Hoeveel mee geven voor oppas?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Margha, Jan 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Margha

Margha Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,950
    25
    48
    Over 3 weken ga ik weer werken voor eerst 12 uurtjes per week en over 10 weken ga ik weer 20 uur werken, Ik vind het lastig te bepalen hoeveel moedermelk ik mee moet geven voor de oppas. Ik heb verschillende diensten van 8 uur, 6 uur, 3.5 uur en avonddienst ook 8 uur. Reistijd is 20 minuten enkele reis maar reken voor het gemak een uur erbij per werkdag. Op het cb heb ik het gevraagd, daar zei ze dat ik een hele voeding moest kolven en dat moet ik straks mee geven maar een baby kan toch meer uit de borst krijgen als een kolf en daarbij heb ik s'morgens meer productie dan s'avonds.
    dit zei ik op het cb maar kreeg er niet echt een antwoord op.
    Denk zelf dat ik voor de lange dienst 3 keer 120 meegeef en voor de 6 uur dienst 2 voedingen en voor de korte dienst 1 voeding. Zou dit goed zijn? Ze weegt nu 5 kilo en zit op gemiddeld 7 voedingen per 24 uur.
    Alvast bedankt voor het meedenken.

2. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,688
    2,387
    113
    Female
    Broek
    Ik heb bij onze gastouder gewoon wat extra voedingen in de diepvries staan. (Mocht hij ooit wél uit een fles gaan drinken).
    Als ze dan niet genoeg heeft of er ooit een voeding omvalt of iets heeft ze altijd reserve. Is dat geen idee? Gebruik de avent bewaarbekertjes daarvoor!

3. Danilo

Danilo Actief lid

Nov 17, 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Moeilijk he, het is echt puzzelen in het begin. geef je haar nu al af en toe afgekolfde melk uit een flesje? Wat drinkt ze dan? Ik zou dan x aantal keer dat meegeven en eventueel een extra voorraadje in van die staafjes invriezen. Dan kan de gastouder heel eenvoudig een beetje extra opwarmen als het nodig is.

4. Margha

Margha Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,950
    25
    48
    Ze drinkt soms al uit een flesje, dus dat gaat goed. Ik heb al een voorraadje opgespaard in de vriezer. Dus dat is een idee. Kan misschien een flinke voeding in een flesje geven en dan kijken hoeveel ze drinkt, is dat een idee?

Share This Page