borstvoeding in het openbaar

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door DastyQueen, 9 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Als je het niet wil zien heb je zelf de keus om thuis te blijven, weg te lopen, weg te kijken.

Stampertje1 en maartje84 vinden dit leuk.
  2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113

Ja, ik nam altijd een thermosfles mee, wel een kleine (voor een halve liter). maar dan heb je iig warm water bij je, hoef je daar nooit om te vragen.

Ik vond beide voor- en nadelen hebben. Met bv heb je niks mee te nemen, maar moet je weer een discreet plekje zoeken en een fijne stoel (want ik vind niet elke stoel handig). En met fv moet je weer een hoop meenemen.

3. Lieke1989

Dat kan maar ik beslis nog altijd zelf of ik míjn kind op dat moment water of de borst wil geven.

Jackie87 en maartje84 vinden dit leuk.
  4. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    #224 Ffion, 11 aug 2018
    Laatst bewerkt: 11 aug 2018
    Het is zeker niet aangeboren. Vroeger liep iedereen met ontblote borsten en werd dat helemaal niet gezien als iets seksueels. Het werd geassocieerd met vruchtbaarheid, moederschap en borstvoeding.

Pas toen een groepje mannen vond dat vrouwen zich moesten bedekken werden borsten ineens als iets seksueels gezien.

In gemeenschappen waar borsten voornamelijk bedekt zijn worden borsten (veel meer) gezien als iets seksueels, terwijl in gemeenschappen waar vrouwen niet met de borsten bedekt lopen dat heel anders is.

Zoe123 en maartje84 vinden dit leuk.
  5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Maar diegene die bv niet geweldig vinden accepteren blijkbaar ook niet dat diegene die het wel willen geven dit ook openbaar willen doen en niet enkel achter gesloten deuren.
    Ook mensen die bv geven zijn niet raar maar worden wel raar bevonden en als raar weggezet wanneer ze buitenshuis willen voeden.

maartje84 en Lieke1989 vinden dit leuk.
  6. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Ja ik weet het ook niet, maar zo wordt het door het overgrote deel vd bevolking wel gezien. Of het nu aangeleerd of aangeboren is.

Waarom is een gevoelige tepel functioneel en niet seksueel?

7. Troeeeelaa

Troeeeelaa Actief lid

15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Nou.. borstvoeding is wel iets natuurlijks natuurlijk, daar valt niet over de discussiëren want dat is gewoon een feit.

Ik heb zelf absoluut niets met bv, ben zelf ook een fv mama en heb serieus een gruwelijke hekel aan moeders die provocerend voeden, zowel bv als fv! Doe gewoon lekker je ding zeg, zonder er zo’n drama van te maken. Je kind moet eten, klaar uit. Gedoe en gediscussieer elke keer erover vanuit beide “kampen”.

Zoe123 vindt dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hoor de discussie die we nu voeren gaat om peuters en ouder aan de borst. Die je bijna niet discreet kunt voeden omdat ze zo groot zijn. Een klein babytje daar hoor ik in dit topic niemand over. Behalve wanneer je met je tetten gaat zitten zwaaien.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Nou die keuze heb je in sommige openbare situaties dus niet.

10. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Zoals al aangegeven zocht ik in beide een rustig en dus vaak discreet plekje op en een oncomfortabele stoel vond ik in beide gevallen ongewenst ;) maar goed naar mijn mening zijn beide prima voor een kind en is het afhankelijk van zowel moeder als kind of je het geeft en hoelang.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Een baby van 4 mnd kan toch ook een fles?
    Ieder kind kán iets anders drinken dan bv, dat is het punt niet. Dat feit doet er echter niet toe, wánt het is niet aan jou die keuze te maken. Of dat nu gaat over flesvoeding, water, limonade of borstvoeding.

littlemunchkin en Riverdale87 vinden dit leuk.
  12. Lieke1989

Dus jij kunt je nek niet draaien of je ogen sluiten?

Riverdale87 en maartje84 vinden dit leuk.
  13. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik zie eerlijk gezegd niet wat het verschil is, diegene die geen bv (meer) geven op die leeftijd zorgen op andere manieren voor troost en geborgenheid en daar heeft men dan ineens geen problemen mee. En sorrie maar peuters en ouder kun je prima discreet voeden, tenzij je bedoeld dat je een groter kind op schoot al niet discreet meer vindt, maar dan kom ik terug bij het punt dat diegene die geen bv meer geven ook manieren hebben om troost en geborgenheid te geven en dit vaak op de borst na exact dezelfde manier is.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Dat wordt hier dus bedoeld met felle dames en wat voorheen de borstvoedingsmaffia genoemd werd. Omdat ik niet zit te wachten op een peuter aan de borst die na elk slokje loslaat en alles vol in beeld is tijdens mn lunch moet ik maar met de ogen dicht eten.
    Gek he dat men weinig begrip heeft voor bv gevende moeders, hoe zou dat toch komen?

Syane, Littlegirl1989 en Fennec vinden dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

En die borst is dan wel het kenmerkende verschil he? Ik vind dat niet discreet nee zo'n groot kind op schoot aan de borst.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dus omdat jij er niet op zit te wachten, moeten mensen het maar achter gesloten deuren doen? Ik begrijp de recalcitrante bv-moeders nu erg goed.

maartje84 en Lieke1989 vinden dit leuk.
  17. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    En dan blijft dus de vraag of er daadwerkelijk een borst aan te pas is gekomen of dat alleen gedacht wordt.

18. Lieke1989

Ik ben dus fel als ik zeg dat je zelf ook de mogelijkheid hebt om weg te gaan of weg te kijken als een moeder haar kind drinken geeft maar ik moet het wel pikken dat als ik mijn dochter buiten drinken geef dat als vies, provocerend en onsmakelijk word genoemd........? En dat ik maar thuis moet blijven.
    Wie is hier nou raar?

manamana, Zoe123 en Maev vinden dit leuk.
  19. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Denk eerder dat onder andere jij bedoeld wordt met de anti bv maffia maar goed. Het enige wat je in alle reacties kan doen is commentaar geven op bv want jij vindt het niet kunnen in openbaar.
    Maar hoe rustig kun jij nog eten wanneer iemand constant het eten van je bord af zit te kijken, want dat is feitelijk hetzelfde als wanneer je niet weg kunt kijken als een moeder bv geeft.

Lieke1989 vindt dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben de enige in mijn "vrouwenomgeving" die fv heeft gegeven. Vriendinnen, (schoon) zussen allemaal bv. Een paar maar een maand of 6 maar velen langervoedend. En allemaal vinden ze het volstrekt logisch dat een kind wat volgens het 3 hoofdmaaltijden 2 tussendoortjes schema eet en drinkt de bv enkel thuis krijgt. Bv bij het wakker worden en naar bed gaan. Geen van allen heeft de neiging gevoeld midden in een lunchroom een peuter aan te leggen. En zij vonden het ook zeker niet oke dat de peuters midden op de dag om de borst gingen zeuren. Stukje opvoeding zoals mijn peuters niet midden op de dag een speen in de mond kregen.
    Juist omdat dit de norm was die ik om mij heen zie en dus van meer mensen blijkbaar omdat "men" een peuter aan de borst in het openbaar nogal vreemd vindt denk ik dat degenen die dat wel doen vooral provocerend bezig zijn een statement te maken.

Als het iedereen niet zo door de strot geduwd wordt hoe natuurlijk en geweldig en vooral vanzelfsprekend bv is dan zou het dat ook veel meer zijn.
    Maar al die celebs die al voedend in de media moeten...

Deel Deze Pagina