borstvoeding in het openbaar

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door DastyQueen, 9 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tienn

Tienn Niet meer actief

Hahah ja heel herkenbaar:roflmao:.

2. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    Dit dus, heb ik zelf ook altijd gedaan maar vrouwen die eerst een borat eruit hale, vervolgens een doekje etc pakken en na 10 minuten kind, vind ik niet kunnen en geeft er ook zo’n provoceerende lading aan. Het is niet nodig om met een volledig ontbloot bovenlichaam te voeden apart daarvan snap ik ook niet dat je de hele wereld je blote borsten wilt laten zien.

3. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik vind dit lastig. Want aan de ene kant mogen we best eerlijk zijn als iets niet van een leien dakje ging. Aan de andere kant heb ik juist het gevoel dat zulke verhalen niet bijdragen aan het normaliseren van bv, maar dat het juist overkomt als jezelf op een voetstuk zetten en schouderklopjes geven als in ‘kijk mij, ik ging door terwijl jij afhaakte en een flesje ging geven wat iedereen kan, wat ben ik toch een doorzetter (en jij dus niet, fv moeder)’. Ik bedoel niet dat iedere moeder met zo’n banner echt zo denkt, maar zo zal het soms echt wel overkomen.
    Ik denk dat zulke verhalen in sommige gevallen ook juist afschrikken: ‘oh, bv is dus alleen maar zwaar en lastig’.
    In mijn geval is het 1 keer niet gelukt en 1 keer wel. Ja, het was even investeren in de kraamweek met kloven, productie die wat hulp nodig had met op gang komen, kolven etc. Maar toen het eenmaal liep vond ik het zo makkelijk en echt genieten. Vooral de nachtvoedingen, dat ik niet meer half comateus naar de magnetron moest lopen, ik hoefde nog niet eens mijn bed uit, heerlijk! Baby uit wiegje pakken, liggend aanleggen, klaar.
    Na de eerste investering was het voor mij uiteindelijk dus wel de ‘makkelijke’ keuze. Ik zei altijd ‘bv is ideaal voor luie moeders’. Ik kon ook heel snel liggend voeden :D
    Dus die kant wil ik ook altijd even benoemen :)

Jackie87 vindt dit leuk.
  4. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    D945B6D9-3271-414F-B4E6-349EEFD8B7C6.jpeg

Diazz, Riverdale87, Zoe123 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik hoorde juist vooral de droomverhalen over hoe fijn en makkelijk bv wel niet is, maar ik had pijn en mijn kind had kma; ik vond het oprecht vreselijk en dacht dat ik de enige was, dat ik gewoon geen bv kon geven. Maar ineens hoorde ik toen juist de verhalen die ik herkende; bikkelen, bikkelen, pijn, pijn... en daar kon ik meer mee: ik was helemaal niet zo uitzonderlijk! Maar bij vriendinnen was dat bikkelen en die pijn tijdelijk geweest. Zij loosden me er door en juist dankzij die ervaringen ben ik door gegaan. Dus ik ben gewoon voor eerlijke verhalen, bij de een is het keihard bikkelen, bij de ander niet. Zowel met borstvoeding als met flesvoeding. En voor al die ervaringen moet ruimte zijn.

Zoe123 en Marchella vinden dit leuk.
  6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat slaat natuurlijk nergens op, ik lurk niet aan tepels. Als ik dat wel zou doen heb ik idd liever een doek over mijn hoofd hebben zodat ik rustig en ongenegeerd kan eten/drinken;)

7. Williie

Williie Fanatiek lid

2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    Ik vind dat voeden in het openbaar prima kan en moet kunnen. Maar ik vind ook dat er soms door een aantal wel anders mee om gegaan kan worden. Zo zat ik laatst op het terras.. een moeder tegen haar baby "zo, mama zal haar tiet even pakken, kun jij lekker melkie krijgen" en dat zei ze niet, dat riep ze luid. Ik snap gewoon niet dat zo iets nodig is..

Ik heb overigens zelf nooit openbaar gevoed. Ik heb 6 maanden fulltime gekolfd.. en dat wel openbaar gedaan. Nou, dan krijg je toch nog vreemdere blikken!

8. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    En leg mij nu eens uit dan waarom je wel een doek over je hoofd wil als je aan tepels zou gaan lurken, om jouw bewoording te blijven gebruiken. Maar als je eten van een vork eet, kun je dat prima zonder doek over je hoofd?

Wat is het verschil?

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Jawel ik! Ik heb zoveel ervaring dat ik makkelijk discreet voed. Ik wil echt niet dat iemand mijn borsten ziet. Mochten ze willen ;-P.
    Ik vind staarders dus super irritant.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw

Hoewel iets meer bedekt, zie ik in spanje dit toch regelmatig.
    Zeker in de avond, op de boulevard, zag ik laatst meerdere dames lopend voeden.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Gelukkig wel ja, kostte mij weinig bloed zweet

Knap is het wel :p
    Het was bij mij een combinatie van de hoeveelheid bloot met de grootte van het kind en de locatie waardoor mijn mond wel even los viel.

12. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik denk dat het grootste probleem zit in vrouwen die hun volledige borst te voorschijn halen en dan pas hun kind aanleggen waardoor hun borst in volle glorie te zien is.
    Dat is provoceren en daar voelen andere mensen zich niet fijn bij..
    als je discreet voed, dus shirt onhoog hempje omlaag of wat dan ook en er is niks van te zien hoor je niemand.

Ik heb 6 maanden bv gegeven, ook in het openbaar en nog nooit iemand zien kijken.
    Een doek over mijn zoon zijn hoofd heb ik nooit gedaan.. ammahoela zeg dat kind had het constant bloed verziekend heet.
    Ik ging meestal in een hoekje zitten maar als daar geen plek was dan was het midden op het terras.
    Heb nooit iemand iets horen zeggen of kijken.

Diazz en Tuttebella vinden dit leuk.
  13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Eerste stuk mee eens, mits een beetje discreet (afgedekt) als ik ergens lekker zit te eten wil ik niet mijn eetlust bederven door naar een hangende borst van een ander te kijken.

2e stukje, volkomen mee eens. Peuter/kleuter aan de borst in het openbaar vind ik bijna misselijkmakend.

Essie3, lloorrtt en Cindy1977 vinden dit leuk.
  14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als ‘ie vrolijk naar de zon kijkt smaakt je eten wel goed? ;)

15. DastyQueen

Mwah ook niet ben ik bang...

lloorrtt vindt dit leuk.
  16. DastyQueen

Een 2 jarige kan toch ook gewoon normaal eten en drinken tijdens de vlucht die hoeft toch niet meer aan een borst te hangen?

lloorrtt, Fennec en tuc vinden dit leuk.
  17. DastyQueen

juist!!!

lloorrtt en Fennec vinden dit leuk.
  18. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Ik snap het probleem echt niet
    Dit is zo iets natuurlijks!
    Waarom word er geen punt gemaakt van ontblote mannen boven lichamen en wel bij vrouwen

Dus meiden gewoon je kindje voeden!

maartje84 vindt dit leuk.
  19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Waarom bepaal jij dat voor andermans kind?

Zoe123, maartje84, Lieke1989 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113

Omdat een ontbloot vrouwenlichaam als iets seksueel opwindends wordt gezien en een ontbloot mannenlichaam in sommige condities ook wel, maar toch zeker in mindere mate. Maar dit weet je zelf ook wel neem ik aan.

DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina