Hey meiden, Wij zijn zwanger van ons derde wondertje, graag wil ik weer borstvoeding gaan geven. Helaas lukte het bij de andere twee om niet zonder tepelhoedje te voeden. Een aantal keren geprobeerd, ook met lactatiekundige. Beide kids waren echt te ongeduldig om goed aan te happen. Ik zou nu zo graag zonder tepelhoedje gaan voeden, scheelt een hoop geknoei....Heeft iemand goede tips om het nu te laten slagen zonder tepelhoedje! bedankt. groetjes wondertje
Hier is het bij geen van mijn kids gelukt om zonder te voeden. Ik heb te vlakke tepels en ondanks het feit dat ze 3 compleet verschillende drinkers waren, was het tepelhoedje de redding. Ik heb uiteraard ook de lk over de vloer gehad. Had natuurlijk ook liever zonder gevoed maar ja....door die krengen is het wel gelukt! Dus tips heb ik niet,als het verder niet aan jouw borsten heeft gelegen, wie weet lukt het bij nr 3 wel! Vraag weer hulp.Maar wellicht is 3 x scheepsrecht! )
Ik heb de vierde met tepelhoedje aan de borst. Zonder is nog steeds niet gelukt ondanks de hulp van een lactatiekundige. Maar goed, de oudste heb ik een jaar gevoed, de tweede 14 maanden en de derde 18 maanden. Ik ga nu voor twee jaar...
Ik heb een tijdje een tepelhoedje gehad. Ze was erg ongeduldig. Op een gegeven moment is het toch gelukt om te voeden zonder dat gekke ding.
Hier lukte het afbouwen na 3 maanden. Tijdens het badderen wilde ze bij me drinken en met moeite, het lukte. Daarna ging zonder de eerste dagen wat moeizaam, maar een tepelhoedje hebben we niet meer hoeven gebruiken. Bij mij hielp dus, volkomen relaxed en bloot op bloot. Badderen mag de eerste 6 weken helaas niet.
Mijn kinderen hadden het allebei de eerste weken nodig, ze konden hun reflexen niet goed coordineren of zo, en ze hadden die prikkeling van een iets harder tepelhoedje nodig om aan het werk te gaan. Ze stopten er allebei met een week of 10 mee. Gewoon beginnen, tepelhoedjes in de buurt, elk kind is anders, je weet niet of dit kindje het nodig heeft. Pakt je kind de borst niet zo, dan pak je gewoon die tepelhoedjes. Je hebt ervaring. Voor onderweg had ik de tepelhoedjes altijd in zo'n plastic zalfpotje met schroefdeksel van de apotheek, dat kon ik samen met de tepelhoedjes steriliseren, en het paste zo in mijn zak of tas, zodat ik altijd en overal toch kon aanleggen.
Ook ik voed nog steeds met tepelhoedje. Erg fijn is het niet, maar uiteindelijk gaat het erom dat het lukt en dan maakt dat tepelhoedje minder uit. Wie weet lukt het je dit keer zonder en anders heb je altijd nog een hoedje achter de hand. Ik heb trouwens ook een plastic doosje voor het tepelhoedje, handig. Succes!
misschien tijdens het voeden het tepelhoedje weghalen? dan hebben ze de eerste hap al goed gemaakt en happen ze daarna ook weer goed aan? Dat hielp hier. Dus eerst met hoedje totdat de melkstroom en zoon rustig waren en daarna even loskoppen, tepelhoedje weghalen en weer opnieuw aan laten happen.