak zien mensen het niet eens, denken ze dat ze ligt te slapen oid.
Toevallig is hier het plan om vrijdag een middagje weg te gaan. Ik zit al 6 weken binnen (op wat uitjes naar de supermarkt na) en ik snak ernaar om naar buiten te gaan. Eigenlijk wil ik nog niet in een openbaar voeden, maar de drang om de deur uit te gaan is ondertussen groter geworden dan de 'schaamte' om in het openbaar te voeden. Als Milan eten moet, nou dan moet hij eten en als andere mensen dat raar of vies vinden, dan moeten ze dat lekker vinden. Ik denk dat ik wel even een drempel over zal moeten. Maar ik ga mijn kind ook niet laten wachten omdat andere mensen niet zouden mogen zien dat ik BV geef. In een overvolle wachtkamer oid zou ik me idd wat minder op mijn gemak voelen...
Wij gingen laatst een dagje weg. Als ik gewoon naar de stad ga, weet ik wel wat plekjes waar ik een beetje afgeschermd kan gaan zitten. Maar nu wist ik dat niet. Nu heb ik een poncho die een beetje grof gehaakt is, met van die gaatjes erin. Dus die heb ik aangedaan en ik heb mijn zoontje gewoon onder de poncho gevoed. Ik vond het ideaal. Zoonlief kreeg genoeg lucht en werd minder afgeleid door de buitenwereld. En de buitenwereld hoefde niks te zien van het voeden. Een paar maanden terug vond ik openbaar voeden makkelijker, omdat mijn zoontje gewoon doordronk. Nu raakt hij zo snel afgeleid en dan laat hij weer los. Zit ik daar weer met een blote (.) En eigenlijk ben ik dan al blij dat hij loslaat, meneer draait ook doodleuk met een ruk zijn hoofd om om te kijken, terwijl hij mijn tepel nog in mijn mond heeft. AU! 't Is zo'n schat.
Ik voed echt overal. Heb standaart een hydrofiele doek bij maar op plekken waar niet iedereen op mijn lip zit doe ik het ook vaak zonder doek. In de wachtkamer zou ik me ook wel ongemakkelijk voelen, trouwens. Maar idd, je kindje is het belangrijkst en die heeft honger. Juist makkelijk dat je je kindje gewoon aan kunt leggen ipv dat je moet gaan vragen naar een magnetron ofzoiets. De eerste x vond ik trouwens ook dood eng, maar na een x of 10 is het zo normaal. En idd vaak hebben mensen het niet eens door. Ik heb serieus wel eens zeker 5-6 minuten staan praten met een van onze buren aan de deur. Toen keek ze naar Yasemin en zei ze 'ze slaapt lekker door zo. OH! ze ligt te drinken!' hihihi. veel mensen zien het dus niet eens.
Denk ook idd dat het vooral je eigen idee is, dat iedereen naar je kijkt. Omdat jij je er van bewust bent dat je met je borst bloot zit. Waarschijnlijk hebben anderen het amper door idd. Ben benieuwd hoe het zal gaan vrijdag.